در حال بارگذاری ...
یادداشت سام قریبیان براى نمایش نیازمندیها

نوید نسلی نو

سام قریبیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون پس از تماشای نمایش نیازمندیها به کارگردانی سیما تیزانداز یادداشتی را نوشت.

به گزارش ایران تئاتر در متن این یادداشت آمده است: نیازمندیها را دیدم.....اما نه!.... نه تنها  دیدم بلکه هم شگفت زده شدم  و هم لذت بردم. زمانی که قرار شد به دیدن نمایش نیازمندیها بنشینم، انتظارم فقط این بود کاری را ببینم که فقط به عنوان پایان نامه گروهی از هنرجویان قلمداد میشد؛ ولی نه! اینگونه نبود. نیازمندیها به قلم شیوای نوشین تبریزی و هدایت و کارگردانی استادانه بانو سیما تیرانداز، اثری بسیار فراتر از آن چیزی بود که می پنداشتم.

نوشین تبریزی با قلمش همچون پزشکی حاذق لایه های بیماریهای اجتماع امروز را کشف و تحلیل کرده، در حالیکه سیما تیرانداز، همچون جراحی توانمند با کارگردانی درخشان خود ( به ویژه در صحنه های پر جمعیت با میزانسن های صحیح )، زخم را شکافته و غدد بدخیم سرطانی جامعه را بیرون کشیده و پیش روی چشم تماشگرش گذاشته است تا آن را برای خود تحلیل کند.

تک تک بازیگران کار که از هنرجویان خانم تیرانداز در خانه فرهنگ آوا هستند با انرژی بی بدیل و استعدادهای درخشان خود، که همگی به درستی هدایت و پرورش داده شده اند،  تماشاگران را مسحور بازی  خود می کنند. هنر ما به امثال این جوانان نیاز دارد. جوانانی با انگیزه، عاشق، توانا، تشنه یادگیری و درست هدایت شده، که حضورشان غنیمت است و نوید نسلی تازه را می دهد که هرکدام حرف خاص خود را دارند. از جناب براتی تهیه کننده کار و مدیر خانه فرهنگ آوا هم باید تشکر کرد که بستری را فراهم کرده تا این جوانان استعدادهای خود را کشف و پرورش دهند. دیدن نیازمندیها به شدت توصیه میشود برای کسانی که نیازمند دیدن کار خوب هستند.

نمایش نیازمندی ها از 25 مهر تا 21 آبان ساعت 20 در سالن کنش معاصر روص صحنه است.




نظرات کاربران