در حال بارگذاری ...
در حاشیه دومین روز نشست مدیران تئاتر کشورهای منطقه غرب آسیا بررسی شد

همکاری مشترک تئاتری سوریه ، لبنان و ایران

دومین روز نشست مدیرن تئاتر کشورهای غرب آسیا در حالی به پایان رسید که مدیرکل هنرهای نمایشی ، مدیر عامل موسسه توسعه هنرهای معاصر و مدیران تئاتر کشورهای سوریه و لبنان طی جلسه ای کوتاه زمینه های عملی همکاری مشترک را بررسی کردند.

به گزارش ایران تئاتر در این جلسه مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر ضمن ابراز خوشحالی از این که شاهد حضور مدیران سوریه و لبنان در این نشست بین المللی است گفت: ارادت ما به لبنان و سوریه از دیرباز است ، آن را از پدرانمان به ارث برده ایم و به آن افتخار می کنیم و تا پای جان برای حفظ سوریه و لبنان می ایستیم.

وی ادامه داد: تکلیف امروز ما برای این دو کشوربیشتر شده است. در شرایطی حملات غرب به سوی آنهاست مسئولیت ما خیلی بیشتر از دیروز است. دستگاه های نظامی کارشان را در بعد نظامی انجام می دهند و وظیفه ما دیپلماسی فرهنگی برای لطیف کردن جامعه است. با هدایت شفیعی خودمان را برای تولید کار برای این دو کشور آماده خواهیم کرد.

در ااین نشست مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی با تاکید بر این نکته که همکاری فرهنگی با لبنان و سوریه  همواره برای ایران اولویت بوده است از آمادگی هنرهای نمایشی ایران برای اجرای نمایش ، برپایی کارگاه های آموزشی و هفته های فرهنگی سوریه و لبنان و کمک به راه اندازی تئاتر سیار در سوریه سخن گفت.

زهیر رمضان رئیس اتحادیه هنرمندان سوریه و علی فرحات مدیرکل هنرهای نمایشی لبنان به ارائه توضیحات دقیق از شرایط روز کشور خود و سلیقه و نیاز مخاطبان سوری ، لبنانی درزمینه تئاتر پرداختند.




نظرات کاربران