در حال بارگذاری ...
علی فرحات مدیرکل هنرهای نمایشی لبنان گفت :

ایرانی ها گرمای خورشید و زیبایی باغ رایکجا دارند

مدیرکل هنرهای نمایشی لبنان که پس از تماشای دو نمایش در تهران بانحلیلی شنیدنی از موقعیت فرهنگ ایران گفت ایرانی ها گرمای خورشید و زیبایی باغ را یکجا دارند.

به گزارش ایران تئاتر علی فرحات که برای شرکت در نشست مدیران هنرهای نمایشی کشورهای آسیای غربی به ایرن سفرکرده بود تجربه حضور در فضای تئاتر ایران را به زیبایی توصیف کرد.

او  پس از ضیافت شامی که به دعوت مجید رجبی معما ر در خانه هنرمندان برگزار شد خطاب به حاضرین در تمثیلی زیباگفت : خورشید پس از میلیون ها سال گرمابخشی دیگر تابیدن برایش عادی شده ولی کسی که در مسیر تابش نور خورشید قرار می گیرد همچنان از گرمای آن لذت می برد .

زیبا و شگفتی یک باغ  بزرگ هم پس از گذشت دورانی برای ساکنین و صاحبش عادی می شوداما کسی که تازه وارد آن می شود از موهبت و عظمت باغ مبهوت می شود .

می خواهم بگویم شما ایرانیان هم خورشیدهستید و هم باغ و گرمای خورشید و زیبایی باغ را یکجا دارید .

علی فرحات همچنین تاکید کرد بیش از آنکه از توسعه و فضای حرفه ای تئاتر ایران شگفت زده بشوم از دیدن انبوه تماشاگران تئاتر که هرشب سالن های نمایش را پرمی کنند لذت بردم . مردمی که تا این میزان فرهیخته اند که با اشتیاق به تماشای نمایش می نشینند موهبی هستند که در دیگر نقاط دنیا این میزان فراوانی ندارند و تئاتر ایران به این مردم مفتخر است.

مدیرکل هنرهای نمایشی لبنان در مورد وضعیت تئاتر ایران گفت : تئاتر ایران از توسعه قابل توجه فنی و رشد کمی کم نظیری در دنیا برخورداراست و برگنجینه نبوغ ، توانمندی و دانش هنرمندانش استواراست.

این هنرمند که به تماشای نمایش  افسون معبد سوخته به کارگردانی کیومرٍث مرادی در تماشاخانه ایرانشهر نشسته بود افزود: افسون معبد سوخته علاوه برلذت تماشای یه نمایش تمام عیار به مخاطب می گوید کارگردان و نویسنده نمایش دارای دانش ، اندیشه و جهانبینی گسترده ای هستند که حاصل دقت ، مطالعه و تجربه فراوانی است . هرگونه تغییری در انتخاب صحنه بلاک باکس و طراحی دکور و... همه این پیکره منسجم را دگر گون می کند و این عناصر به دقت و به درستی کنارهم چیده شده اند. بازی بازیگران هم تمام و در کمال است . مخاطب ، هنرمند ، توسعه زیرساخت ها وجمع همه این ها کنارهم باعث می شود تاکید کنم که ایرانیان هم خورشید هستند و هم باغی زیبا .




مطالب مرتبط

نظری بر نمایش «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» نوشته سجاد افشاریان و کار کیومرث مرادی

ذهن و پیکر به مثابه میدان جنگ
نظری بر نمایش «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی» نوشته سجاد افشاریان و کار کیومرث مرادی

ذهن و پیکر به مثابه میدان جنگ

بهنام حبیبی: جنگ‌ها پیامدهای بسیار دارند؛ از کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها تا خرابی خانه و کاشانه و... آدم‌های پس از جنگ، نه‌تنها در جسم خود کشته و زخمی شده‌اند که در درون و روان خود نیز کشته و ...

|

نظرات کاربران