در حال بارگذاری ...
نماینده وزارت فرهنگ تونس به ایران تئاتر گفت:

همکاری های مشترک باعث رونق تئاترنوپای تونس می شود

نماینده وزارت فرهنگ تونس گفت: تفام نامه نشست مدیران هنرهای نمایشی کشورهای عرب آسیا تعهد آور است؛ تفاهم نامه ای که باعث فعالیت های مشترک و رونق تئاتر در کشورهایمان می شود.

سامی نصری ضمن بیان این مطلب به ایران تئاتر گفت: این تفاهم نامه بسیار مهم است و باعث می شود یک مرکز فرهنگی درباره تئاتر داشته باشیم. این تفاهم نامه ما را دور هم جمع می کند تا تجربیات و دانشمان درباره تئاتر را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم .

نماینده فرهنگی  شهر الکاف افزود: در کشور تونس تئاتر یک حرکت جدید است و قدمت بسیار زیادی ندارد ولی این نشست و همکاری هایی که قرار گذاشتیم به هنر تئاتر کمک می کند و در زمان این همکاری ها و تجربه های مشترک هنر تئاتر رونق می گیرد.

سامی نصری ادامه داد: حتی دیگر کشورهای آسیایی هم می توانند به این نشست بپیوندند ولی این فعلا در حد یک پیشنهاد است و مهم این است که قدم اول را برداشته ایم. در دیدار آینده درباره تئاتر در هر کدام از کشورها بیشتر صحبت خواهیم کرد. مشکلات تئاتر را بیان خواهیم کرد. تئاتر در جهان هنر مهمی است. یکی از مفاد تفاهم نامه راه اندازی یک مرکز هنری برای فعالیت های مشترک است و با تاسیس این مرکز حتی به دیگر کشورها نیز می توانیم کمک کنیم.

وی در پایان درباره شرایط کنونی تئاتر تونس خاطر نشان کرد: تئاتر در تونس متنوع است و تاثیر گرفته از تئاتر غربی است اما تونس علاقمند به تبادل فرهنگی است و آموزش نیز هم برایمان اهمیت بسیاری دارد.

 




نظرات کاربران