در حال بارگذاری ...
در مراسم رونمایی از یک فیلم‌تئاتر بررسی شد

زندگی چهارساله با «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»

در مراسم رونمایی از فیلم‌تئاتر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» بازیگران، نویسنده و کارگردان نمایش از تجربه‌ای چهارساله گفتند.

به گزارش ایران تئاتر، جمعه 14 آبان‌ماه و در میان دو اجرای تئاتر «طپانچه‌خانم» نوشته محمد امیریاراحمدی و با کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، مراسم رونمایی فیلم‌تئاتر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته محمد امیریاراحمدی و با کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور با حضور نویسنده،  کارگردان، طراح لباس پریدخت عابدین‌نژاد، طراح لباس و شیرین بینا، مونا فرجاد، حمید رحیمی و محمد صدیقی‌مهر، تعدادی از بازیگران نمایش برگزار شد.

حسین‌پور:   «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» رکورددار تمرکز زدایی تئاتر است

در این مراسم، شهاب‌الدین حسین‌پور ضمن اعلام این مطلب که «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» محصولی از گروه تئاتر «پارکینگ» است، گفت: این نمایش در سال 91 تولید شده است و در این چهار سال، در شهرهای مختلفی روی صحنه رفته است و آخرین اجرای این نمایش به چند ماه قبل بازمی‌گردد  که «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» را در اصفهان روی صحنه بردیم. به‌نوعی می‌توان این تئاتر را رکورددار در مرکز زدایی تئاتر دانست. بسیار دشوار است که یک گروه تئاتر، چهار سال درگیر یک نمایش باشد و از حضور در برنامه‌های تصویری انصراف دهد.

 

حمیدی: خدا را شکر در گروه نمایش بودم

حمید رحیمی، بازیگر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» درباره این نمایش گفت: بسیار خوشحالم که در نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته استاد عزیزم، محمد امیریاراحمدی و با حضور گلاب آدینه، شیرین بینا، مونا فرجاد، حمید رحیمی و محمد صدیقی‌مهر و شهاب‌الدین حسین‌پور، کارگردان نمایش که چهار سال در کنار یکدیگر بودیم. از ابتدا که دورخوانی‌ها را آغاز کردیم تا چندی پیش که در اصفهان برای آخرین بار روی صحنه رفتیم، بسیار از این همکاری لذت بردم. خدا را شاکرم که سهم کوچکی در این کار داشتم. همچنین باید از منیژه محامدی؛ یکی از استادان عزیزم که بسیار از او آموخته‌ام و اینجا حضور دارد، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

صدیقی‌مهر: در این چهار سال آموختم

محمد صدیقی‌مهر نیز ضمن ابراز خوشنودی از حضور در نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» گفت: بهترین ایام سپری‌شده در دوران تئاتریم را در کنار گروه نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» بوده‌ام و در لحظه‌به‌لحظه این کار از اساتیدم آموختم. امیدوارم اگر نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» را ندیده‌اید، از دیدن فیلم‌تئاتر آن لذت ببرید. همچنین از شما دعوت می‌کنم به چهارسو بیایید و از تماشای «طپانچه‌خانم»، کار دیگر گروه «پارکینگ» و دومین همکاری شهاب‌الدین حسین‌پور و محمد امیریاراحمدی لذت ببرید

 

بینا: از تک‌تک اجراها لذت بردم

شیرین بینا؛ بازیگر نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» ضمن اعلام این نکته که از «طپانچه‌خانم» لذت برده است، گفت: برای من باعث افتخار بود که در نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» در خدمت محمد امیریاراحمدی و کارگردان خوب این نمایش، شهاب‌الدین حسین‌پور بودم. جای گلاب آدینه که از مهره‌های بسیار مهم نمایش بود، در این مراسم بسیار خالی است. متاسفانه او درگیر فیلم‌برداری بود و نتوانست به مراسم بیاید. با وجود این‌که ین نمایش در شهرهای مختلف اجراهای بسیار زیادی داشته است، تک‌تک آن‌ها برای ما لذت‌بخش بود. امیدوارم پروژه‌های حسین‌پور ادامه یابد و زیر نظر محمد امیریاراحمدی و دوستان دیگر به کار خود ادامه دهد.

 

فرجاد: مثل یک خانواده کنار هم بودیم

مونا فرجاد ضمن اعلام این مطلب که در بخش دوم اجراهای «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به گروه اضافه شده است، گفت: اعضای این گروه مانند خانواده هستند و در کنار تک‌تک اعضای این گروه، زندگی کرده‌ام و لذت برده‌ام. متن جذاب، کارگردانی خوب، لباس‌های زیبا و گریم جذاب باعث شد حضور در این نمایش برایم تجربه‌ای به‌یاد ماندنی باشد.

 

یاراحمدی: رویاهایم را روی صحنه دیدم

محمد امیریاراحمدی، نویسنده «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» درباره این نمایش گفت: ما، نویسندگان در بسیاری از مواقع آرزوها و رویاهایمان را با خود از دنیا می‌بریم چون آن‌چه در ذهن داریم بر روی صحنه نمایش اتفاق نمی‌افتد. «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» از معدود اجراهایی بود که به‌عنوان نویسنده معتقدم 90 درصد رویاهایم درباره نمایشنامه اجرا شد. نمایش به‌درستی درک و اجرا شد. واقعا از شهاب‌الدین حسین‌پور متشکرم که این اتفاق را رقم زد.

 

گزارش از مینا صفار




مطالب مرتبط

مونا فرجاد کارگردان «اتاقی در هتل»:

کمدی سایمون در زندگی شخصیت‌هایش جاری است
مونا فرجاد کارگردان «اتاقی در هتل»:

کمدی سایمون در زندگی شخصیت‌هایش جاری است

مونا فرجاد، بازیگر و کارگردان «اتاقی در هتل» با اشاره به اینکه کمدی آثار سایمون در زندگی شخصیت‌های او جاری است، می‌گوید تمرکز خود را روی طبیعی بودن نقش‌‎ها فارغ از اغراق در بار کمدی آن‌ها گذاشته است.

|

پوستر «اتاقی در هتل» منتشر شد

پوستر «اتاقی در هتل» منتشر شد

پوستر نمایش «اتاقی در هتل» با طراحی سینا افشار و کارگردانی مونا فرجاد برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر منتشر شد.

|

نظرات کاربران