در حال بارگذاری ...
در نشست مذاکرات کارگردان ایرانی بامقامات کشور آذربایجان عنوان شد :

دکتر لالایف: ابراهیم پشت‌کوهی یک گنج است

دکتر علی‌قسمت لالایف ـ رییس مجموعه نمایش‌های موزیکال جمهوری آذربایجان ـ ابراهیم پشت‌کوهی را، که برای حضور در کنفرانس تئاتر معاصر و بازدید از تئاتر آذربایجان در این کشور حاضر شده است، یک گنج نامید و به این کارگردان ایرانی پیشنهاد تولید نمایشی با هزینه کشور آذربایجان داد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر ابراهیم پشت‌کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین انار دنیا»،که به دعوت دکتر علی‌قسمت لالایف ـ رییس مجموعه نمایش‌های موزیکال جمهوری آذربایجان ـ برای حضور در کنفرانس تئاتر معاصر و بازدید از تئاتر آذربایجان به این کشور سفر کرده، مورد ستایش و تمجید معاون اول وزیر فرهنگ آذربایجان قرار گرفت. همچنین به او پیشنهاد شد نمایشی را در مقام کارگردان و با هزینه کشور آذربایجان تولید کند.

در این جلسه قرار شد پشت‌کوهی به عنوان پرچم‌دار تئاتر نوین ایران در جمهوری آذربایجان، از ابتدای سال نو و هم‌زمان با نوروز، تمرین‌های نمایش تازه خود را در باکو و همراه با بازیگران آذری شروع کند.

دکتر لالایف،که هفته گذشته به دعوت مرکز هنرهایی نمایشی به ایران آمده بود، پس از تماشای نمایش «آخرین انار دنیا» در سالن سایه مجموعه تئاترشهر، از پشت‌کوهی برای دیدن باکو و مذاکره درباره تولید یک اثر نمایشی دعوت کرده بود.

علاوه بر این از ابراهیم پشت‌کوهی درخواست شد همراه با گروه اجرایی نمایش «آخرین انار دنیا» به آذربایجان بروند و در باکو اجرا داشته باشند.

نمایش «آخرین انار دنیا» از 25 مهرماه در سالن سایه تئاترشهر روی صحنه رفته و با استقبال بی‌نظیر تماشاگران مواجه شده است. اجراهای این نمایش تا روز 21 آبان‌ماه در دو نوبت 17:30 و 19:30 ادامه خواهد داشت.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران