در حال بارگذاری ...
دکتر اسماعیل عالی زاد درباره نمایش «آخرین انار دنیا» گفت:

اثری گران‌قدر و دارای پیام انسانی

دکتر اسماعیل عالی زاد پس از تماشای نمایش «آخرین انار دنیا» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی، آن را اثری گران‌قدر و دارای پیام انسانی دانست.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، نمایش «آخرین انار دنیا» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی شب گذشته میزبان دکتر اسماعیل عالی زاد (استاد عالی‌رتبه دانشگاه) بود که مورد تحسین و ستایش ایشان واقع شد.

دکتر عالی زاد در پایان اجرای نمایش گفت:«ابراهیم پشت کوهی نه ‌فقط جزو هنرمندان، بلکه از فرهیختگان ارزشمند جامعه ما هستند. این موضوع را به خودشان هم گفتم. نمی‌گویم نمایش فراتر از انتظار بود، ولی واقعاً همان چیزی بود که از او انتظار داشتم.»

این استاد دانشگاه ادامه داد: «نمایشی که دیدم، روایت متفاوتی از رمان «آخرین انار دنیا» بود. امیدوارم کسانی که به تماشای این نمایش می‌آیند و از آن لذت می‌برند،کمی هم به خواندن اصل اثر تشویق شوند. البته آقای پشت کوهی این توصیه را به تماشاگران دارند که قبل از تماشای نمایش، رمان را بخوانند تا از اجرا بیش‌تر لذت ببرند. به نظرم«آخرین انار دنیا» یک اثر گران‌قدر است که پیام انسانی دارد و آن را تداعی می‌کند. این نمایش قابلیت دارد تا در موطنی که متن رمان تولید شده، یعنی کشور عراق و منطقه کردستان و دیگر مناطق کُردنشین اجرا شود.»

«آخرین انار دنیا» اقتباسی از رمان مشهوری به همین نام نوشته «بختیار علی»، نویسنده نامدار کُرد زبان است. در این نمایش محمد سایبانی، حسین اصیلی، الهام اسکندری، بهنام پانیزه، سارا شاهی، میراث پری‌دار، سعید عیسایی، وحید فراهانی، الناز امینی و فاطمه احسان‌فر بازی می‌کنند.

گفتنی است تاکنون هنرمندانی نظیر آرش سنجابی (مترجم رمان آخرین انار دنیا)، لوریس چکناواریان، دکتر قطب‌الدین صادقی، رؤیا نونهالی، مهشید نونهالی، رامین ناصر نصیر، کاظم هژیرآزاد، بهزاد فراهانی، فهیمه رحیم‌نیا، جهانبخش سلطانی، احمد طالبی نژاد، بهاره کیان افشار، اصغر همت، یارتا یاران، افسانه ناصری، افسانه زمانی، غلامرضا عربی، سامان خلیلیان، زهرا پاریزی، هانیه یوسفیان و سمیه زارعی به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

نمایش آخرین انار دنیا تا جمعه 21 آبان ماه، در دو نوبت 17:30 و 19:30 در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری به گیشه یا از طریق سایت http://tik8.com/theater بلیت این نمایش را رزرو بکنند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران