در حال بارگذاری ...
عاشورا تا اربعین ؛ کارگردان نمایش واپسین رقص برگ با باد گفت :

ننه مونس آرزو دارد پسرش تعزیه بخواند

بهمن پارسا آرا می گوید: در این نمایش شاهد داستان پیرزنی هستیم که در خیال خود انتظار روزی را می کشد که پسرش باز گردد و نقش حضرت علی اکبر را در تعزیه امام حسین (ع) بازی کند.

بهمن پارسا آرا که به عنوان کارگردان نمایش واپسین رقص برگ با باد را در قالب ویژه برنامه عاشورا تا اربعین حسینی در اراک اجرا می کند، درباره داستان این نمایش به ایران تئاتر گفت: واپسین رقص برگ با باد، داستان ننه مونس است که با گذشت بیست سال از اتمام جنگ هنوز انتظار آمدن پسر خود را می کشد.
وی در ادامه افزود : ننه مونس که شوهرش در گذشته تعزیه خوان بوده ، آرزو دارد پسرش از جنگ بازگردد و در تعزیه امام حسین (ع) نقش حضرت علی اکبر را بازی کند و به همین دلیل در خیال خود هم رزمان پسرش را می بیند که برایش نماد امیدواری هستند و به او نوید زنده بودن پسرش را می دهند.

این هنرمند عرصه تئاتر با بیان این نکته که برای هرچه بهتر استقبال کردن مردم از نمایش برنامه ریزی شده است، گفت : تئاتر در استان مرکزی طرفداران زیادی دارد اما حتی در شهر اراک که مرکز استان است نیز، نمایش های زیادی را شاهد نیستیم. به همین دلیل ما اجرا های خود را علاوه بر اراک در شهرستان های استان مرکزی نیز اجرا خواهیم کرد تا آنها را نیز در لذت دیدن نمایش سهیم کنیم و با توجه به این نکته که در آنجا تئاتر خیلی کم به نمایش در می آید، تقریبا مطمئن هستیم که مردم به خوبی از واپسین رقص برگ با باد استقبال خواهند کرد.

 وی در بخش دیگری از صحبت هایش گروه اجرایی نمایش واپسین رقص برگ با باد را به صورت زیر معرفی کرد: کارگردانی و طراحی صحنه این نمایش بر عهده خودم بوده و رضا یونسفرد دستیار من در امور کاگردانی است. امیر زاوش و سینا دلشادی متن این اثر را به نگارش درآورده و طراحی لباس آن  نیز بر عهده هدیه نجم زاده گذاشته شده است.
خاطره مسلمی،سعید حران اف،سهیلا میرزاخانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند و مینو قربانی نیز به انتخاب موسیقی برای نمایش مشغول است.
همین طور مهدی شعبانی فر مدیریت صحنه را عهده دار بوده و حمید نجاتی مسئولیت طراحی پوستر و بروشور واپسین رقص برگ با باد را بر عهده دارد.

پارسا آرا در بخش پایانی صحبت هایش از فیکس کردن صحنه های نهایی نمایش خبر داد و خاطر نشان کرد : شروع اجرا های ما از اواخر صفر آغاز خواهد شد و تا به حال بر اساس توافق ایجاد شده دوازده اجرا برای ما پیش بینی شده است که در صورت استقبال مردم این تعداد افزایش خواهد یافت.




نظرات کاربران