در حال بارگذاری ...
دوم آذر ماه اجرا می شود

"طوفان" اولین قدم خوانش اربعین

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه طوفان اثر حسین فدائی حسین در به عنوان اولین نمایشنامه خوانی "خوانش اربعین" در مشهد اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه طوفان اثر حسین فدائی حسین در به عنوان اولین نمایشنامه خوانی "خوانش اربعین" در مشهد اجرا خواهد شد.

محمد جهان پا در گفتگو با ایران تئاتر اعلام کرد: این نمایشنامه بعد از افتتاحیه و در اولین قدم از جشنواره خوانش اربعین در نگارخانه اشراق توسط گروه جلوه هشتم خوانش خواهد شد. وی در ادامه افزود: گروه جلوه هشتم این نمایشنامه را دو سال پیش در مشهد به روی صحنه برده بود که در آن زمان بااستقبال از سوی تماشاگران همراه شد و حالا قرار است آن اثر را در این جشنواره خوانش کنیم.

خوانشگران این نمایشنامه عبارتند از: علی رضا رواندل، جلال کریم زاده،علی زکیایی، مصطفی جلالی، پرستش سلطانی و محمد جهان پا که خودش کارگردانی این خوانش را نیز بر عهده خواهد داشت. اکت خوان: شقایق کریمی، موسیقی مرتضی روحی، پوستر: سینا افشار

طوفان روایتی سوررئالیستی ازحال و احوال مسلم‌بن‌عقیل قبل از رسیدن به کوفه است.

پیش از این رفائی رئیس حوزه هنری خراسان رضوی اعلام کرده بود؛ اربعین فرصتی برای اعلام همبستگی با عاشورا است در همین راستا و همزمان با اربعین حسینی و شهادت امام رضا علیه‌السلام از دوم تا ششم آذرماه، چهار اثر با موضوع اربعین حسینی و شهادت امام رضا علیه‌السلام در تماشاخانه اشراق، خوانش می‌شود.

در جشنواره خوانش اربعین که از 2 تا 6 آذر توسط حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می شود، هر روز ساعت18، یک نمایشنامه خوانش خواهد شد، و در روز ششم مراسم پایانی «شب‌های خوانش» اربعین در همین ساعت، برگزار می‌شود.

این رویداد به صورت مسابقه‌ای نخواهد بود و در مراسم پایانی به یک اثر منتخب از دید تماشاچیان هدیه‌ای اعطا می‌شود.

همچنین افتتاحیه نمایشگاه پوستر های عاشورایی نیز، دوم آذرماه ساعت 17 در نگارخانه اشراق، برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه 39 اثر پوستر از هنرمندان برگزیده دهمین سوگواره هنر عاشورایی در معرض نگاه مخاطبان قرار می گیرد.

 تماشاخانه و نگارخانه اشراق، واقع در بلوار هاشمیه، بین هاشمیه 20 و 22 است.

 




مطالب مرتبط

طوفان درگذشت

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه 26 آذر درگذشت.

|

نظرات کاربران