در حال بارگذاری ...
با حضور شهرام زرگر و جمعی از هنرمندان

«آبیگونه» در خانه نمایش افتتاح می‌شود

نمایش «آبیگونه» از ششم آذرماه به مدت ۵ شب مهمان خانه نمایش خواهد بود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «آبیگونه» به نویسندگی کاوه مهدوی و کارگردانی سینا نصراللهی که در بخش مسابقه سومین سوگواره تئاتر خمسه حضور دارد، ششم آذرماه با حضور نویسنده، مترجم و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران شهرام زرگر و جمعی از هنرمندان افتتاح خواهد شد.

«آبیگونه» روایت جوان ساده مشهدی به نام احسان است که اشتیاق زیادی برای دیدن مسابقه  فوتبال تیم‌های استقلال و پرسپولیس در استادیوم آزادی دارد. پدر احسان که از خادمین حرم است به شدت نگران این اتفاق است؛ چراکه دربرنامه نود دیده که تعدادی ازتماشاچیان در شهرآوردهای گذشته در ازدحام جمعیت زیر دست و پا مجروح شده‌اند...

در این نمایش علی چاقوچی، عماد یوسفی، علیرضا شریفی، علی صابری، علیرضا میرزا محمدعلی و احسان بنی سعید ایفای نقش می‌کنند. همچنین طراحی صحنه و لباس این اثر را پوریا اخوان و آهنگسازی و ساخت افکت و تلفیق موسیقی آن را عماد یوسفی بر عهده دارند.

دخیل کردن و تلفیق هنر نقاشی خط در تئاتر و اجرای خاص موسیقی، شکست ساختارهای معمول و متداول در اجراهای مذهبی، استفاده از فنون، تکنیک و شکل نمایش های ایرانی و تعزیه، از ویژگی‌های این نمایش است.

«آبیگونه» ششم تا دهم آذر ماه، ساعت 18 در خانه نمایش به روی صحنه خواهد بود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد
گفت‌وگو با داور بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر

شهرام زرگر: نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد

شهرام زرگر، داور بخش نمایشنامه‌نویسی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه نمایشنامه نباید صرفا ثبت روزمرگی باشد، پرداخت درست شخصیت‌، دیالوگ‌نویسی مناسب و جذابیت را از معیارهای یک نمایشنامه‌ خوب دانست.

|

مونا فرجاد کارگردان «اتاقی در هتل»:

کمدی سایمون در زندگی شخصیت‌هایش جاری است
مونا فرجاد کارگردان «اتاقی در هتل»:

کمدی سایمون در زندگی شخصیت‌هایش جاری است

مونا فرجاد، بازیگر و کارگردان «اتاقی در هتل» با اشاره به اینکه کمدی آثار سایمون در زندگی شخصیت‌های او جاری است، می‌گوید تمرکز خود را روی طبیعی بودن نقش‌‎ها فارغ از اغراق در بار کمدی آن‌ها گذاشته است.

|

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

پرونده سی‌وسومین جشنواره تئاتر استانی یزد بسته شد

سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان یزد، شامگاه پنجشنبه 25 آبان به پایان رسید و با نظر هیئت داوران، از بخش صحنه‌‌ای، نمایش‌های «چشم‌های بسته از خواب» و «آیفون» و از بخش خیابانی، «اینا رو میبینی آقای رنگو» و «بی سقفی» به جشنواره تئاتر مناطق معرفی شدند.

|

نظرات کاربران