در حال بارگذاری ...
از «گل یاس» تا «تانگوی تخم‌مرغ داغ»

رادی و استاد محمد در منشور هنر

امروز نمایشنامه «گل یاس» نوشته‌ زنده‌یاد محمود استاد محمد و نمایشنامه‌ «تانگوی تخم‌مرغ داغ»، نوشته‌ زنده‌یاد اکبر رادی، توسط گروه «وَ ناگهان»، به کارگردانی مرتضی حقیقت بیان در تماشاخانه‌ فنی‌زاده‌ موسسه‌ منشور هنر، خوانده می‌شوند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، مرتضی حقیقت بیان، کارگردان این دو نمایشنامه‌نویسی در خصوص خوانش این دو اثر گفت: «گروه وَ ناگهان از زمان تأسیس خود (هفده سال پیش) اجرا و پژوهش‌های نظری-عملی بر متون نمایشی نویسندگان دهه‌ چهل و پنجاه را در برنامه‌ اصلی خود داشته است. نویسندگانی چون زنده‌یاد بیژن مفید، محمود استاد محمد و اکبر رادی از آن جمله بوده‌اند. همچنین نظر به نمایش‌نامه‌های عباس نعلبندیان، بهرام بیضایی و غلامحسین ساعدی هم در برنامه‌های آتی این گروه خواهد بود.»
حقیقت بیان که دو سال است مدیریت اجرا  گروه «وَ ناگهان» را نیز بر عهده دارد، درباره‌ خوانش همزمان این دو اثر افزود: «این دو زنده‌یاد، از دور و نزدیک، قرابت و ارادتی متقابل نسبت به یکدیگر داشته‌اند، احوالی که در نسل‌ من، نسل امروز تئاترمان و به‌ویژه در ارتباط نویسندگان تئاتر، کم‌تر به چشم مان می‌آید. شاید این یاد مشترک در کنار هم با گروهی مشترک، معنایی فراتر از خوانش دو نمایش‌نامه را دست‌کم برای خودمان داشته باشد.»
نقش خوانان نمایش «گل یاس»، به ترتیب ایفای نقش: سهیل بابایی، محمدپارسا، ماندانا جباری، دریا یاسری و پریسا صنعت‌کار هستند و نقش خوانان نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ»، علی افشاری، سعید جمشیدی پور، دریا یاسری، محمد پارسا، ماندانا جباری، سهیل بابایی، پریسا صنعت کار، صبا آزادی و نگار بیگی خواهند بود.
گفتنی‌ است گروه «وَ ناگهان» که روزبه حسینی مؤسس و سرپرست آن است، امروز ششم آذرماه رأس ساعت 18 در تماشاخانه‌ فنی زاده‌ موسسه‌ منشور هنر به نشانی، خیابان انقلاب، خیابان نجات اللهی (ویلا). کوچه مراغه. پلاک 2 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از سایت تیوال یا به صورت حضوری خریداری کنند.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران