در حال بارگذاری ...
با توجه به استقبال مخاطبان

اجرای «دال» تا نیمه آذر در خانه نمایش دا ادامه دارد

اجرای نمایش «دال» به کارگردانی مسلم خراسانی تا ۱۵ آذرماه جاری در خانه نمایش دا ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایران تئاتر اجرای نمایش «دال» به نویسندگی و کارگردانی مسلم خراسانی که از 27 آبان‌ماه در خانه نمایش دا روی صحنه رفته، با توجه به استقبال صورت گرفته از این اثر، تا ۱۵ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت.

نمایش «دال» که به گفته‌ خراسانی استعاره‌ای از گم شدن یک فرد و جست‌وجویی از افراد برای رسیدن به معنای نهایی است، روایت اعضاء یک خانواده است که صبح از خانه بیرون رفته‌اند، اما شب هنگام....

مسلم خراسانی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «دال» در توضیح این اثر نمایشی نوشته: «مفهوم غایب بودن معنا و تلاش برای حاضر کردن آن، هسته  مرکزی نمایش دال است که در قالب استعاره جستجو و دنبال کردن یک گمشده تجسم عینی پیدا می‌کند. دال در سطح روایی خود داستان خانواده‌ای را بازگو می‌کند که درگیر مسائل روزمره و اجتماعی زندگی هستند. کنش نمایشی به گونه‌ای پیش می‌رود که همه چیز واقع‌گرایانه یا رئالیستی به نظر آیند؛ اما ابهامات و تناقضات درونی‌ای که در  پرداخت موقعیتها، کاراکترها و بافت نمایشی لحاظ شده‌اند منطق واقعیت موجود را به چالش می‌کشند.»

حامد جعفری‌کیا، شب‌بو طوفانی، دُنا تارفی، علی گلبن، کیانوش خان‌محمدی، فرهاد رادمان، علی شادکام، ریحان زنگنه و رضا اسماعیلی بازیگران نمایش «دال» هستند.

نمایش «دال» هر روز ساعت 18 به مدت 60 دقیقه در خانه نمایش دا اجرا می‌شود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند
گفت‌وگو با دلارام موسوی، کارگردان نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»

عکس‌هایی که در صحنه جان می‌گیرند

دلارام موسوی، کارگردان «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، ایده این نمایش را برگرفته از یک اتفاق واقعی در خانواده خود می‌داند که ماجرایش به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. او برای بازگویی داستان خود، شخصیت‌های نمایش را از قاب عکس بیرون می‌آورد و به آنها جان می‌بخشد.

|

گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است
گفت‌وگو با مترجم و کارگردان نمایش «مجوز»

محمد شبدار: واقعیت و توهم در جهان پیراندللو به‌هم‌آمیخته است

محمد شبدار، کارگردان نمایش «مجوز» با بیان اینکه در جهان پیراندللو مرز بین واقعیت و توهم درهم‌می‌آمیزد، گفت برای اجرای این اثر از واقع‌گرایی فاصله گرفته‌ایم.

|

نظرات کاربران