در حال بارگذاری ...
افتتاح نمایش «پدران، مادران، فرزندان» در تئاتر شهر

یاد و خاطره هنرمند شهید سوریه‌ای زنده شد

نمایش «پدران ، مادران، فرزندان» به کارگردانی آرش عباسی پنجشنبه شب ۱۱ آذر ماه با یاد و خاطره اناس البشا هنرمندی که به تازگی در بمباران شهر حلب به شهادت رسید، در تالار قشقایی آغاز شد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، آرش عباسی نویسنده و کارگردان نمایش «پدران، مادران، فرزندان» قبل از اجرای این اثر نمایشی گفت: «به طور حتم اجرای اول هر اثر نمایشی برای گروه اجرایی، اجرای بسیار سختی خواهد بود؛ به همین جهت از همه شما عزیزانی که در اجرای اول نمایش ما حضور پیدا کردید صمیمانه قدردانی می‌کنم.» او ادامه داد: «این پروژه نمایشی که در چارچوب پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی میزبان دوستداران تئاتر خواهد بود، پروژه بسیار عظیمی است که ابتدا قرار بود در فضایی همانند فستیوال تئاتر فجر روی صحنه باشد، اما به دلیل برخی از مشکلات، فقط توانستیم 50 درصد کار را در این پروژه به روی صحنه ببریم.»

عباسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: «وقتی در کشور ایتالیا مشغول به تحصیل بودم همیشه امیدوار بودم شرایطی پیش بیاید که یک کارگردان بسیار بزرگ ایتالیایی به نام پیترو فلوریدیا به ایران بیاید تا من به شکل بسیار ویژه این هنرمند را به دوستداران تئاتر ایران معرفی کنم. این اتفاق با تمام سختی هایش امروز افتاده و من امیدوارم با حضور این کارگردان بزرگ ایتالیایی روزهای خوبی را پشت سر بگذرانیم.»

این کارگردان در اجرای این پروژه بین المللی توضیح داد: «امشب قرار است تا با حضور لادن مستوفی این نمایش را افتتاح کنیم. بازیگری که بنده غیر از همکاری با نمایش « نویسنده مرده است»، مایل بودم تا در این پروژه نیز با او همکاری کنم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. اما همچنان آرزو می‌کنم روزی این شرایط به وجود آید تا من در اجرای این اثر نمایشی از این بازیگر توانا بهره مند شوم. من آرزو دارم که لادن مستوفی از این پس در افتتاحیه هیچ یک از نمایش‌هایم حضور نداشته باشد و همواره بتوانم در مقام کارگردان از بازی او در نمایش‌هایم استفاده کنم.»

لادن مستوفی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون هم پس از صحبت‌های کارگردان نمایش با ابراز خرسندی از حضورش در افتتاحیه نمایش «پدران، مادران، فرزندان» گفت: «من این افتخار را داشتم که در نمایش «نویسنده مرده است» به کارگردانی آرش عباسی به عنوان بازیگر حضور داشته باشم. خوشبختانه ما از این نمایش چه در ایران و چه در ایتالیا فعالیت‌های بسیار موفقیت آمیزی داشتیم که مهم ترین این اتفاقات در مجموعه تئاتر شهر اتفاق افتاد.»

او در ادامه  افزود: «سال 93 که نمایش «نویسنده مرده است» را درایتالیا روی صحنه بردیم عکس العمل تماشاگران ایتالیایی بسیار جالب توجه بود چون آنها  درباره تئاتر ایران تصوری داشتند که برای من بسیار جالب بود و از سوی دیگر خیلی خوشحال بودم که با اجرای موفق این نمایش، آنها این تصور غلط را در ذهنشان از بین بردند. گروه اجرایی نمایش نیز بسیار خوشحال بودند که ارتباط فرهنگی بین دو کشور ایران و ایتالیا صورت گرفته و این ارتباط فرهنگی بین هنرمندان و تماشاگر دو کشور برقرار شده است. ما باید بتوانیم حرف‌های خودمان را در قالب یک گویش انسانی با هنرمندان دیگر کشورها برقرار کنیم.»

 بازیگر فیلم سینمایی «روز واقعه» خاطر نشان کرد: «اجرای نمایش «پدران، مادران، فرزندان» فرصت بسیار مغتنمی است که می‌تواند به ارتباط فرهنگی کشورها کمک شایان توجهی کند. من به عنوان یک بازیگر امیدوارم که چنین اجراهایی در تئاتر شهر بیشتر اتفاق بیفتد. این نمایش مربوط به جنگ است و بنده لاقل یک آرزوی محال می‌کنم که روزی جهان ما پر از صلح و آرامش باشد تا بتوانیم در یک فضای پر از آرامش باهم حرف بزنیم.»

مستوفی در پایان بیان کرد: «طی روزهای گذشته یکی از هنرمندان سوریه‌ای به نام اناس البشا که در ماه‌های اخیر با حضور در مناطق جنگی  و بمباران شده و در سوریه برای کودکان  نمایش اجرا می‌کرد، بر اثر بمباران بخشی از شهر حلب، به شهادت رسید که من در اینجا از شما عزیزان می‌خواهم به افتخار این هنرمند بزرگ و با تشویق او اجرای نمایش «پدران، مادران، فرزندان» را آغاز کنیم.»

نمایش «پدران، مادران و فرزندان» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی در قالب پروژه مرکز مطلعات اجرایی قشقایی روی صحنه می‌رود. در این اثر نمایشی که ساعت 19:30 با قیمت بلیت 20 هزار تومان و مدت زمان 70 دقیقه به صحنه می‌رود، دانیلا اسکارپاری و صنم نادری به عنوان بازیگر حضور دارند.

 برای آگاهی از برنامه‌ها، اخبار و اطلاعات آثار نمایشی به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر به سایت رسمی این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com   مراجعه فرمایید. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران