در حال بارگذاری ...
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در دیدار با هنرمندان و روسای شعب استانی :

مدیران کل استانی با تخصیص اعتبار تئاتر به حوزه نمایش ، در تعالی این هنر قدم برخواهند داشت

نخستین گروه از روسای شعب استانی انجمن هنرهای نمایشی پس از دیدار با مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در فضایی صمیمانه با ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران مذاکره کردند.

به گزارش ایران تئاتر، بهداروند توجه به ظرفیت تئاتر ایران، ارتقاء سطح مدیریت هنری روسای شعب و هم‌افزایی علمی و عملی هنرمندان را از مؤلفه‌های اصلی طراحی و اجرای همایش برگزیدگان جشنواره تئاتر استانی دانست و آن را تحقق برخی مطالبات جامعه تئاتری کشور دانست.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با تقدیر از اعتماد مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی در تحول ساختاری، تبیین جایگاه و تأکید بر اصالت انجمن، خواستار توجه روسای شعب استانی به رویه تعریف‌شده و تحکیم روابط سازمانی شد.

او با اشاره به انتفاع هنرمندان از فرآیند انتخابات هیئت رییسه شعب استانی، اضطراب‌ها و هیجانات مقدماتی را موضوعی عادی برشمرد و اظهار امیدواری نمود که با برگزاری انتخابات در همه استان‌ها، فرصت برپایی نشست هم‌اندیشی هیئت رییسه شعب فراهم گردد و در گام نخست امکان همسان‌سازی اطلاعات و تبادل تجربیات فراهم شود.

بهداروند، تقویت منابع مطالعاتی و کتابخانه‌ای استان‌ها، حمایت از پژوهش‌های تئاتری، خرید تألیفات نمایشی هنرمندان استانی، تخصیص اعتبار مالی برای تولید و اجرای عمومی تئاتر استانی در شورای حمایت، تبدیل نرم‌افزاری آرشیو فیلم تئاتر جهت سهولت بهره‌مندی، اجرای جشنواره استانی در بسیاری از مناطق، پیگیری جهت اجرای عمومی آثار نمایشی استان‌ها در تهران، راه‌اندازی پورتال استانی سایت ایران تئاتر با تأسیس 32 صفحه خبری را از مهم‌ترین فعالیت‌های این دوره از انجمن هنرهای نمایشی برشمرد.

در این دیدار روسای شعب استانی انجمن با ابراز خرسندی از اتفاقات اخیر تئاتر استان‌ها و توجه به هنرمندان مناطق،

پیشنهادها و انتقادات خود را مطرح نمودند.

 پاسخگو نبودن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در خصوص اعتبارات واریزی سال 94 متعلق به شعب استانی و بلاتکلیفی معوقات مالی مرتبط نقطه اشتراک انتقادات مذکور بود. از دیگر مطالبات روسای شعب می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرای عمومی متقابل، برخورداری از اماکن تئاتری مرکز جهت اجرای عمومی، تأمین هزینه‌های دفتری شعب و توجه به ظرفیت‌های تجربی و دانشگاهی استانی در برگزاری رویدادهای تئاتری اشاره کرد.

در پایان این دیدار مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با تقدیر از همکاران خود در انجمن هنرهای نمایشی ایران و مرکز هنرهای نمایشی، تعامل با ادارات کل استانی و تأکید بر تولید تئاتر و ارتقاء دانش تئاتری و ارتباط مستمر شعب را خواستار شد وگفت : مدیران کل استانی نیز با تخصیص اعتبار تئاتر به حوزه نمایش ، در تعالی این هنر قدم برخواهند داشت.

در پایان این مراسم مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی با اهدای لوح یادبود از حاضرین قدردانی به عمل آورد.




مطالب مرتبط

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران