در حال بارگذاری ...
در مراسم رونمایی پوستر جشنواره عنوان شد

شفیعی: حمایت مدیران استانی ،جشنواره کودک و نوجوان را بالنده می کند

مهدی شفیعی با تاکید بر اهمیت جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری منظم و تاثیرگذار این جشنواره را مسلتزم استقبال و هماهنگی مدیران استان همدان دانست.

به گزارش ایران تئاتر، مراسم رونمایی و نشست رسانه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوانان با حضور مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، شهرام کرمی دبیر جشنواره در تالار سایه مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

در آغاز این مراسم که پیمان شیخی اجرای آن را برعهده داشت، پس از رونمایی از پوستر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  توسط سیدمازیار تهرانی و با الهام از شعار «نمایش مهر بر صحنه کودکی» به عنوان شعار امسال جشنواره طراحی شده، مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی در سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ونوجوان به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای تئاتری کشور، گفت: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بر اساس سیاست تمرکز زدایی در یکی از استان‌هایی که از نظر فرهنگی پیشینه بسیاری دارد برگزار می‌شود و این مسئله یکی از امتیازهای این جشنواره است.

شفیعی با بیان اینکه ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان ما در حال حاضر، ظرفیت بسیار ارزشمند و عظیمی است،  ادامه داد: امروزه مسئله تربیت فرزندان برای خانواده‌ها بسیار اهمیت دارد و برای این موضوع وقت و هزینه زیادی صرف می‌کنند و چنانچه در حوزه تئاتر کودک و نوجوان توجه جدی بکنیم قطعا با استقبال خانواده‌ها روبه‌رو می‌شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اینکه قطعا یکی از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان جریان‌سازی و تقویت بنیه تئاتر کودک و نوجوان و افزایش مخاطبان آن است، عنوان کرد: در دهه چهارم انقلاب و در حالی‌که پر رنگ‌تر شدن رویکردهای اجتماعی به یکی از دغدغه‌های معاصر تبدیل شده، این جشنواره فرصت مناسبی برای پررنگ‌تر کردن جایگاه هنر در جامعه است.

شفیعی تصریح کرد: اگر امروز توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی برای ما اهمیت دارد به نظرم تئاتر کودک و نوجوان یکی از جا‌هایی است که درباره این موضوع باید روی آن متمرکز شد. چراکه مخاطب تئاتر کودک و نوجوان در دجه اول خانواده‌ها و بعد از آن کودکان و خردسالان هستند و به نوعی آموزش و تربیت درست این قشر می‌تواند آینده جامعه ما را تضمین کند. به همین دلیل تئاتر کودک و نوجوان برای ما بسیار حائز اهمیت است و نباید به راحتی از کنار این فرصت گذشت.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی با اظهار امیدواری نسبت به تولید آثاری که بتوانند به صورت یک تور در کشور برای عموم اجرا بشوند، خاطر نشان کرد: برگزاری تور اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان توسط گروه‌های تئاتر در کشور می‌تواند یک شبکه داخلی فرهنگ سازایجاد کند که وجود آن بسیار ضروری است.

او همچنین با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان در ارتقاء این نوع از تئاتر در این استان تاثیر زیادی داشته و افزایش مخاطب و استقبال مردم از این جشنواره نشان دهنده آن است که مردم این استان با این جشنواره خو گرفته‌اند، برگزاری برنامه ویژه به مناسبت یکصدمین سال پیدایش و تولید تئاتر کودک و نوجوان در کشور را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم این جشنواره برشمرد.

مهدی شفیعی همچنین با اشاره به نگرانی‌هایی که برای برگزاری بیست‌سومین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان داشته، گفت: امسال احساس کردم که به نوعی اقبال و انگیزه مدیران استان بعد از چند سال برگزاری جشنواره در همدان، کم‌رنگ‌تر شده در حالی‌که برگزاری جشنواره در همدان نیاز به حمایت مدیران استانی و مدیران فرهنگی دارد و می‌تواند آن را بالنده نگه دارد.

شفیعی با قدردانی از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان همدان که در روزهای اخیر نسبت به رفع نگرانی‌های موجود اقدامات لازم را انجام داده، خاطر نشان کرد: امیدوارم برای برگزاری جشنواره در سال آینده این نگرانی‌ها وجود نداشته باشد، زیرا برگزاری جشنواره با شکوه و تاثیرگذار که بتواند به تقویت بنیه تئاتر کمک کند مستلزم استقبال و هماهنگی مدیران استانی است.

به گزارش ایران تئاتر  بارش باران، این بار تاخیر در آغاز برنامه را شیرین کرد. حضور پررنگ اصحاب رسانه برای پوشش خبری و قابل توجه بود و در عین حال بی‌مهری و غیبت قابل تامل رسانه ملی کاملا به چشم می آمد.
سئوال مدیرکل هنرهای نمایشی از فاضل عبادی درباره افزایش سالن های نمایش در همدان زمنیه ساز انتقاد اهالی رسانه نسبت به عدم توسعه سالن‌ها و زیرساخت‌های سخت‌افزاری در این شهر شد.




مطالب مرتبط

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»
در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»

مدرس کارگاه‌های «جادوی زندگی» گفت: «در این کارگاه‌ها تلاش بر این بود که ضمن آشنا کردن کودکان با ادبیات فولکلوریک و حماسی، یک یا چند ارزش و نماد زندگی پررنگ در بن مایه اثر به شکلی غیرمستقیم معرفی و همراه با کودکان تمرین شود.»

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور شخصیت‌های آشنای کودک و نوجوان و به یاد کودکان مظلوم غزه امروز ۳۰ بهمن‌ در اردکان همراه با جشن شادپیمایی عروسک‌ها برگزار می‌شود.

|

وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور
وزیر فرهنگ به بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان پیام داد

ضرورت معرفی مفاهیم بنیادین دینی و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی از طریق هنر نمایش به آینده‌سازان کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت بسیار ضرورت دارد مفاهیم بنیادین تربیت دینی و مؤلفه‌های فکری و هویتی فرهنگ ایرانی، به یاری ابزار توانمند، جذاب و تأثیرگذار هنر نمایش به چشم و دل مشتاق و پذیرنده آینده­‌سازان این ...

|

نظرات کاربران