در حال بارگذاری ...
منصور صلواتی کارگردان نمایش های«مادام کامیون» و «لابراتوار» عنوان کرد:

اجرای «تقدیم به ایتالو کالوینو»در بهار ۹۶

منصور صلواتی کارگردان نمایش «تقدیم به ایتالو کالوینو» از آغاز پیش‌تولید کمدی-تراژدی «تقدیم به ایتالو کالوینو» خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، منصور صلواتی فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد دانشکده هنر و معماری تهران و از پژوهشگران تئاتر معناباخته و به ویژه ساموئل بکت است. از سوابق اجرایی او می‌توان به کارگردانی نمایش «مادام کامیون» نوشته محمد چرمشیر و نویسندگی و کارگردانی نمایش «لابراتوار» اشاره کرد.  با او درباره نمایش جدیدش گپ و گفتی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

-با توجه به اینکه شهریور نمایش «لابراتوار» را اجرا کردید- آیا در جشنواره فجر با این نمایش شرکت می‌کنید؟

به دو دلیل از شرکت در جشنواره فجر منصرف شدم. اول به این دلیل که نمایشنامه «لابراتوار» متن دشوار و سیالی داشت و برای اجرای دوباره احتیاج به تمرین زیاد بود که در حال حاضر زمان این کار را ندارم. دوم اینکه یک ماه تمرین برای دو اجرا منطقی به نظر نمی‌رسد. در ضمن ترجیح می‌دهم این وقت را برای اجرای متنی جدید صرف کنم.

 

-به متن مشخصی برای اجرا رسیده‌اید؟

چندی است پیش‌تولید کمدی-تراژدی «تقدیم به ایتالو کالوینو» را آغاز کرده‌ام. این متن از نوشته‌های خودم است که سال ۹۰ نوشته‌ام و امسال دوباره آن را بازنویسی کردم. البته قصد دارم در بهار ۹۶ این نمایش را اجرا کنم ولی به دلیل نوع ساختار و پر پرسناژ بودن این متن، به زمان بیشتری برای انتخاب بازیگران و عوامل و همچنین تمرین احتیاج است.‌

 

-چه زمانی برای تمرین در نظر گرفته‌اید؟

بین ۳ تا ۴ ماه. البته می‌خواهم بازیگران زیادی را زمان اجرا ببینم تا بتوانم گروه خوبی برای اجرا انتخاب کنم. تئاتر برای من تجربه است و تمرین سرچشمه این تجربه. سعی می‌کنم بتوانم مخاطبان نمایش را در این تجربه سهیم کنم. همه قصدم این است که نمایشی متفاوت با اجرای قبلی داشته باشم.

 

-از شخصیت‌های متعدد این نمایش گفتید. نمایش «تقدیم به ایتالو کالوینو» چند کاراکتر دارد؟ کمی در مورد این نمایشنامه توضیح دهید.

۱۰ شخصیت. این نمایش ساختار منحصر به خودش را دارد. البته از لحاظ نوع نگاه رگه‌هایی از تئاتر معناباخته در آن دیده می‌شود ولی چیدمان صحنه‌ها طوری طراحی شده که مختص به این نمایش باشد.

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران