در حال بارگذاری ...
بازیگر برزیلی نمایش «پدران، مادران، فرزندان»:

تماشاگر ایتالیایی با دیدن این نمایش بیهوش شد

بازیگر برزیلی نمایش « پدران، مادران، فرزندان» با اشاره به حضورش در یک اثر نمایشی بینا فرهنگی از تجربه بازی در ایران و تجربه مواجهه با تماشاگران ایرانی سخن گفت.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، دانیلا اسکارپاری بازیگر برزیلی نمایش «پدران، مادران ،فرزندان» که این روزها به کارگردانی آرش عباسی در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه است، با اشاره به حضورش در این اثر نمایشی توضیح داد: «اصولا تئاتر یکی از مهم‌ترین عناصر نمایشی برای بیان اندیشه‌هاست که نمایش «پدران، مادران و فرزندان» از این قاعده مسثنی نیست و اتفاقا دغدغه مطرح شده در آن ،حرف روز تمام دنیاست که در بسیاری از نقاط آن درگیر جنگ هستند؛ این همان موضوعی است که من چه در ایران و چه در کشورهای دیگر با آن فاصله‌ای ندارم و فرقی نمی‌کند در کجای دنیا هستم.:

او با اشاره به تجربه‌های قبلی کارگردان پیرامون همکاری با بازیگران دیگر در اجراهای پیشین نمایش « پدران، مادران و فرزندان» بیان کرد: «به اعتقاد من حضور هر بازیگر جدید در یک پروژه نمایشی، فضای جدیدی را با خود می‌آورد. من نیز تلاش کردم با استفاده از تجربیات قبلی که به دست آورده بودم این فضای جدید را نیز وارد کنم؛ این در حالی است که به‌هیچ‌عنوان تمایل نداشتم جایگزین بازیگرانی باشم که قبل از من در نمایش حضور داشتند چراکه آن‌ها نیز به سهم خود فضای دیگری از نمایش را به تماشاگر ارائه دادند.»

 اسکارپاری ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین مواردی که در ایفای نقشم بسیار مؤثر حضور ارزشمند بازیگر مقابل است که در این نمایش ویژگی خاصی داشت و اذعان می‌کنم اگر صنم صالحی به‌عنوان پارتنر در این فضا همراه خوبی نبود شاید بسیاری از نکاتی که در مکانیزم نمایشنامه آرش عباسی وجود داشت، به‌درستی شکل نمی‌گرفت. به هر ترتیب یکی از مهم‌ترین مواردی که در این نمایش برایم مهم بود ورود به شخصیت‌های نمایشنامه بود که به‌شدت با فضای موجودشان همذات پنداری کردم و آن‌ها را در جامعه‌ای دیدم که در درون آن زندگی می‌کنم. این جامعه ممکن است در کشور برزیل، در کشور ایتالیا و کشور ایران باشد اما در مفهوم، القا کننده یک موضوع مهم و جهانی است.»

بازیگر نمایش «پدران، مادران ، فرزندان» در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مفاهیم مطرح شده در نمایش عنوان کرد: «فکر می‌کنم این نمایش ، یک اثر بسیار سختی است که موضوعات بسیار مهمی را نیز مطرح می‌کند و این وظیفه ماست که به تماشاگر برسانیم نمایشنامه چه مفاهیم مهمی را برای مخاطب در نظر گرفته است. جالب اینجاست که در اجرایی که ما از این نمایش در ایتالیا داشتیم تماشاگران بسیاری از شدت تاثر بیهوش می‌شدند اما در اینجا تماشاگری داشتیم که به‌راحتی با دیدن همان صحنه تأثیرگذار، تالار قشقایی را ترک می‌کند. این برای من موضوع بسیار جالب‌توجهی بود که طی روزهای گذشته به‌خوبی آن را دریافت کردم و تلاش کردم به سهم خودم فضایی را برای مخاطب بازی کنم که متوجه مهم بودن موضوع نمایش بشود.»

 این هنرمند برزیلی در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: «فکر می‌کنم نمایش «پدران، مادران، فرزندان» نمایش بسیار متفاوتی است که دیدن آن نیز یک تماشاگر متفاوت می‌خواهد چراکه دربرگیرنده یک موضوع جهانی و سختی است که باید آن را هم متفاوت دید؛ بنابراین از تماشاگران ایرانی می‌خواهم در این چند روز باقی‌مانده تلاش کنند بامطالعه دقیق‌تر و یک شناخت اولیه به تالار قشقایی تئاتر شهر بیایند.:

نمایش «پدران، مادران، فرزندان» به نویسندگی و کارگردانی آرش عباسی ساعت 19:30 با بازی صنم نادری و دانیلا اسکارپاری در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده
در گفت‌وگو با الهه پورجمشید مطرح شد

«تله و زیون»؛ نمایشی از بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده

الهه پورجمشید، طراح و کارگردان نمایش «تله و زیون» می‌گوید بیگانگی و ازهم گسیختگی خانواده به‌عنوان هدف و نگاه اولیه متن، موضوعی نیست که تکراری شود و یا تنها مختص به یک محدوده جغرافیایی باشد.

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

نظرات کاربران