در حال بارگذاری ...
بعد از 88 سال در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رخ می‌دهد

خوانش نمایشنامه های دوپری و پیرتراب باغچه بان توسط احسان مجیدی

نمایشنامه‌های « مجادله دو‌پری» و «پیر و‌ترب» از نوشته‌های جبار باغچه‌بان در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خوانش می‌شوند.

به گزارش ایران تئاتر احسان مجیدی کارگردان این خوانش ها گفت: نمایشنامه مجادله دو‌پری سال ۱۳۰۷ توسط جبار باغچه‌بان نوشته‌شده و ‌نمایشنامه خوانی آن در ایام جشنواره روز ۲۴ آذر همزمان با بزرگداشت جبار باغچه‌بان خوانش می‌شود و روز ۲۶ آذر نیز نمایشنامه پیر و‌ترب در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان (توکا) خوانده می‌شود.

وی افزود: در خوانش این نمایشنامه‌ها سعی کردیم که از افراد باتجربه حوزه کودک و نوجوان در همدان و تهران استفاده کنیم.

مجیدی درباره نگاهش نسبت به جشنواره تصریح کرد: این پنجمین یا ششمین باری است که در جشنواره شرکت می‌کنم و امسال در بخش نمایشنامه خوانی حضور دارم.

این جشنواره یکی از بهترین جشنواره‌های ایران است و رویداد پررونق و پراهمیتی است و دبیر جشنواره هم اهداف مناسبی برای این رویداد دارد.

مجیدی عنوان کرد: امسال صدمین سالروز تولید تئاتر کودک و نوجوان است و امیدوارم این روند خوب ادامه پیدا کند، طوری که جشن دویست‌سالگی و ... آن‌هم برگزار شود.

این کارگردان در پایان درباره فعالیت‌های جدیدش خاطرنشان کرد: امسال در جشنواره تئاتر شهر نمایش رویای ماه را داشتم که به‌عنوان کار برگزیده جشنواره در بخش کودک و نوجوان انتخاب شد و اوایل سال آینده در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی ۲۲ تا ۲۷ آذرماه در همدان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران