در حال بارگذاری ...
در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان اجرا می‌شود

نمایشی با موضوع اهمیت کاغذ و بازیافت زباله

نمایش «کاغذ پاره‌ها» به کارگردانی امیرمحمد انصافی با بهره‌گیری از شیوه‌های نمایش ایرانی در بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، داستان این نمایش که متن آن نوشته زهرا مریدی است، درباره دخترکی است که قدر کاغذها را نمی‌داند و شخصیتی به نام عمو قصه‌گو که شاهد رفتار این دختربچه با کاغذهاست، به او نشان می‌دهد کاغذ زباله نیست ولی دخترک متوجه نمی‌شود و شخصیت دیگری به نام آقای مچاله او را به درخت تبدیل می‌کند و ...

این نمایش با استفاده از فن نمایش ایرانی و با بهره‌گیری از عروسک‌های نمایشی و موسیقی زنده در بخش خردسال این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به صحنه خواهد رفت.

امیرمحمد انصافی کارگردان این نمایش درباره ویژگی‌های تئاتر خردسال گفت: در تئاتر خردسال باید مطالب را به‌صورت ساده و روان آموزش داد. به همین دلیل ما هم در نمایشمان که یک اثر آموزشی است، مطالب را خیلی ساده به مخاطبانمان آموزش می‌دهیم و از یکسری ابزارها و نقاشی‌های ساده استفاده می‌کنیم. ضمن اینکه در این نمایش فضای پرسش و پاسخ هم با کودکان ایجاد می‌کنیم.

او که پیش‌ازاین در کنار زهرا مریدی نمایش‌های دیگری را برای رده سنی خردسال اجرا کرده است، ادامه داد: در تمام آن اجراها واکنش بچه‌ها را می‌دیدم و برایم بسیار جالب بود. شاید بسیار از افراد تصور کنند اجرای نمایش خردسال کار آسانی است درحالی‌که واقعاً دشوار است چون باید مطالب را طوری آموزش دهیم که قابل‌فهم باشد همچنان که باید روحیات این رده سنی را در نظر بگیریم.

انصافی درباره جاذبه‌های نمایشش برای رده سنی خردسال توضیح داد: تلاش کرده‌ایم با عروسک‌های فانتزی، رنگ‌های شاد، لباس‌های رنگی و تن‌پوش، جذابیت‌های بصری ایجاد کنیم و در کنار تمام این‌ها مدادهای رنگی در ابعاد بزرگ داریم.

عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند:

نویسنده: زهرا مریدی، کارگردان: امیرمحمد انصافی، بازیگران: شیرین کاشفی، سجاد بهره‌مند، آرین ناصری مهر، امیرمحمد انصافی، ساخت عروسک: سارا دبیری، زهره قاسمی، طراح صحنه: سارا دبیری و زهرا مریدی، موسیقی: آرمان اهورا، امیرحسین انصافی، امیرمحمد انصافی.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری شهرام کرمی 22 تا 27 آذرماه برگزار می‌شود.




نظرات کاربران