در حال بارگذاری ...
کوروش زارعی در حاشیه افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد زنجان بیان کرد

اساتید مشاوردر همه مراحل نگارش نمایشنامه در کنار هنرمندان خواهند بود

دبیر دوازدهمین جشنواره سرا سری تئاتر بسیج از برگزاری جشنواره از ۲۴ تا ۲۸ بهمن خبر داد و گفت: امسال دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج با یک ساختارشکنی برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، کوروش زارعی، دبیر دوازدهمین جشنواره سرا سری تئاتر بسیج، در حاشیه افتتاحیه دفتر «تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» در زنجان به روند اجرای دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج اشاره کرد و افزود: امسال جشنواره بسیج پوست‌اندازی کرده و امسال این جشنواره با برنامه‌ریزی مدون و جنبه آموزشی و تولیدی روند خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال ساختارشکنی شده و در ابتدا طرح‌ها از گروه‌ها خواسته‌شده است، افزود: در همین راستا قبل از اینکه فراخوان جشنواره رسانه‌ای شود، از همه انجمن‌ها نظرخواهی شده است تا پیشنهادها و انتقادهای خود را نسبت به جشنواره و فضای تئاتر بیان کنند.

دبیر دوازدهمین جشنواره سرا سری تئاتر بسیج با اشاره به اینکه پس از ارسال طرح‌ها، به طرح‌های منتخب اجازه نگارش داده شد، گفت: در کنار طرح‌ها آموزش‌های لازم نیز ارائه‌شده است تا گروه‌ها بر این اساس فعالیت کنند.

وی بابیان اینکه درروند نگارش نمایشنامه برای هر منطقه یک استاد مشاور در نظر گرفته‌شده است، افزود: در همین راستا یک کارگاه آموزشی نیز برگزار شد تا طرح‌های خوبی ارائه شود.

وی بابیان اینکه اساتید مشاور در همه مراحل نگارش نمایشنامه در کنار هنرمندان فعالیت می‌کنند، گفت: پس از تولید نمایشنامه فعالیت‌های کمکی به گروه‌ها برای اجرای خوب انجام می‌شود تا گروه نمایشی به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد.

دبیر دوازدهمین جشنواره سرا سری تئاتر بسیج با اشاره به اینکه اجرای این طرح نمایش‌ها قبل از اینکه اجرا شوند، اجرای عمومی خود را تمام کرده و در جشنواره آثار خوبی ارائه خواهد شد، گفت: مهم‌ترین نکته برای یک نمایش اجرای عمومی است که به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد و خوشبختانه این مهم در جشنواره بسیج رخ‌داده است.

وی در پایان به زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی این جشنواره از 24 تا 28 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

نظرات کاربران