در حال بارگذاری ...
رحمت امینی در آستانه دوازدهمین سالروز فعالیت یک درگاه تخصصی گفت

ایران تئاتر؛ سایت محبوب فعالان حوزه نمایش

از زمان افتتاح ایران تئاتر در جریان فعالیت آن بودم و به یاد دارم چقدر لزوم رسانه تخصصی برای تئاتر احساس می‌شد. رسانه ای که بتواند اخبار مربوط به اجرای نمایش‌ها، جشنواره‌ها، گفت‌وگو و نقد و... را پوشش دهد.

ایران تئاتر این نیاز را فهمید و آرام‌آرام شبیه یک موجود زنده‌ و پویا رشد کرد. به‌مرورزمان این سایت مرجع بسیاری از اهالی تئاتر شد تا جایی که امروز تقریبا همه هنرمندان تئاتر، اخبار مربوط به هنرهای نمایشی را از این درگاه پیگیری می‌کنند . می‌توانم به جرأت بگویم ایران تئاتر، سایت محبوب فعالان حوزه نمایش است و من هم یکی از این طرفداران  جدی آن هستم. اخباری که در این سایت منتشر می‌شود،  قابل‌اعتماد و دقیق است و می‌توانیم به آن اتکا کنیم.

ما همان‌طور که در تئاتر هم اتفاقات مثبت و هم اتفاقات منفی را ارزیابی می‌کنیم، باید برای قضاوت سایت تخصصی تئاتر هم این مسئله را در نظر داشته باشیم. به‌طورکلی از هر رسانه‌ای انتظار می‌رود که در پوشش اخبار دیدگاه گسترده‌ای داشته باشد و با انتشار اخبار درست، اعتماد بازدیدکنندگانش را جلب کند. وقتی می‌خواهیم اخباری را از تئاتر کشور در سایت منتشر کنیم، به‌خصوص اگر بازخورد جهانی دارد، باید به این نکته توجه داشت که اخباری منعکس شود که جنبه‌های مثبتی از ایران را به جهانیان ارائه می‌دهد تا تصور آن‌ها از هنرهای نمایشی ایران مثبت باشد.

وقتی نمایشی روی صحنه دارم، واقعاً منتظر بازخوردهایی هستم که در ایران تئاتر به چشم می‌خورد و برایم اهمیت زیادی دارد. اینکه ایران تئاتر نمایش‌هایی که در شهرهای دیگر کشور اجرا می‌شود را پوشش می‌دهد، باعث تقویت  انگیزه‌گروه‌ها می‌شود.

فکر می‌کنم ایران تئاتر به‌عنوان یک رسانه دوزبانه با انتشار گسترده اخبار تئاتر کشور می‌تواند بیشترین کمک را به توسعه داخلی و خارجی تئاتر کند. سایت باید ازنظر سخت‌افزاری و نیروی‌های انسانی زبده هرروز تقویت شود تا بتوانند حضور بین‌المللی داشته باشد. استفاده از نیروهای انسانی مسلط به زبان‌های خارجی، می‌تواند در شناخت تئاتر خارج از کشور و انتقال اطلاعات از فعالیت آن‌ها به گروه‌های تئاتری داخلی مؤثر باشد. ایران تئاتر باید کاری کند هر خارجی وقتی اطلاعاتی از تئاتر ایران می‌خواهد بیش از پیش به این سایت مراجعه کند.

یکی از نکاتی که حس می‌کنم  لازم است بیش از گذشته در دستورکار سایت قرار بگیرد، این است که از نمایش‌های آزاد بیشترحمایت کند. این نمایش‌ها  بخشی از بدنه هنرهای نمایشی کشور هستند و مخاطبان خاص خودشان را هم دارند که خوشبختانه کم نیستند. با این کار حتی اگر نمایش ضعیف هم باشد، با نقد ضعف‌ها و نقاط مثبت در کنار هم درنهایت باعث اصلاح و رشد چنین آثاری می‌شود و ایران تئاتر می‌تواند بانی چنین اتفاقی باشد.

درنهایت واقعاً آرزو می‌کنم ایران تئاتر 100 ساله شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران