در حال بارگذاری ...
محمدحسین ناصر بخت در دوازدهمین سالروز فعالیت قدیم ترین سایت تخصصی تئاتر :

ایران تئاتر درگاه معرفی هنرهای نمایشی ایران به جهان است

هنرمندان ایران و اجراهای داخلی، فستیوال‌هایی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، کارگاه‌ها و... همه نیاز به انعکاس در سطح بین‌المللی دارند تا جایگاه روشن‌تری در دنیا داشته باشیم و ما را بیشتر بشناسند.

ایران تئاتر در سال های فعالیت  به دلیل عملکرد درستیکه داشته، توانسته مرجعی برای هنرمندان باشد و هرکس نیاز به اطلاعاتی دارد، به ایران تئاتر مراجعه می‌کند. با توجه به اهمیت این سایت در تئاتر کشور، فکر می‌کنم باید بیش از گذشته گسترده شود و دامنه فعالیت‌هایش را بازتر کند. همان‌طور که تولیدات تئاتری کشور نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده، ایران تئاتر نیزباید خبرها و اتفاقات بیشتری را پوشش دهد.

تا امروز سایت ایران تئاتر تلاش کرده معطوف به تهران نباشد و اجراهای تئاتر در شهرهای دیگر را هم پوشش دهد  و بااین‌وجود که می‌دانیم ازنظر مالی و امکانات، شرایط کاملی برای ایران تئاتر فراهم نیست، اما نیاز تئاتر کشورمان  است که بیش از این در کنار هنرمندان تئاتر باشد.

تلاش‌های ایران تئاتر در ماه های اخیر برای اانتقال نگاهی نقادانه، ارزشمند و نتیجه‌بخش بوده است، به‌خصوص در پوشش و حمایت از تئاترهای داخل کشور.

 در عرصه بین‌الملل  به روزرسانی ترجمه اخبار و رویدادهای و گزارش های ایران تئاتر با سرعت و کیفیت خوبی انجام می شود. جایگاه هنرمندان ایران و اجراهای داخلی، فستیوال‌هایی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، کارگاه‌ها و...  نیاز به انعکاس گسترده تری در سطح بین‌المللی دارند تا جایگاه روشن‌تری در دنیا داشته باشیم و ما را بیشتر بشناسند. تئاتر ایران به جایگاهی رسیده که می‌تواند جهانی شود و این هدف مهم امروز باید به ثمر برسد. البته تحقق این اهداف نیازمند تامین بودجه و نیروی بیشتر برای ایران تئاتر است . در عین حال همه ما در این کشور زندگی می‌کنیم و می‌دانیم چه مشکلاتی وجود دارد؛ متأسفانه اینترنت ضعیفی داریم و محدودیت‌هایی وجود دارد که جلوی خیلی از کارها را می‌گیرد، باوجود همه این مشکلات که قابل‌درک است، انتظار می رود  سایتی مثل ایران تئاتر به نسبت گسترش تئاتر در کشور عملکرد فراگیری داشته باشد .

ایده‌ای که می‌توانم برای بهبود شرایط ارائه دهم، این است که در سایت قسمتی برای افرادی طراحی شود که متخصص تئاتر نیستند و مخاطب عام تئاتر محسوب می‌شوند، اما به این هنر علاقه‌مند هستند و نیاز به اطلاعاتی در حد آگاهی خود نسبت به تئاتر دارند؛ یعنی سایت به همین شکل تخصصی باقی بماند، اما برای مخاطبی که از اهالی تئاتر نیست، بخش ویژه‌ای طراحی شود تا ازیک‌طرف دامنه مخاطبان سایت بیشتر شود و از طرف دیگر افراد غیر تئاتری هم بتوانند از مطالب مربوط به هنرهای نمایشی بهره مند شوند.




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...
نگاهی به نمایش «مجلس توبه‌نامه‌نویسی اسماعیل بزاز» نوشته حسین کیانی و کار کارن کیانی

حکایت همچنان باقی ا‌ست...

احمدرضا حجارزاده: اجرای نمایش‌های سنتی و ایرانی با شیوه‌های خاص خود، نیازمند کوله‌باری از دانش و تجربه است تا کارگردان و دیگر عوامل گروه بتوانند در خلق آن موفق و سربلند باشند. نمایش ...

|

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران