در حال بارگذاری ...
با حضور مهدی شفیعی، شهرام کرمی و ارمغان بهداروند

آیین ترحیم استاد محمدعلی مهیمنی در همدان برگزار شد

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور، دبیر جشنواره بیست و سوم و مدیر جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی با حضور در آیین ترحیم استاد محمدعلی مهیمنی درگذشت این هنرمند پیشکسوت تئاتر همدان را تسلیت گفتند.

به گزارش ایران تئاتر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، ارمغان بهداروند مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور ، شهرام کرمی دبیر جشنواره بیست و سوم و مهدی حاجیان مدیر جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی ساعتی قبل از مراسم افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر جشنواره با حضور در آیین ترحیم استاد محمدعلی مهیمنی درگذشت این هنرمند پیشکسوت تئاتر همدان را به خانواده او و هنرمندان تئاتر همدان تسلیت گفتند.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین ترحیم استاد محمدعلی مهیمنی در همدان گفت: «تئاتر لحظه‌به‌لحظه جای خالی بزرگان خود را حس می‌کند. آرزو می‌کنم حسرت بایدها و افسوس نبایدها، دلتنگی از دست دادن پیشکسوتان ارجمند را دو چندان نکند.»

در این مراسم پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی خطاب به همسر و فرزندان هنرمند و جامعه هنری همدان قرائت شد.

محمدعلی مهیمنی سال ۱۳۲۴ در همدان متولد شد. او که در خانواده‌ای مذهبی رشد یافته بود، از اوان نوجوانی به هنر متعهد و انقلابی روی آورد و مصادف با انقلاب، مغضوب ساواک قرار گرفت و مجبور شد محل خدمت معلمی خود را از شوشتر ترک کند و به همدان بازگردد. او در کنار شغل معلمی، به کارگردانی تئاتر روی آورد و پس از بازنشستگی، چندین کتاب تألیف کرد.

مجموعه اشعار «سِفر سَفَر»، تحلیل «نخبه‌شناسی در جامعه‌کشی» و «گفتگوی تمدن‌ها» از جمله آثار باقی مانده از اوست.

استاد محمدعلی مهیمنی، طی سال‌های اخیر با کارگردانی و اجرای چندین نمایش‌نامه اجتماعی موفق به تربیت شاگردان برجسته‌ای در حوزه تئاتر و سینما شد.

اما آنچه بیش از همه او را محبوب شاگردانش کرده بود، شیوه تدریس و روش‌های ابداعی در آموزش ادبیات فارسی بود.

بسیاری از پزشکان، مدیران مطرح دولتی، نویسندگان و روزنامه‌نگاران موفقیت خود را مدیون سال‌های تحصیل در کلاس‌های درس او می‌دانند.

او شامگاه روز شنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۵ بعد از تحمل یک دوره بیماری چشم از جهان فروبست.

 




مطالب مرتبط

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران