در حال بارگذاری ...
با حضور گوینده‌های مطرح رادیویی

«بلبل سرگشته» علی نصیریان خوانده می‌شود

نمایشنامه‌خوانی «بلبل سرگشته» در خانه موز استاد خانه موزه استاد عزت الله انتظامی برگزار می شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایشنامه‌خوانی «بلبل سرگشته» نوشته على نصیریان به کارگردانی وحید اخوان از 7 تا 10 دی‌ماه هر شب ساعت 19:30 برگزار می‌شود.

«بلبل سرگشته» برگرفته از یک داستان فولکلور و داستان دخترکی است که بابا و زن بابایش برادرش را کشتند و خوردند. دخترک، بی قرار برادرش است و به دنبال راهی برای تقاص خون برادر می‌گردد و..

شمسی فضل اللهى، منوچهر والى زاده، حمید منوچهرى، رضا بنفشه خواه، وحید اخوان، سودابه صادقى، آسیه عطوفى به نقش‌خوانی این اثر می‌پردازند. همچنین آسیه عطوفی، امیر حسین کاکاوند، قدرت رهبری دستیاران کارگردان، علی جباری کمانچه، رامین مرچینی نی، وحید اخوان آواز، امیر اردستانی طراح پوستر و آسیه عطوفی مسوول تراکت این اثر هستند.

«بلبل سرگشته» یکی از بهترین نمونه های اقتباس نمایشی از قصه های عامیانه است. علی نصیریان نمایشنامه «بلبل سرگشته» را با الهام از قصه ای کهن به همین نام به نگارش در آورد. این اثر  سال 1335  در اولین مسابقه نمایشنامه نویسی هنرهای زیبا رتبه اول را به خود اختصاص داد. در سال 1337 برای اولین بار نمایش «بلبل سرگشته» به روی صحنه رفت و نیز در سالهای 1338 و 1345 و 1354 در تالار سنگلج اجرا شد.

خانه موزه استاد عزت الله انتظامی در خیابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی واقع شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران