در حال بارگذاری ...
نمایشی بر اساس متنی از برایان فریل

لوون هفتوان بار دیگر با «بازی یالتا» به صحنه می‌آید

نمایش «بازی یالتا» به کارگردانی لوون هفتوان از ۵ دی‌ماه اجراهای خود را در تئاتر باران آغاز می‌کند.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، لوون هفتوان کارگردان تئاتر و بازیگر سینما، نمایش «بازی یالتا» را بعد از موفقیت‌های این اثر در تماشاخانه کنش معاصر، مجدداً از 5 دی‌ماه در تئاتر باران به صحنه می‌برد.
درباره برایان فریل نویسنده «بازی یالتا» باید اشاره کرد که او نمایشنامه‌نویس و نویسنده داستان کوتاه ایرلندی بود. او که روز دوم اکتبر سال ۲۰۱۵ درگذشت از مهم‌ترین نمایشنامه‌نویسان انگلیسی‌زبان نسل خود بود و بنام چخوف ایرلند شناخته می‌شد. فریل بر ادبیات روس مسلط بود و برداشت‌های متعددی از آثار ادبی روسیه انجام داده بود.
لوون هفتوان معتقد است؛ کاری که فریل در «بازی یالتا» با داستان کوتاه «بانو با سگ ملوس» انجام داده؛ افزودن یک عنصر دراماتیک به آن است. این عنصر دراماتیک‌‌‌ همان متزلزل کردن مرز میان خیال و واقعیت است. این تزلزل از خیالی بودن سگ آغاز می‌شود و درواقع شما بانویی با سگ ملوس خیالی می‌بینید. رفته‌رفته دامنه حرکت روی مرز خیال و واقعیت وسیع‌تر می‌شود. یکی از نکات بااهمیت داستان کوتاه چخوف، پایان باز آن است که فریل آن را در «بازی یالتا» هم وارد کرده است.
وحید رهبانی، روشنک گرامی، مانی منادی‌زاده در این نمایش نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین گروه تئاتردیماک (آلبرت بیگ‌جانی) و گروه لماز (کانادا) تهیه‌کنندگان، مقدی شاهمیریان طراح لباس، عسل صابروحید دستیار لباس، مصطفی اسفندیاری طراح نور، مانی منادی‌زاده موسیقی، علیرضا دربانی طراح پوستر، مهرنوش حسینی دستیار کارگردان و مدیر اجرایی، سارا حدادی روابط عمومی، مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه، رضا جاویدی و سارا ثقفی عکس دیگر عوامل اجرایی این اثرند.
 نمایش «بازی یالتا» به کارگردانی لوون هفتوان 5 تا 30 دی‌ماه ساعت 20:30 در تئاتر باران واقع در خیابان فلسطین، پایین‌تر از خیابان انقلاب، پلاک ۲۹۲ به صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران