در حال بارگذاری ...
بازیگر «ایستادن بر فراز یک اتفاق» از ویژگی های نقش عماد می گوید

شیرینی های یک جوان عاشق پیشه آبادانی

نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» نمایشی با موضوع دفاع مقدس است که داستان عاشقانه ای از قبل و بعد از جنگ را روایت میکند. مهدی میرزائیان در گفتگو با ایران تئاتر از تجربه بازی در نمایشی با موضوع دفاع مقدس می گوید.

نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» با موضوع دفاع مقدس که از 20 آذرماه در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفته تا 4 دی ماه به اجرای خود ادامه خواهد داد. این نمایش داستانه عاشقانه ای از قبل و بعد از جنگ را روایت میکند. روایت عشق مرزبان عراقی به «اهلام» دختر خرمشهری و تقابل مرزبان با پسر عموی دختر که همه پیش از آغاز جنگ رخ داده و حالا خرمشهر اشغال شده و گروهبان عراقی به دنبال زن و فرزندش وارد خرمشهر می شود. عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده: سید علی موسویان، کارگردان: روزبه اختری، مژده رهبر، تهیه کننده: مژده رهبر، بازیگران: مهدی میرزاییان، مونا موسوی، سحرناز عباس زاده، روزبه اختری، گروه کارگردانی: یاسین مقدس نژاد-حسام پرتو، منشی صحنه: رها عادلی، مدیر صحنه: علی صحرا گرد، مدیر اجرا: مریم رحمت نژاد، اجرای نور: وحید رفیعی، عکاس: آوا وفا خواه مدیر روابط عمومی: رضا پورزارعی، مشاور رسانه: مینا درویش، تبلیغات مجازی: پایگاه خبری پرشیانیوز، این نمایش ساعت 17:15 در تماشاخانه سروواقع در میدان فردوسی-خیابان سپهبد قرنی به روی صحنه می رود.
مهدی میرزاییان بازیگر نقش عماد «ایستادن بر فراز یک اتفاق» در خصوص تجربه بازی در نمایشی با موضوع دفاع مقدس به گفت و گو پرداختیم.

 

شما بازیگر نقش عماد هستید. این نقش چه ویژگی هایی دارد؟
عماد در نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» یک جوان آبادانی است که ماجرای او را در بحبوحه جنگ و قبل از آن می بینیم، این شخصیت ویژگی های فرهنگی آن منطقه را دارد. پایبند به خانواده، سر شار از عشق و التهاب های جوانی و شیرینی های رفتاری و گویشی آشنای آن منطقه از جمله این ویژگی ها است.
ویژگی خاصی که شما را به عنوان یک بازیگر مشتاق به ایفای نقش عماد کرد چه بود؟
جذاب ترین ویژگی های این کاراکتر شیرینی ها یی است که در یک جوان عاشق پیشه آبادانی به چشم می خورد. عاشق پیشگی همراه با تعصب و غرور که این نوسانات او را رنگ می بخشد. از طرفی این بخش از جغرافیا ی کشور مان برای من پر از خاطرات به یاد ماندنی است و همیشه دوست داشتم نقشی با ویژگی های زبانی این منطقه بازی کنم. نمایش «ایستادن ...» دارای قصه جذابی است که کشش همراه کردن مخاطب را با خود دارد و خود قصه نقطه قوت نمایشنامه است و توانسته تا حدودی دیگر ضعفهای نمایشنامه را پوشش دهد. درواقع شخصیت ها هر کدام تاثیر خود را بر نمایش دارند.

 

کار با کارگردان نمایش چگونه تجربه ای بود؟
روزبه اختری از دوستان قدیمی من است ما تجربه همکاری با همدیگر را قبلا هم داشتیم و به توانایی های همدیگر هم تا حد زیادی آگاهیم و این شناخت کار را برای ما راحت تر می کند. ضمن اینکه همکاری با روزبه اختری همواره لذت بخش است.

 

از اجای این نمایش در تماشاخانه سرو، کیفیت سالن اجرای نمایش بگویید؟
سالن نمایش سرو میتواند یکی از سالن های نمایش خوب ما باشد، اگر برخی از نواقص از جمله بک استیج اتاق لباس وگریم هم در شرایط بهتری باشد. سالن سرو پتانسیل خوبی برای خیلی از اجراهای تاتر را داراست.

 

وضعیت تاتر این روزها چگونه است و آیا فروش خوبی دارد و استقبال چگونه است؟
وضعیت تاتر متفاوت است. بعضی از کارها در شرایط خوبی همراه با استقبال پر شور مخاطبان به اجرا می روند؛ و برخی از نمایش های خوب به دلیل عدم حمایت و ناتوانی در پرداخت هزینه های نمایش از جمله سالن به سختی پیش می روند.

 

به نظر شما شرایط اجرا برای تئاتر دفاع مقدس چگونه است و چه جایگاهی در تاتر کشورمان دارد؟
تئاتر دفاع مقدس هم در کل شرایط مناسبی ندارد کمتر برای بهبود ش تلاشی می شود. بخشی از آن به ادبیات نمایشی اش مرتبط است که متاسفانه متون خوب نایاب است و تلاش در خوری نمی شود وکمتر به آن بها داده شده و این موضوع در بازخوردش با مخاطب کاملا ملموس است. متاسفانه مخاطبین کمتر از این گونه نمایشی استقبال می کنند و اگر هم گه گداری کار در خور توجهی به روی صحنه برود با اقبال خوبی مواجه نمی شود.

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران