در حال بارگذاری ...
اجرای بازیگر ایرانی در بوداپست

«هاله نور» با بازی رامونا شاه به صحنه رفت

رامونا شاه، بازیگر تئاتر، طی روزهای ۱۹ و ۲۰ دسامبر، مصادف با ۲۹ و ۳۰ آذرماه با حضور در کشور مجارستان در نمایش «هاله نور» به نویسندگی و کارگردانی ژوفی بِرتزی به ایفای نقش پرداخت.

رامونا شاه، بازیگر تئاتر، طی روزهای 19 و 20 دسامبر، مصادف با 29 و 30 آذرماه با حضور در کشور مجارستان در نمایش «هاله نور» به نویسندگی و کارگردانی ژوفی بِرتزی به ایفای نقش پرداخت.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «هاله نور» به کارگردانی خانم «ژوفی بِرتزی» از کارگردانان و مدیران هنری کمپانی تئاتر «تصویر جان‌دار» از کشور مجارستان، در روزهای 29 و 30 آذرماه با بازی رامونا شاه، ساعت ١٩ در بوداپست، پایتخت مجارستان و در سالن تئاترِ بِتْلِنْ به دو زبان انگلیسی و مجارستانی اجرا شد.

در اجرای روز 19 دسامبر ـ 29 آذر ـ علاقه‌مندان تئاتر در مجارستان به تماشای نمایش «هاله نور» نشستند و اجرای روز 20 دسامبر، بخشی از یک پروژه برای دانش‌آموزان مقطع دبیرستان مجارستان بود که در پایان کار به نقد و بررسی نمایش پرداختند.

رامونا شاه درباره حضور در این نمایش گفت: «با اتمام اجراهای مجارستان، قرار است با همین نمایش در چند جشنواره اروپایی شرکت کنیم و امیدواریم اگر امسال نشد، برای جشنواره تئاتر فجر سال آینده نیز «هاله نور» را به زبان فارسی و مجارستانی برای تماشاگران ایرانی به صحنه ببریم». رامونا شاه افزود: «بخشی از سفرش به مجارستان، به رایزنی‌های او پیرامون سفرهای دو نمایش «بریدگی‌ها» و «آخرین انار دنیا» ارتباط دارد».

این بازیگر ایرانی از سال ٢٠١٣ میلادی همکاری خود را با کمپانی «تصویر جان‌دار» به‌عنوان مسوول روابط بین‌الملل آغاز کرده و حضور در نمایش «هاله نور» نخستین همکاری او با این گروه در مقام بازیگر بود.

ژوفی بِرتزی، نویسنده و کارگردان این نمایش، به خوبی با «مولانا جلال‌الدین محمد بلخی»، شاعر ایرانی آشنایی دارد و در نوشتن نمایشنامه این اثر بسیار تحت تاثیر فضای عرفانی حاکم بر اشعار مولانا بوده است.

در این نمایش، هلنا هروتکو از کشور مجارستان و رامونا شاه از کشور ایران بازی داشتند. هروتکو رقصنده و از بازیگران ثابت این گروه است. این گروه تئاتری در سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دو نمایش صحنه‌ای به نام‌های «سطح جان‌دار» و «چگونه پروانه‌شدن» و نمایش خیابانیِ «سربازان» حضور داشت.




نظرات کاربران