در حال بارگذاری ...
علی مرادخانی پس از تماشای نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» عنوان کرد

توسعه مکان‌های نمایشی طی دو، سه سال اخیر متحول شده است

مرادخانی: تعداد اجراها در تهران نشان‌دهنده تحولی بزرگ در زمنیه توسعه مکان‌های نمایشی طی دو، سه سال گذشته است.

به گزارش ایران تئاتر، علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته پس از تماشای نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» به کارگردانی روزبه اختری در تماشاخانه سرو، با ابراز خرسندی از اینکه توانسته در روزهای پایانی اجرای این اثر، به عنوان نمایش منتخب جشنواره‌های مقاومت استانی و منطقه‌ای، به تماشای آن بنشیند، گفت: به نظرم بسیار خوب و لازم است که ما بتوانیم هر از گاهی یک نگاهی به گذشته نه چندان دور خودمان داشته باشیم و با همه مباحث و مسائلی که در آن زمان داشتیم دوباره پیوندی ایجاد کنیم.

مرادخانی با اشاره به لزوم اجرای آثاری با مضمون دفاع مقدس برای جامعه امروز، افزود: لازم است که ما هر از گاهی یک تذکری به خودمان بدهیم تا یادمان نرود که بودیم، چه بودیم و چگونه باید باشیم.

معاون اموری هنری وزارت ارشاد در ادامه با اشاره به اجرای روزانه 90 تا 110 تئاتر در سطح شهر تهران، درباره توسعه سالن‌های خصوصی عنوان کرد: اجرای این تعداد تئاتر نشان‌دهنده آن است که از نظر توسعه مکان‌های نمایشی ما توانستیم در دو، سه سال گذشته در شهر تهران به یک عدد بسیار بزرگی دست پیدا کنیم. اما با این حال امیدوارم در آینده بتوانیم برای تمام محله‌هایی که این استعداد را دارند چنین امکانی را فراهم کنیم.

مرادخانی همچنین با تاکید بر اهمیت کیفیت آثار نمایشی تولید شده با موضوع دفاع مقدس و ظرفیت بالای این نمایش‌ها در جذب مخاطب، خاطر نشان کرد: اصولا هر قدر کارها در این زمنیه به ویژه کارهایی که توسط بخش خصوصی و در تماشاخانه‌های خصوصی تولید می‌شود کیفیت بیشتر و بالاتری داشته باشند، قطعا مخاطبان زیادی به سالن‌ها می‌آیند. اما مهم آن است که ما بتوانیم در این زمینه کارهای اساسی با محتوای درست، عمیق و با کیفیت بالا تولید کنیم.

مرادخانی در پایان اضافه کرد: در سیاست‌‌های کلی ما در تئاتر به مسئله تولید آثار نمایشی با مباحثی همچون دفاع مقدس و مباحث مربوط به انقلاب اسلامی و همچنین مسائلی که مربوط به هویت‌سازی و رجعت به خودمان به معنای درست است، تاکید ویژه‌ای شده و معاونت هنری همواره حامی تولید این‌گونه آثار بوده و خواهد بود.

نمایش «ایستادن بر فراز یک اتفاق» نوشته علی موسویان و کارگردانی روزبه اختری، روایت داستان عاشقانه‌ای است از قبل و بعد از جنگ و اشغال آبادان. عشق مرزبان عراقی به «اهلام» دختر آبادانی و تقابل مرزبان با پسرعموی دختر که همه اینها قبل از جنگ است و...




نظرات کاربران