در حال بارگذاری ...
دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان «کلاه‌قرمزی» از دنیا رفت

کلاه‌قرمزی از حرکت ایستاد

دنیا فنی‌زاده، از هنرمندان عرصه تئاتر عروسکی و عروسک‌گردان عروسک‌های مشهوری نظیر «کلاه‌قرمزی»،«خاله‌قورباغه» و برخی شخصیت‌های «شهر موشها» صبح امروز بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش سایت ایران‌تئاتر، دنیا فنی‌زاده عروسک‌گردان نام‌دار و موفق شخصیت‌های مشهوری مانند  «کلاه‌قرمزی»، پس از تحمل ماه‌ها بیماری سرطان، سرانجام صبح امروز 8 دی‌ماه از دنیا رفت.

دنیا فنی‌زاده فرزند زنده‌یاد پرویز فنی‌زاده بازیگر موفق تئاتر، سینما و تلویزیون ایران بود. او پیش از این در پاسخ به این پرسش که «اگر کلاه‌قرمزی باشد و شما نباشید، چه می‌کنید؟»،گفته بود:«دو جور نبودن هست؛ این‌‌که من کلاً نباشم که این را فقط خدا می‌داند، یا این‌‌که من دیگر عروسک‌گردانش نباشم. غم‌انگیز است. نه این‌‌که تازه با این مساله روبه‌روشده باشم. قبلاً هم به آن فکر کرده‌ام. اگر روزی گروهی که با آنها کار می‌کنم، صلاح بدانند کنار کلاه‌قرمزی نباشم، قبول می‌کنم. فقط یک خواهش از آنها دارم: این‌‌که اجازه بدهند در کار باقی بمانم، حتی اگر قرار نباشد عروسک‌گردانی بکنم».

گفتنی است فنی‌زاده ضمن همکاری با هنرمندانی همچون رضا فیاضی،کامبوزیا پرتوی، ایرج طهماسب و حمید جبلی، سابقه عروسک‌گردانی در برنامه‌هایی همچون «عطر گلاب»،«گربه آوازه‌خوان»،«نخودی»، «کلاه‌قرمزی»،«بز زنگوله‌پا»،«هادی و هدی»،«خاله‌عنکبوت»،«موش نمکی»،«جینگیل و فینگیل»،«زاغچه کنجکاو» و فیلم‌های سینمای «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»،«کلاه‌قرمزی و سروناز»، «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» و مجموعه نوروزی کلاه‌قرمزی را نیز طی سال‌های 88 تا 94 در کارنامه هنری خود به یادگار گذاشت.

پس از تکذیب تعدادی از خبرگزاری ها مبنی بر شایعه مرگ این هنرمند، آبتین سهامی همسر دنیا فنی‌زاده در گفتگو با یک خبرگزاری ضمن تایید این خبر اعلام کرد، همسرش  دنیا فنی زاده دقایقی قبل از دنیا رفته است.

سایت ایران‌تئاتر درگذشت این هنرمند ارزنده را به جامعه هنرمندان تئاتر و سینمای کشور تسلیت می‌گوید.




نظرات کاربران