در حال بارگذاری ...
برنامه سالن های خصوصی تئاتر تهران در هفته سوم دی ماه ؛

شنبه تئاتر تعطیل نیست

ایران تئاتر- کم تر از یک ماه مانده به آغاز جشنواره تئاتر فجر به منظور رصد برنامه های تئاتر در سالن های خصوصی به سراغ نمایش هایی رفتیم که در هفته پیش رو میهمان این سالن ها هستند، تا با بررسی این نمایش ها اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

به گزارش ایران تئاتر در هفته پیش رو تماشاخانه های کنش معاصر، 3 نقطه، دا و بازیگاه شنبه 11 دی ماه میزبان مخاطبان تئاتر هستند. همچنین 6 نمایش در هفته پیش رو اجرای عموم خود را آغاز می کنند.البته هنوز تماشاخانه استاد مشایخی دور جدید نمایش های خود را مشخص نکرده و در این ارزیابی محاسبه نشده است.در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته سوم دی ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

باران میزبان چهره های سینما

در این هفته تماشاخانه باران میزبان سه نمایش به کارگردانی آیدا کیخایی و لوون هفتوان و نازیار عمرانی است.

از دوشنبه 29 آذرماه ساعت 17 نمایش «آیس لند» به طراحی و کارگردانی آیدا کیخایی به تماشاخانه باران آمده است. این نمایش 60 دقیقه ای تا 28 دی ماه میزبان علاقمندان تئاتر در تماشاخانه باران است. نمایش «آیس لند» از بازیگرانی همچون آزاده صمدی، فهیمه امن زاده و احسان کرمی بهره می برد و تا کنون با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده است. این نمایش کاری از گروه تئاتر این روزها بوده و بهای بلیط آن 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته اعضای باشگاه تئاتر باران در تمام روزهای هفته می توانند با 50 درصد تخفیف و پرداخت 17 هزار و پانصد تومان به تماشای این نمایش بنشینند.

نمایش «قیطریه» به نویسندگی و کارگردانی نازیار عمرانی از جمعه 10 دی ماه ساعت 18:30 به تئاتر باران آمد. این نمایش تا 7 بهمن ماه به اجرای خود در این سالن ادامه می دهد. ملودی آرام نیا، شقایق دهقان، معصومه رحمانی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی و سپند امیرسلیمانی بازیگران این نمایش 80 دقیقه ای هستند. تئاتر دوستان با پرداخت بهای 30 هزار تومان می توانند به تماشای این اثر بنشینند ، البته اعضای باشگاه تئاتر باران در تمام روزهای هفته می توانند با 50 درصد تخفیف و پرداخت 15هزار تومان به تماشای این نمایش بنشینند.

همچنین در هفته پیش رو نمایش «بازی یالتا» به کارگرانی لوون هفتوان از روز یکشنبه 5 دی ماه ساعت 20:45 اجرای عموم خود را در تماشاخانه باران آغاز می کند. «بازی یالتا» تا 30 دی ماه میزبان علاقمندان تئاتر در تماشاخانه باران است. وحیدرهبانی، روشنک گرامی، مانی منادی زاده  بازیگران این نمایش 60 دقیقه ای هستند. «بازی یالتا» به تهیه کنندگی گروه تئاتردیماک (آلبرت بیگ جانی)،گروه لماز(کاتادا) تولید شده که تماشاگران برای تهیه بلیط آن باید میلغ 30 هزار تومان بپردازند. البته اعضای باشگاه تئاتر باران در تمام روزهای هفته می توانند با 50 درصد تخفیف و پرداخت 15 هزار تومان به تماشای این نمایش بنشینند.

 

پالیز به تاخت و تاز ادامه می دهد

تماشاخانه پالیز در هفته پیش رو با دو سالن، میزبان 4 نمایش است.

از دوشنبه، یکم آذرماه ساعت 17 نمایش تک پرسوناژ «ماتریوشکا» اثر پارسا پیروزفر به تماشاخانه پالیز آمده است. این نمایش تا 19 دی ماه در این سالن باقی می ماند. پارسا پیروزفر در این اثر نمایشى هشت اپیزودى که بر اساس هشت داستان کوتاه از آنتون چخوف نوشته است، به تنهایى ایفاگر نقش تمام شخصیت هاى نمایش است. بلیط این نمایش 100 دقیقه ای 30 و 35 هزار تومان در نظر گرفته شده است. این نمایش شهریور الی مهر 95 نیز در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود که با استقبال کم نظیر مخاطبان مواجه شد. این استقبال در تئاتر پالیز نیز ادامه پیدا کرده و علاقمندان تئاتر تا کنون به خوبی از این نمایش استقبال کردند.

همچنین نمایش « نمایش نامه های عاشقانه از خاورمیانه» نوشته کیومرث مرادی ، پوریا آذربایجانی و به کارگردانی کیومرث مرادی از روز جمعه 26 آذر ماه ساعت 19:30 به مدت یک ماه میهمان تماشاخانه پالیز شده است. در این نمایش 65 دقیقه ای بازیگران مطرحی همچون طناز طباطبایی، پانته آ پناهی ها، هانیه توسلی به ایفای نقش می پردازند. نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه» به تهیه کنندگی کمپانی تئاتر امید ایران تولید شده و بهای بیط آن 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سالن 2 تماشاخانه پالیز در روز دوشنبه 6 دی ماه ساعت 18:30 میزبان نمایش «داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل» به طراحی و کارگردانی امیدرضا سپهری می شود. این نمایش تا 2 بهمن پذیرای علاقمندان تئاتر است. سام قریبیان، شبنم قلی خانی، قیس سپهری، ناصر عاشوری، مارال فرجاد، سیما تیرانداز، امیر فتوره چی، حامدتهرانی، عرفان اسلامیه، سیدشهاب الدین خاضع حق، هادی جمالو، علی سعیدیان، شایا زندی، هدیه وکیلی نیا، ترانه یوسفی و ملیکا سعید پور بازیگران این نمایش 90 دقیقه ای هستند. بهای بلیط «داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل» 35 هزار تومان تعیین شده است.

نمایش «کاناپه» که به تازگی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته بود، از شنبه 11 دی ماه ساعت 20:30 میزبان علاقمندان خود در تئاتر پالیز می شود و تا 1 بهمن به اجرا های خود در این سالن ادامه می دهد. حسین امیدی، مهناز ذبیحی، آیدا صادقی، امیرحسین طاهری، ابراهیم عزیزی، آندیا عبدالرسول، الهه عبادی، فرانک کلانتر بازیگران این نمایش 60 دقیقه ای هستند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

ارغنون همچنان با 3 نمایش

در هفته پیش رو تماشاخانه ارغنون باز هم با 3 نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش «در» به نویسندگی و کارگردانی شهاب مهربان از چهارشنبه 1 دی ماه ساعت 18به مدت یک ماه میزبان تئاتر دوستان در تماشاخانه ارغنون شده است.فاطیما بهارمست، جواد پولادی، محسن نجار حسینی، وحید منتظری، علیرضا جعفری، سپهر زمانی در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط نمایش «در» 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در سه روز اول اجرا با 25 درصد تخفیف و بهای 15 هزار تومان در اختیار تئاتر دوستان قرار گرفت.

« به گزارش باروت» نام نمایش دیگری است که در چهارشنبه 1 دی ماه ساعت 19:30 به تئاتر ارغنون آمد. این نمایش به نویسندگی و کارگردانی گلچهره دامغانی به مدت 1 ماه در این سالن روی صحنه می رود. در نمایش  «به گزارش باروت» مجتبی پیرزاده به همراه کارگردان این اثر در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. تماشاگران علاقمند با پرداخت 20 هزار تومان می توانند بلیط این نمایش را تهیه کرده و به تماشای آن بنشینند.

همچنین از روز  یکشنبه ۲۸ آذر ماه ساعت 20:45 دقیقه نمایش« بانوی گمشده » نوشته هلن خان زاده امیری و به کارگردانی فرهاد شریفی به مدت یک ماه میزبان تئاتر دوستان در تئاتر ارغنون شده است. در این نمایش 50 دقیقه ای مهشاد مخبری به عنوان میهمان از گروه تئاتر آتوسا به ایفای نقش می پردازد. بهای بلیط نمایش« بانوی گمشده » 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

کنش معاصر شنبه تعطیل نیست

در این هفته تماشاخانه کنش معاصر میزبان 3 اتفاق تئاتری است

شنبه 11 دی ماه ساعت 20 صحنه‌خوانی "مرگ درمی زند" و قصه‌ی کوتاه " آقای بزرگ " به کارگردانی شیوا اردوئی  در تماشاخانه کنش معاصر اجرا می شود. نوید ملکی، مانوش مجد زاده نقش خوانان این نمایش 50 دقیقه ای هستند. این نمایشنامه‌خوانی به زبان انگلیسی اجرا می‌شود و بهای بلیط آن 20 هزار تومان تعیین شده است.

نمایش «ویتسک» به کارگردانی حجت حسینی از یکشنبه 12 دی ماه ساعت 17 به تماشاخانه پایتخت واقع در مجموعه کنش معاصر می آید و تا 28 دی ماه میزبان تئاتر دوستان در این سالن است. در این نمایش زندگی سربازی فقیر و بی‌دست و پایی روایت می شود که فرماندهان ارتش از او عنصری مفلوک و بازیچة دست خودشان ساخته اند. آنها دست درازی و تعدی به ویتسک را به جایی می‌رسانند که به نامزدش ماری اهانت می‌کنند و..
در این نمایش 60 دقیقه ای محمد نژاد، وحید رضاخانلو، امیر شمس، مهناز مهدی زاده، آراد عبدالهی، عرفان صفری، حجت حسینی به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیت این نمایش ۲۵,۰۰۰ تومان است که اعضای تیوال در سه روز ابتدایی نمایش می توانند با تخفیف 40 درصد و پرداخت بهای 15 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

 همچنین نمایش «دستگاه» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی آرمین جوان از یکشنبه ۱۲ دى ماه ساعت 20:30 در تماشاخانه پایتخت واقع در مجموعه کنش معاصر به روی صحنه می رود و تا 30 دی ماه میزبان علاقمندان تئاتر در این سالن است. این تئاتر براساس اتفاقات تاریخى انقلاب کبیر فرانسه و بخصوص جریان محاکمه و اعدام دانتون یکى از رهبران انقلاب در جریان دوره ى ترور به توطئه ى  همراهانش و در رأس آنها روبسپیر ساخته شده است. به این منظور متن هایى همچون مرگ دانتون نوشته ى بوشنر،دانتون نوشته ى رولان، و آثارى از دورانت، ماله، دوتوکویل، بورک، پین و جز اینها که همگى در ارتباط با رخداد انقلاب هستند، مورد مطالعه و استفاده ى گروه اجرایى دستگاه بوده اند. انقلاب کبیر فرانسه رخدادى ست که بسیارى از تحرکات انقلابى پس از خود را در تمامى جهان تحت تأثیر قرارداده و به این اعتبار از اهمیت بالایى در تاریخ معاصر برخوردار است. در این نمایش 60 دقیقه ای مرتضى اسماعیل کاشى، محمدرضا على اکبرى، الاهه بخشى، جعفر کرمانى به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیت این نمایش ۳۰,۰۰۰ تومان است که اعضای تیوال در چهار روز نخست می توانند با ۳۰٪ تخفیف و بهای ۲۱.۰۰۰ تومان به تماشای آن بنشینند.

 

تیتر 3 نقطه: 3نقطه، شنبه تعطیل نیست

نمایش «ترانه ای برای آیدا» نوشته حمیدرضا نعیمی و به کارگردانی مهدی کریمی که از چهارشنبه 8 دی ماه، ساعت 19:30 به سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه‌نقطه آمده بود، شنبه 11 دی ماه اجرای پایانی خود را به روی صحنه می برد. راحله امیری، شقایق بختیاری، علیرضا پرتوی، سهند جعفری، میلاد رضایی، محمد شیخ محمدی، راحله ملکی، شیما منصوریان، فاطمه نظام دوست، مهدی کریمی ، در این نمایش 75 دقیقه ای بازی می کنند. بهای بلیط برای تماشای این نمایش 10 هزار تومان تعیین شده است.

همچنین نمایش «همان همیشگی» نوشته ریما رامین فر و به کارگردانی یاشار بیک زاده از یکشنبه 12 دی ماه ساعت 18 به سالن استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه‌نقطه می آید و تا 28 دی ماه به اجراهای خود در این سالن ادامه می دهد. رامین جعفری، هدی تورنگ، یاشار بیک زاده بازیگران این نمایش 60 دقیقه ای هستند. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

مشایخی 3 نمایش را بدرقه می کند

یکشنبه 12 دی ماه 3 نمایش در تماشاخانه استاد مشایخی اجرای پایانی خود را پشت سر می گذارند. همین طور نمایش های جدید در این هفته هنوز توسط روابط عمومی سالن معرفی نشده اند.

نمایش «برابر آلفا» به نویسندگی و کارگردانی میلاد کرباسی و با بازی خود او که از پنج شنبه 25 آذر ماه ساعت 17  به تماشاخانه استاد مشایخی آمده بود، یکشنبه 12 دی ماه اجرای پایانی خود را پشت سر می گذارد. مدت زمان این اثر 50 دقیقه است. علاقمندان به این نمایش می توانند با پرداخت 15 هزار تومان به تماشای آن بنشینند.

همچنین نمایش «از بستر خاکستر» به نویسندگی و کارگرانی نرگس صفدریان که از ساعت 18:45 چهارشنبه 24 آذر میزبان مخاطبان تئاتر در تماشاخانه استاد مشایخی شده بود نیز یکشنبه 12 دی ماه اجرای پایانی خود را پشت سر می گذارد. در این اثر داستان زنی روایت می شود که با مرور گذشته و یادآوری خاطرات، خود را در سنین مختلف تجسم می کند و در آخر برای زندگی اش تصمیمی می گیرد. رها مقدم، پناه باقریان، امیر شاه علی، لادن قناد، غزل میرزایی و نرگس صفدریان در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این نمایش 15 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همین طور نمایش «آواز قو» به کارگردانی نگین فخراوی نیز که از چهارشنبه 24 آذر ماه ساعت 20:30 اجرای عموم خود را در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز کرده بود نیز یکشنبه 12 دی ماه اجرای پایانی خود را پشت سر می گذارد. در این اثر داستان یک بازیگر قدیمی تئاتر روایت می شود که بعد از اجرای نمایشی به صورت اتفاقی در اتاق گریم خوابش می برد و شب هنگام با سوفلور نمایش که شب ها مخفیانه آنجا می خوابیده رو به رو می شود و ....
سعید طاهری، محمد غلامی، نگین فخراوی، آنیتا اویسی، مریم رسولی، علی سیار، پریا راد، در این نمایش 65 دقیقه ای بازی می کنند. بهای بلیط این نمایش نیز 15 هزار تومان تعیین شده است.

 

دا، شاهد دو اتفاق تئاتری می شود

نمایشنامه خوانی «آب بازی» نوشته پژمان شاهوردی و با کارگردانی سجاد داغستنی که از پنج شنبه 9 دی ماه ساعت 20:30  به خانه نمایش دا آمده بود، شنبه 11 دی ماه در میان علاقمندان خود آخرین نمایش خود را پشت سر خواهد گذاشت. سجادداغستانی، صحرا اسدالهی، محمد زبرجدی، مرضیه شاطرطوسی، علیرضا حسن پور، مرجان جعفری، پوریا خدابخش، آرزو توکلی، کیارش حقگو، تبسم ارجمند، رضا آزاد، یاسمین برزگری، آرمین پوراسمعیل، حنانه احمدی، مجید مهرآبادی و علی سوهانی ، نقش خوانان این اجرا هستند. بهای بلیط این اثر 12 هزار تومان تعیین شده است.

از یکشنبه 12 دی ماه ساعت 18 نمایش «گنبدگاه» به نوسندگی، طراحی و کارگردانی هرش آرمند به خانه نمایش دا می آید. این نمایش تولید گروه دستگام بوده و تا 29 دی ماه به اجراهای خود در این سالن ادامه می دهد. افشین درخشش، کاملیا شیخ نوران، کامنوش خسروانی، هرش آرمند، پدرام عمرائی، علی جنابان، ماندانا نوران، بابک اسکندری، مهوند صحرانورد، مه لقا رحیمی، روزبه علیزاده، عسل خردیار در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. گروه اجرایی در اطلاعیه ای جالب اعلام کرده است که در این نمایش به دلیل حرکت تماشاگران در حین اجرا، انتخاب صندلی نیاز نیست. بهای بلیط این اثر 20 هزار تومان تعیین شده است که اعضای تیوال در 3 روز نخست می توانند با 25 درصد تخفیف و پرداخت بهای 15 هزار تومان به تماشای این اثر بنشینند. همچنین دانشجویان همه روزه با مراجعه به گیشه تماشاخانه و ارائه کارت دانشجویی خود می توانند از 50 درصد تخفیف بهرمند شوند.

 

دراما، جایی که عشق سرخ می پوشد

تماشاخانه دراما در این هفته با یک نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

از پنج شنبه 2 دی ماه ساعت 17:30 نمایش «عشق، سرخ می پوشد» به نویسندگی و کارگردانی حامد سلیمان زاده به تماشاخانه دراما آمد. این نمایش تا جمعه 17 دی ماه میزبان علاقمندان تئاتر در این سالن است. صنم لایزال، حسین خانی، شبنم صداقت پناه، محمد مازندرانی، حنا علیپور، احمد عادل نیا، مرتضی حقی، هانیه ابراهیمی، امیر دولتخواه، یگانه یوسف، ساناز حاجیان ، ایفاگر نقش های این نمایش هستند. تئاتر دوستان می توانند با پرداخت 15 هزار تومان به تماشای این نمایش بنشینند.

 

موج نو همراه با نمایشی نو

سالن موج نو با یک نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش «۹۶۳+» نوشته نرگس فرشی و با کارگردانی محسن قرایی از پنج شنبه 9 دی ماه ساعت 19 به تماشاخانه موج نو آمده است و تا 26 دی ماه در این سالن به اجراهای خود ادامه می دهد. در این اثر 45 دقیقه ای، تنها باران کوثری به ایفای نقش می پردازد. در خلاصه داستان این نمایش آمده است : "حتی اگه تو بندر لاذقیه به دریا خیره بشی، باز گوشه چشمت جنگ رو می بینه. از لاذقیه تا حلب چقدر راهه؟ از درعا تا حلب چقد راه بود؟ چند توقف؟ چند پناهگاه؟ چند تا چایی گرم تا حلب راه هست؟ برگرد... برگرد عزیز من! "
نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش هرکدام جداگانه یاداداشتی را در مورد این نمایش نوشته اند که در زیر آمده است.
یادداشت نرگس فرشی: واقعیت جایی برای امید باقی نمی گذارد و واقعیت جنگ ناامیدانه از هر موقعیت احتمالی آنسوتر می رود آنقدر که چاره ای نمی ماند جز امید را برایش ساختن، برایش تولید کردن؛ یکبار با بافتن رویایی، بار دیگر با چیدن قصه ای و یک وقت هم با از نو بیادآوردن همه ی آنها و آن چیزها که دیگر نیستند.
یادداشت محسن قرایی: جنگ سوریه شاید متفاوت‌ترین جنگ همه‌ی تاریخ باشد. گلوله‌ها همان است که قبلا شلیک می‌شدند، موشک‌ها همان است که در جنگ‌های قبلی بر سر مردم ریخته می‌شد، بدن‌ها به همان شکل قبل شکافته و پاره پاره شدند، دست‌ها و پاها از بدن‌ها تکراری تفریق شدند.

تفاوت در اینجاست: اینجا در سوریه همه چیز مخدوش است. این جنگ نه تاریخ شروع دارد، نه آغاز کننده، نه ادامه دهنده و نه کسی که آن را پایان دهد. کاش پایانی بود.
یادداشت باران کوثری: آوار جنگ و نا امنى سوریه تنها بر سر خودش خراب نمى شود، تعداد کشته‌شدگان مستقیم و غیر مستقیم این آشفتگى، آوارگى کودکان، سلاح‌ها و بمب‌هاى رنگ و وارنگ و میزان خشم و خشونت آدم‌ها، تکرار مى کنم آدم‌ها عقل از سر مى پراند. در این میان، در میان این اخبار دلخراش و عکس‌ها و فیلم‌ها، حتما زنان و مردانى، آدم‌هایى در خاکستر جنگ به انتظار نشسته اند، انتظار فرزندى، مادرى، پدرى یا عشقى که در جایى جا مانده. ۹۶۳+ روایت جا ماندن است در میان یک شهر سوخته...
بهای بلیط این نمایش 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است که دانشجویان همه روزه به صورت حضوری و با ارائه کارت دانشجویی خود می توانند از 25 درصد تخفیف بهره مند شوند.

 

شنبه ، مرده فروشی در بازیگاه خوانش می شود

تماشاخانه بازیگاه شنبه 11 دی ماه ساعت 18 میزبان نمایشنامه خوانی «مرده فروشی» به کارگردانی مهدی ارجمند می شود. مهدی ارجمند، علی قنبرزاده، هاشم مرادمند، الهام رضایی، ابوذر فرهادی و غزاله کارخانه ای در این خوانش 60 دقیقه ای به نقش خوانی می پردازند. بهای بلیط این اثر 10 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

خانه موزه استاد انتظامی: این سالن در هفته پیش رو با یک نمایش میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش «شازده کوچولو» به طراحی و کارگرانی مهرداد خامنه‌ای از یکشنبه 12 دی ماه ساعت 19 به تماشاخانه موزه استاد انتظامی می آید و تا 30 دی ماه میزبان ئاتر دوستان در این سالن است. در این نمایش 90 قیقه ای که تولید گروه تئاتر اگزیت-نروژ است، فرشته حسینی (شازده کوچولو)، لیلی شجاعی (خلبان)، اردوان عزیزی (نوازنده)، منصور میرزابابایی (تاجر)، مریم صیادمقدم (فانوس‌بان)، آویشن بیکایی (جغرافیدان)، ایرج تدین (روباه)، غزاله کنعان‌پناه (ملکه)، کیارش لبانی (خودپسند)، محمدمصطفی ملک (معتاد)، شیوا خاکپور (گل باغ)، نازنیک گالوستانیان (گل رز)، فهیمه کوشا (تفنگ/مار) به ایفای نقش می پردازند.
نمایش شازده کوچولو با برداشتی نو از کتاب شازده کوچولو و شخصیت نویسنده‌ی آن «آنتوان دوسنت‌اگزوپری»توسط گروه تئاتر اگزیت به روی صحنه می‌آید. این برداشت بر اساس تحلیل دو روانکاو برجسته‌ «ماری‌لوئیس فون فرانتس» مهم‌ترین شاگرد کارل گوستاو یونگ و «اوگن دروئرمان» از روانشناسان مکتب فروید انجام شده است. خلبان در این نمایش، زنی است که خلبان هواپیمای جنگنده بوده و در پی آسیب‌های روانی ناشی از جنگ، در آسایشگاه روانی بستری شده است. شازده کوچولوی این خلبان، دختر جوانی است که خلبان طی یکی از ماموریت‌های خود در پی خراب شدن هواپیمایش در کویر با او روبرو شده است. بر اساس تحلیل دو روانشناس فوق‌الذکر، هم سنت‌اگزوپری و هم شخصیت خلبان این نمایش از عقده‌ی مادر منفی و نیز سندرم نوجوان ابدی رنج می‌برند. اجرای صحنه‌ای این داستان و بازگو کردن وقایع توسط خلبان، در واقع جلسه‌ی درمانی اوست. این نمایش ادغامی است از فیلم و تئاتر که در نمایی نزدیک، درامی روانی را شکل داده‌اند.
این برداشت گروه تئاتر اگزیت از نمایش شازده کوچولو پیش از این برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به زبان نروژی در کشور نروژ و در سال ۲۰۰۷ در آلمان به زبان آلمانی به روی صحنه رفته است. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان است که گروه تئاتر اگزیت جهت حمایت از مخاطبان با تعریف کردن کد هایی این اثر را با بهاى ۵۰۰۰، ١٠٠٠٠، ٢٠٠٠٠ تومان بدون هیچ تفاوت در شماره ردیف و روز خاصی در اختیار تماشاگران قرار می دهد.




نظرات کاربران