در حال بارگذاری ...
در اولین اجرای نمایش به کارگردانی مسعود رایگان

«فرشته مرگ» به نیما طباطبایی تقدیم شد

اولین اجرای نمایش «فرشته مرگ» به کارگردانی مسعود رایگان به روح نیما طباطبایی کارگردان جوان سینما که به‌تازگی درگذشته، تقدیم شد.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر؛ اجرای جمعه‌شب،نمایش « فرشته مرگ» به کارگردانی مسعود رایگان به نیما طباطبایی تقدیم شد و رایگان در ابتدای این اجرا  پس‌ازاین اجرا؛سال 95 را سالی سخت برای هنرمندان سینما و تئاتر عنوان کرد. مسعود رایگان همچنین  در آیین افتتاحیه «فرشته مرگ» گفت: امسال عزیزان زیادی را در عرصه سینما و تئاتر از دست دادیم، دردانه‌هایی که جایگزین ندارند. هنرمندانی که آمدند، دیدند و رفتند. عالی‌جناب داوود رشیدی، والی تئاتر ایران «جعفر والی» که خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داد و چند روز پیش دنیا فنی زاده که سرطان او را از ما گرفت. سرطان یکی‌یکی عزیزان ما را می‌گیرد و جامعه هنری را ماتم‌زده می‌کند.
این هنرمند در همین زمینه افزود: خاطرم هست 11 سال پیش‌نمایش «رویای یک عکس» را به زنده یادغلامرضا طباطبایی تهیه‌کننده، پژوهشگر و استاد دانشگاه تقدیم کردم و به‌هیچ‌وجه تصور نمی‌کردم که بعد از چند سال بخواهم نمایش «فرشته مرگ» که با مرگ عجین شده است؛ را به نیما طباطبایی خالق اثر به‌یادماندنی «من ناصر حجازی هستم» تقدیم کنم.
رایگان افزود: نمایش «فرشته مرگ» را تقدیم می‌کنم به نیما طباطبایی که جان و جوانی‌اش را از دست داد و امیدوارم که این نمایش درخور تقدیم به این هنرمند باشد.
لازم به ذکرست که نمایش «فرشته مرگ» به کارگردانی مسعود رایگان و با بازی نسیم ادبی و توماج دانش‌بهزادی هرشب ساعت 19:30 در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود. این نمایش به مدت 75 دقیقه و در فضایی متفاوت روایت می‌شود، رؤیا تیموریان در این نمایش به‌عنوان مشاور کارگردان حضور دارد.




مطالب مرتبط

تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است
تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هنرهای نمایشی روایتگر تاریخ هویت پرمهر ایرانیان است

محمد الله‌یاری فومنی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی-هنری رودکی با تبریک روز ملی هنرهای نمایشی، هنرهای نمایشی را آیینه و تبلور ایران پرعزت و خانواده هنرمندان تئاتر را روایتگر تاریخ و هویت پر مهر و ایمان مستحکم مردمان این سرزمین اسلامی دانست.

|

«شاعر شهر» در تالار حافظ به نیمه راه رسید

«شاعر شهر» در تالار حافظ به نیمه راه رسید

نمایش «شاعر شهر» به نویسندگی و کارگردانی نشاط میرمهدی و تهیه‌کنندگی نورالدین ‌حیدری‌ماهر، تا ۲۵ اسفند 1402، به اجرای خود در تالار حافظ ادامه خواهد داد.

|

نگاهی به نمایش «سلام، خداحافظ» نوشته آثول فوگارد و کار شهاب حسین‌پور

پدر در زیرزمین زنده است
نگاهی به نمایش «سلام، خداحافظ» نوشته آثول فوگارد و کار شهاب حسین‌پور

پدر در زیرزمین زنده است

علیرضا نراقی: نمایشنامه «سلام، خداحافظ» نوشته مشهور و بارها اجراشده‌ آثول فوگارد، نویسنده اهل آفریقای جنوبی، مدتی است که به کارگردان شهاب‌الدین حسین‌پور در تالار حافظ به صحنه می‌رود. این ...

|

نظرات کاربران