در حال بارگذاری ...
گفت‌وگوی ایران تئاتر با دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در خراسان رضوی

اشکذری: مشهد واقعاً شهر جشنواره‌های ملی است

در این دوره از جشنواره تئاتر فجر استانی، هفت استان کشور میزبان شرکت‌کنندگان خواهند بود که خراسان رضوی یکی از این هفت استان است.

به گزارش ایران تئاتر، جواد اشکذری دبیر دومین جشنواره تئاتر فجر استانی در خراسان رضوی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از 25 تا 29 دی‌ماه آمادگی میزبانی از شرکت‌کنندگان را دارد. اشکذری در مورد این برنامه‌ریزی‌ها توضیح داد: «ما برای اجراهایی که قرار است در این ایام در مشهد روی صحنه بروند، سه سالن مجموعه تئاتر شهر مشهد و تماشاخانه بهار و تماشاخانه اشراق حوزه هنری را در نظر داریم. آثاری که مشهد میزبان آن‌ها خواهد بود، آثاری از تبریز، اصفهان و تهران است که برگزیده بخش بین‌الملل فجر امسال هستند. علاوه بر این ما میزبان 6 نمایش از سبزوار و مشهد هم هستیم».

او در مورد آماده‌سازی سالن‌ها و رفع مشکلات یا نیازهای زیرساختی سالن‌ها گفت: «بر اساس آثاری که قرار است در مشهد اجرا شوند، سعی کردیم با تشکیل تیم، خدمات و تجهیزات موردنیاز گروه‌ها را برآورده کنیم و اشکالت سالن‌ها هم در حد توان برطرف شود. خوشبختانه سالن‌های نمایش در مشهد تجهیزات بدی ندارد و ازنظر سیستم فنی خیلی مسائل پیچیده‌ای نداریم».

اشکذری در مورد وضعیت تئاتر در مشهد افزود: «خوشبختانه مشهد شهر تئاتر است و ما با داشتن تئاتر شهر و سالن‌های اجرا، به‌صورت مستمر آثاری روی صحنه داریم. فروش بلیت‌ها در مشهد واقعاً تمام می‌شود و حتی پنجشنبه و جمعه از قبل پیش‌فروش می‌کنیم. مردم به انواع تئاتر علاقه‌مند هستند، از نمایش‌های آیینی تا طنز و فرم و موزیکال و حتی آثار خانوادگی. در این سال‌ها با تلاش هنرمندان و کمک مسئولان، تئاتر مشهد جایگاه خود را پیداکرده است».

دبیر دومین جشنواره تئاترفجراستانی در مشهد، درباره تأثیر جشنواره‌های این‌چنین در تئاتر منطقه، گفت:‌«فکر می‌کنم این اقدامات علاوه بر اینکه آثاری از سایر شهرها اجرا می‌شود، باعث رویارویی فرهنگ‌های مختلف و هنرمندانی با تفکراتی برآمده از این فرهنگ‌های متفاوت می‌شود. این تعامل بدون شک فرصت بسیار نیکویی است به‌خصوص برای مشهد که واقعاً شهر جشنواره‌های ملی است. ما تلاش کردیم در این میزبانی خلاق و پویا باشیم چراکه هنر تئاتر هنری پویا خلاق است».

او افزود:‌«سعید اسدی یکی از حساس‌ترین برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر است و می‌خواهد همه‌چیز به بهترین شکل ممکن اجرا شود و این نگاه قابل‌ستایش است. مسئولان برای اینکه استان‌ها بتوانند در شأن جشنواره‌ای بین‌المللی میزبانی کنند، باید حامی انجمن‌های هنرهای نمایشی شهرهای مختلف باشند. فجر استانی قسمتی از بخش بین‌الملل فجر است و باید این نگاه در میزبانی استان‌ها وجود داشته باشد تا تصویر خوبی از تئاتر ملی به دیگران نشان دهیم. ما برای میزبانی از مهمانان هتلی در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم با ایجاد فضای رسانه‌ای و کانال و صفحاتی در فضای مجازی اخبار این رویداد را به‌خوبی پوشش دهیم».




مطالب مرتبط

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران