در حال بارگذاری ...
جشنواره ای که به بندرعباس می‌رود

نشان‌واره دوازدهمین جشنواره سراسر تئاتر بسیج رونمایی شد

مراسم رونمایی از نشان‌واره دوازدهمین جشنواره سراسر تئاتر بسیج در خبرگزاری فارس برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، نشست رونمایی از نشان‌واره دوازدهمین جشنواره سراسر تئاتر بسیج با حضور کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و دبیر دوازدهمین جشنواره سراسر تئاتر بسیج، امیر نصیربیگی،‌ رئیس امور انجمن‌های ادبی و هنری سازمان بسیج هنرمندان در خبرگزاری فارس برگزار شد.


24 تا 28 بهمن‌ماه؛ جشنواره سراسر تئاتر بسیج برگزار می‌شود
کوروش زارعی در ابتدای این مراسم با اشاره به زمان و مکان برپایی این جشنواره عنوان کرد: دوازدهمین جشنواره سراسر تئاتر بسیج 24 تا 28 بهمن‌ماه در استان هرمزگان (شهر بندرعباس) برگزار خواهد شد. جمعی از مسئولان فرهنگی و سیاسی این استان از برپایی جشنواره بندرعباس حمایت کردند.
وی درباره برخی از ویژگی‌های دوازدهمین دوره جشنواره عنوان کرد:‌تغییر اساسی که امسال بر اساس سیاست‌گذاری در شورا داشتیم برای نخستین بار تولید و مردم محوری همراه باتربیت نویسندگان بوده است.
زارعی با اشاره به جایگاه و پایگاه بسیج در موضوع و محتوا محوری در این جشنواره گفت: چیزی که در تئاتر تاکنون جایش خالی بود این بود که مردم محور و موضوع قرار بگیرند، بنابراین قبل از نگارش متن ما ابتدا ایده‌ها را دریافت و سپس نویسندگان شروع به نگارش کردند. در کنار آن‌ها نیز استادان و مشاورانی برای چکش‌کاری محتواها قراردادیم.
وی با تأکید بر اینکه نزدیک به 900 طرح برای دبیرخانه ارسال‌شده که ازاین‌بین 200 طرح خیابانی برای 10 منطقه استانی در نظر گرفته‌شده است، گفت: قرار به راین شده که 10 گروه نمایش خیابانی و 15 گروه صحنه‌ای در جشنواره حضور پیدا کنند.


جشنواره تئاتر بسیج؛‌ مردم محور خواهد بود
همچنین امیر نصیربیگی طی سخنانی گفت: جشنواره تئاتر بسیج هیچ‌گاه به دنبال موازی کاری نبوده و نخواسته وظیفه نهادهای مسئول فرهنگ و هنر را به دوش بکشد بلکه به رصد نقاط خالی پرداخته و با همکاری متولیان امر کمک به رفع مشکلات کرده است.
وی یکی از مشکلات امروز عرصه تئاتر کشور را در بحث ادبیات نمایشی و متون تئاتری به شمار آورد و گفت: به راین اساس برخی نویسندگان رغبت ندارند که کار تولید کنند چراکه موردحمایت قرار نمی‌گیرند یا با بن‌بست متون نمایشی مواجه هستند؛ بنابراین ما احساسمان این است که برای برون‌رفت از این بحران یک مجموعه چهره انقلابی تربیت‌کرده تا آثار جدیدی خلق کنند و در سنوات بعدی نیز این آثار را کیفی سازند.
نصیربیگی اظهار داشت: در جشنواره دوازدهم تلاش کردیم خرق عادت کرده و از شیوه و روال سال‌های پیش خارج شویم و بنابراین با بدنه جامعه ارتباط برقرار کنیم و مردم محصول جشنواره را به‌عنوان خروجی بهره‌برداری کنند وگرنه این جشنواره نیز نظیر خیلی از جشنواره‌ها دیگر لطفی نخواهد داشت.
در پایان این مراسم که 15 دی ماه برگذار شد از نشان‌واره دوازدهمین جشنواره تئاتر بسیج با حضور کوروش زارعی و امیر نصیربیگی رونمایی شد.

 




مطالب مرتبط

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی مطرح کرد

کوروش زارعی: حوزه هنری از تئاتر استان‌ها حمایت مالی خواهد کرد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در دیدار با فعالان تئاتر بچه‌های مسجد و فعالان تئاتر حرفه‌ای استان چهارمحال و بختیاری وعده داد که حوزه هنری در حد توان خود از هنرمندان استان‌های فعال در حوزه تئاتر حمایت خواهد کرد.

|

نظرات کاربران