در حال بارگذاری ...
چگونگی برگزاری مراسم استاد خسروی از زبان مدیرعامل خانه تئاتر

رکن‌الدین‌خسروی در ایران به خاک سپرده می‌شود

رکن‌الدین‌خسروی، مدرس، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر صبح امروز در لندن دار فانی را وداع گفت. اصغر همت مدیر خانه تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر اعلام کرد مذاکراتی برای آوردن استاد خسروی برای تدفین در ایران در حال انجام است.

اصغر همت، در گفت و گو با ایران تئاتر درباره چگونگی برگزاری مراسم تدفین و بزرگداشت مرحوم رکن‌الدین‌خسروی در ایران توضیح داد:‌ «در حال حاضر نامه‌نگاری‌هایی انجام‌شده و قرار است در صورت مهیا شدن تمام شرایط استاد رکن‌الدین‌خسروی برای خاک‌سپاری به ایران آورده شود».

همت افزود: «به خاک‌سپاری استاد خسروی در ایران هم خواسته ماست و هم خواسته خانواده او است. ما قطعاً می‌خواهیم او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود. به این دلیل که انجام بخشی از برنامه‌ها مستلزم همکاری کشور انگلستان هم هست، باید برخی اقدامات توسط آن‌ها انجام شود».

مدیرعامل خانه تئاتر درباره استاد رکن‌الدین‌خسروی و فقدان این هنرمند در جامعه تئاتر ایران توضیح داد: «خسروی یکی از تأثیرگذارترین هنرمندان تئاترمعاصرایران بود و با آثاری که از خود به‌جا گذاشت و شاگردانی که تربیت کرد و دانش و علمی که نسبت به هنر تئاتر داشت، برای همیشه در تاریخ ماندگار شد. ما هیچ‌گاه نمی‌توانیم نبود چنین بزرگانی را جبران کنیم. او در کشور ایران نبود و متأسفیم که نزدیک به دو دهه از موهبت وجودش بی‌بهره بودیم. به هر دلیلی که خسروی ایران را ترک کرده باشد، بدون شک ما در نبود او ضرر کردیم».




مطالب مرتبط

نظرات کاربران