در حال بارگذاری ...
نقش‌آفرینی کودکان نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی در یک نمایش

«گاوی که می‌خواست شیر باشد» از سوم بهمن به صحنه می‌رود

نمایش «گاوی که می‌خواست شیر باشد» با نقش‌آفرینی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) از سوم تا هجدهم بهمن میزبان علاقه‌مندان هنر تئاتر است.

به گزارش ایران تئاتر پس از اجرای موفق نمایش «گربه و پلنگ» که سال گذشته با حضور کودکان دارای نیازهای ویژه اجرا شد، قرار است حلیمه غلامرضایی، مهدیه فخاری‌پور، حسن مختارآبادی، علی برهانی و محسن میرزایی در تالار گلستان مرکز تئاتر کانون به اجرای نمایش بپردازند.
بر اساس این گزارش، اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری در سال 1395 تولید و حمایت از چهار عنوان تئاتر با مشارکت و نقش‌آفرینی کودکان دارای نیازهای ویژه (نابینا، ناشنوا، کم‌توان جسمی و حرکتی) و کودکان خاص شامل بچه‌های بی‌سر‌پرست و کودکان کار را در برنامه کاری خود قرار داده است.
این نمایش‌ها باهدف آماده‌سازی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه برای ورود به جامعه، استفاده از فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی و تحقق عدالت فرهنگی، استفاده از خدمات فرهنگی برای همه کودکان و نوجوانان، توجه به تعلیم و تربیت و زندگی در شرایط سخت، شکوفایی استعدادهای این کودکان و نوجوانان، ایجاد اعتمادبه‌نفس و قدرت تصمیم‌گیری صحیح و سوق دادن آنان به مراکز فراگیر کانون تولید می‌شود.
نمایش «گاوی که می‌خواست شیر باشد» به کارگردانی محسن میرزایی و ایمان تاج‌سلیمان قرار است به‌زودی در تالار گلستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به روی صحنه رود. تاج‌سلیمان نویسنده این نمایش نیز هست.
این اثر درباره‌ی روباهی است که گاو ساده‌لوحی را فریب و به او قول می‌دهد که او را به سلطان جنگل تبدیل کند.
آهنگ‌سازی این اثر را پدرام ظروفچی و طراحی صحنه آن را مهدیه فخاری‌پور و ایمان تاج‌سلیمان برعهده داشته‌اند. سیمین سلطانی به‌عنوان طراح لباس و مهدیه فخاری‌پور به‌عنوان طراح ماسک این نمایش را همراهی کرده‌اند. مهسا جلوه و حانیه برهانی منشی صحنه و امیرحسین علمی و رضا خسروی مدیران صحنه این نمایش هستند.
گفتنی است دستیار کارگردان این اثر پردیس مسرور و بازیگردان آن مژده ناظمی است. این نمایش اثری از هنرمندان شهر کرمان است و اداره کل بهزیستی استان تهران و کرمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایش استان کرمان با اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون در اجرای آن همکاری کرده‌اند.
این نمایش هرروز به‌جز شنبه‌ها ساعت 17 برای عموم علاقه‌مندان و صبح‌ها ویژه مهدکودک‌ها و مدارس با هماهنگی قبلی اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ذخیره بلیت با شماره‌ تلفن‌های 88980721-88966119 داخلی 28 تماس بگیرند.




نظرات کاربران