در حال بارگذاری ...
نمایشی چندرسانه‌ای در جشنواره تئاتر فجر

«برگرد مرا ببین» و ماجراهای عاشقی یک پرستار

نمایش «برگرد مرا ببین» به‌عنوان اثری چندرسانه‌ای و با درون‌مایه‌ای عاشقانه در بخش محیطی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «برگرد مرا ببین» نوشته گروهی و کار سعید بهنام هانیکی، شیرین فرشباف، نسیم ریاحی به‌عنوان کاری از گروه «کارما» در بخش محیطی جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.
بازیگران این نمایش پانیبال شمون، محسن رستگار، نیلوفر ندایی، مارال عبادی هستند.
سعید بهنام هانیکی درباره نحوه اجرای نمایش گفت: این نمایش به صورت کار چندرسانه‌ای اجرا و از شیوه‌های تجسمی و ویدئو آرت نیز در این اجرا استفاده می‌شود. همچنین اجراهای محیطی مبتنی بر مکان اجرایی است و ما برای اجرا این نمایش گالری آریانا را انتخاب کرده‌ایم. این نمایش نیز بر اساس و با توجه به مکان اجرایی خود چیده شده است.
کارگردان نمایش «برگرد مرا ببین» در ادامه بیان کرد: ازآنجاکه نمایش‌های محیطی باید به معضلات اجتماعی و جامعه بپردازند، ما نیز در ارتباط با مخاطب خود این مسئله را به تصویر می‌کشیم و داستان نمایش «برگرد مرا ببین» نیز به مسئله عشق و عاشقی می‌پردازد؛ مسئله‌ای که ممکن است هر یک از مخاطبان ما با این مقوله به‌نوعی آشنایی داشته باشند و آن را از نزدیک، لمس و تجربه کرده باشند و دغدغه تماشاگران نیز باشد.
هانیکی درباره شیوه اجرایی خود افزود: این نمایش برگرفته از داستانی فرانسوی است به نام «سخن عاشق» که به صورت مشترک به همراه گروه کارگردانی ما دراماتوژی شد.
هانیکی افزود: این نمایش پرستاری عاشق را به مخاطبان نشان می‌دهد که در موقعیت‌های جهان‌شمول و مختلف قرار می‌گیرد. بر اساس همین، تصاویری الهام‌بخش چه ازنظر نمایشی و چیدمان تصویری را به تماشاگران نشان می‌دهد. این داستان کاراکتری عاشق‌پیشه را در موقعیت‌های حسی و زمانی مختلف برای تماشاگران تصویر می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به عقیده من نمایش‌های محیطی در طول سال خیلی کم اجرا می‌شوند و این مسئله فقط به جشنواره‌ای 10 روزه ختم می‌شود. باید مسئولان ذیربط توجه بیشتری به این مسئله داشته باشند و بها دهند. ما شاهد نمایش‌ها و شیوه‌های اجرایی مدرن در بخش‌های صحنه‌ای و کلاسیک زیادی در طول سال هستیم. امیدوارم در مورد نمایش‌های محیطی نیز این امر تحقق یابد.
این نمایش روزهای هفتم و هشتم بهمن‌ماه با دو اجرا در ساعت 15 و 17:30 در گالری آریانا به مدت 80 دقیقه اجرا می‌شود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی طی روزهای 1 الی 12 بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

 




نظرات کاربران