در حال بارگذاری ...
مدیر تئاتر وزارت فرهنگ لبنان:

مردم ایران تماشاگرانی فرهیخته و فرهنگ دوست هستند

مدیر تئاتر وزارت فرهنگ لبنان، تماشاگران ایرانی را ویژگی مهم تئاتر ایران دانست. وی بر این باور است که مخاطبان ایرانی نه‌تنها تئاتر را دوست دارند بلکه به‌طور کامل آن را متوجه می‌شوند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از شبستان؛ علی فرحات، مدیر تئاتر وزارت فرهنگ لبنان درباره تئاتر ایران به خبرنگار گفت: در تئاتر ایران یک ویژگی بسیار قابل‌توجه است و آن مردم هستند. تماشاگران تئاتر، مردمی که نه‌تنها به هنر نمایش عشق می‌ورزند، بلکه به‌طور کامل آن را می‌فهمند. من در زمان تماشای نمایش‌هایی که در ایران دیدم، گاهی نگاهم به تماشاگران بود که چطور نمایش می‌بینند. برای من واکنش‌های تماشاگران به نمایش روی صحنه، در حد تماشای تئاتر جذاب بود.
وی افزود: همراهی با تماشاگران ایرانی در تماشای یک تئاتر، اتفاقی بسیار جذاب برای من بود و مرا از اینکه ایران چنین تماشاگران مشتاق و بادانشی دارد، شگفت‌زده کرد. اشتیاق، شور و شعور این مردم نسبت به تئاتر، ستودنی است و آن‌ها را از تماشاگران دیگر کشورها متمایز می‌کند. مردم ایران تماشاگرانی فرهیخته و فرهنگ دوست هستند و به‌علاوه بسیار متواضع‌اند و اهل تذهیب. من در کنار آن‌ها بسیار آموختم.
فرحات اضافه کرد: پس از صحبت درباره تماشاگران، مهم‌ترین نکته نمایش‌های ایرانی، سطح حرفه‌ای بازیگران است که انسان را مسحور فن و احساس خود می‌کنند. من نمایشی با حضور ۱۰ بازیگر دیدم که در زمان اجرا، یکی به نظر می‌رسیدند و هماهنگی‌شان به‌قدری بود که انگار تنها یک نفر در برابر شما بازی می‌کند. آنها عضوی از هم بودند و یک بازیگر واحد را روی صحنه می‌دیدید، غروری در آنها وجود نداشت و همدیگر را تکمیل می‌کردند.
وی تأکید کرد: در این نمایش کارگردان مثل رهبر ارکستر عمل کرده بود و بازیگران سازهایی بودند که در کنار هم‌آوای جذابی را ایجاد کرده بودند و همدیگر را تکمیل می‌کردند.

 




نظرات کاربران