در حال بارگذاری ...
گام به گام با جشنواره تئاتر فجر:

رونمایی از دو کار خارجی در روز سوم

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی ادامه پیدا می کند که ۹ اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای اجرا می‌شود. نکته ی قابل توجه در جدول این روز بخش صحنه ای، استراحت تالار های وحدت، هنر و تماشاخانه سنگلچ است.

به گزارش ایران تئاتر، اسامی نمایش‌هایی که روز سوم بهمن ماه اجرا می‌شوند، به شرح زیر است:

نمایش "سفید" به کارگردانی کوکوونا از کشور ژاپن در سالن تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این نمایش در دونوبت 17 و20 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «سفید» انقلابی از ترکیب سرگرمی، نمایش بی‌کلام، جلوه‌های بصری پیشرو و موسیقی هیجان‌آور برای عملی ساختن تصورات ذهنی تماشاچی به واقعیت است. نمایش «سفید» ترکیبی از تکنولوژی و همراهی بازیگران در کنار یکدیگر است. توشیا آرای، دایکی، کنتارو هما، تاکاهیرو، یوهِی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل این نمایش می توان به: ریوسوکه ساتو (کارگردان بصری)، یوشیکو مائدا (مدیر کمپانی) و هیرویوکی آراکی (مدیر عامل) اشاره کرد.

 

نمایش "نیم روز اسکاتلند" به نویسندگی، کارگردانی و طراحی ندا هنگامی نیز ، در تالار چهارسو تئاتر شهر و در دو نوبت 18:30و 20:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: تراژدی مکبث شرح زندگی پر حادثه سرداری دلیر و لایق به نام مکبث است. دانکن پادشاه شریف اسکاتلند او را از میان هواخواهان خود بر می‌گزیند و به وی لقب و منصب می‌دهد. اما مکبث بر اثر تلقین جادوگران و وسوسه نفس و به اغوای زن جاه‌طلب خویش، در شبی که پادشاه مهمان اوست او را در خواب به قتل می‏رساند و با این قتل جهنمی برای خویش به وجود می‏آورد. نگار برلیان، سهیل میرزا‌آقایی، رویا رضایی، نازنین نادرپور، امیر سمیعی، مینا همدانی، پیمان رضایی، شیدا دوپیکر، میلاد مرادی، علی مسلمی، کتایون لطیف بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل این نمایش می توان به: رها جهانشاهی (مجری طرح، مدیر تولید و برنامه‌ریز)، سپهر حیدری‌نژاد، نازنین رفاهی (گروه کارگردانی)، سارا اسکندری (طراح گریم)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، فرید یوسفی (آهنگساز)، سپهر امیدوار (طراح گرافیک)، مهرانگیز قهرمانی (مشاور رسانه ای) و علیرضا حسینی، فرید حسینی (روابط عمومی و تبلیغات) اشاره کرد.

 

در این روز تالار سایه میزبان نمایش "علی کوچیکه" به نویسندگی سارا تقوی و کارگردانی حسین فرخی است که این نمایش در دونوبت 17 و 19 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: نمایش واگویه‌های مادر علی کوچیکه است. مدرسه، همسایه‌ها، خانم معلم و در و دیوار انگار روی سر زن هوار شده‌‌اند. نگاه‌های هراسناک مردانی که هر لحظه می‌خواهند او را مانند کبوتری بال و پرشکسته به دام بیاندازند. سارا تقوی تنها بازیگری است که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازد.
از دیگر عوامل این نمایش می توان به: احمدرضا آخوندزاده (دستیار کارگردان و طراح صحنه و نور و گرافیک)، محمد ملکی‌اصل (موسیقی)، الهام لطفی (ویدئوآرت و مدیر صحنه)، ناصر عرفانیان (عکاس) و مریم ستاری (روابط عمومی) اشاره کرد.

 

نمایش "من،سیزیف" به نویسندگی و کارگردانی وسلکا کونچوآ از کشور بلغارستان  دیگر نمایشی است که در سومین روز جشنواره در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این نمایش در دونوبت  17:30 و 19:30 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: "من،سیزیف" بازگشت ابدی انسان به خود را نشان می دهد. زندگی انسان تکرار یک عمل مشابه است؛ مارپیچی و قابل حدس. و این عمل همیشگی باعث می‌شود ما نه به معنا بلکه به بی‌معنایی زندگی بشر فکر کنیم. استویان دویچوو تنها بازیگری است که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: ماریا دیمیتروا (طراح حرکت)، ماریتا گولومِهُوا (طراح و تکنسین صحنه)، وسلین هریستوو (طراح نور) و هریستو ناملیو (موسیقی) اشاره کرد.

 

همچنین نمایش "پرسه‌های موازی" به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان در تئاتر مولوی به صحنه

می‌رود. این نمایش در دونوبت 17 و 19 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مانی، فریبا و علیرضا، در یک کلاس روانکاوی با هم آشنا شده و تصمیم می‌گیرند در خانه فریبا قرار گذاشته و بازی کنند. این بازی، به نوعی بازی آیینی مردن تبدیل می‌شود که در خلال آن، هر کدام سرگذشت خود را روایت می‌کنند. آسو بهاری، الهام نامی، بهروز خرم بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سجاد افشاریان (تهیه کننده)، میثم فرهمندیان (مدیر اجرایی)، سعید زارعی (مدیر پروژه)، سعید حسنلو (طراح نور و صحنه)، مینا فرهمند (طراح لباس)، مجتبی کاتوزیان (دستیار کارگردان)، محمدابراهیم عزیزی (ساخت تیزر)، پویا لاریان (گرافیک)، فرانک ایرانی (طراح پوستر و بروشور) و شاهین آزما (عکاس) اشاره کرد.

 

نمایش " آشپزخانه " به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رادمند  نیز در تالار حافظ  به صحنه می‌رود. این نمایش در دونوبت 18 و 20:30 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: یک کافه رستوران در منطقه تاریخی در شهر تهران، روز آخر کاری خود را سپری خواهد کرد، در این روز اتفاقاتی می‌افتد که ... . امیر جنانی، نوشین مسعودیان، عطیه ترابی، فاطمه صادقی، پدرام صمدی، محمدرضا رحمتی، صادق برقعی، مهدخت مولایی بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: آرمیتا مه‌آبادی، دایانا صفدرزاده (دستیاران کارگردان)، محمدرضا رادمند، فرشید جعفری (طراحان صحنه) و کیا مهراط (طراح صدا و موسیقی) اشاره کرد.

 

در این روز تالار دکتر ناظر زاده میزبان نمایش "پنجاه و چهارمین سالگرد..." به نویسندگی و کارگردانی آرمین حمدی پور از شیراز است  .این اثر در دونوبت 17 و 20 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: نوید و نسترن در تدارک جشن تولد پدرشان هستند. بابک، برادر بزرگتر آنها که چند سال پیش بر سر مسائل مالی با پدر قهر کرده و از خانه رفته است، سرزده برمی‌گردد تا حق خودش را از او بگیرد. ایمان دبیری، محمود خداوردی، فریال سنگری بازیگرانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: حانیه رضایی، هانیه بن‌راضی، افسون پالیزبان (گروه کارگردانی)، احسان محسنی (طراح صحنه)، یوسف موسوی (طراح نور)، فائزه غیثی (عکاس و گرافیست) و پوریا احمدی (مدیر اجرایی) اشاره کرد.

 

همچنین نمایش "خانه ابری" به نویسندگی مشترک "نشمینه نوروزی ومحمد زمان وفاجویی و به کارگردانی مشترک سیامک احصایی و حمید پور آذری در تالار استاد سمندریان  اجرا می‌شود که در دو نوبت 18 و 20:45روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: انسان‌هایی که همراه هم کار میکنند و در محل کار خود نیز شب‌ها را با یکدیگر سپری می‌کنند با مشکلاتی مواجه هستند که همه آنها را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و طی مرور زمان دچار عدم ارتباط با خود و دیگران می‌شوند. باران احصایی، هاشم اسماعیلی، حسین پوریانی، آبان حسین‌آبادی، سجاد حمیدیان، مریم حیدری، هدا حیدری، مینا زمان، حسین سپهرنژاد، سوده سعدایی، مهدی شاهدی، رضا شیخ‌انصاری، سحر صبا، پرستو قربانی، مهران میری، ابراهیم نائیج، مریم نورمحمدی، سعیده نیازخانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سیامک احصایی (طراح صحنه)، ندا نصر (طراح لباس)، آرش فصیح (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، مهدی پورآذری (دستیار دوم کارگردان)، نسیم صبا (منشی صحنه)، پارسا گلدار (مدیر صحنه)، آنکیدو دارش (طراح صدا و موسیقی)، تِویک زادوریان (طراح گرافیک) و محمدرضا حسین‌زاده (مدیر تولید) اشاره کرد.

 

نمایش "اکسیژن" به نویسندگی مشترک مهساغفوریان ، مهدی ضیاء چمنی و به کارگردانی مهدی ضیاء چمنی  از مشهد در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان  اجرا دارد که در دونوبت 16 و 18 روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: زنی هر روز به پارک می‌آید و به رو به رو نگاه می‌کند و ... . محمدرضا صولتی، مهسا غفوریان، مهدی ضیاءچمنی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.
از دیگر عوامل این نمایش می توان به: مهسا غفوریان (طراح صحنه و لباس و پوستر و بروشور)، مصطفی محمدزاده (طراح نور)، مهشید غفوریان (طراح گریم)، مهیار غازی، علی احمدی، مهدی سجادیان (دستیاران کارگردان)، صبا وحدتی، حاتمه شکوهی‌زاده (منشیان صحنه)، فاطمه عیدی (مدیر صحنه)، سعید ملتجی (ساخت فیلم)، مهدی ضیاءچمنی (انتخاب موسیقی)، فائزه علی‌آبادی، جواد آبجوشک (عکاسان) و محمدجواد عبدی (روابط عمومی) اشاره کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران