در حال بارگذاری ...
محمدرضا جمال کارگردان نمایش «رادیو تاترشین» مطرح کرد

جای خالی رادیو تئاتر در جشنواره تئاتر فجر

اساساً رادیو تئاتر مخاطبان خود را پیداکرده و امیدوارم با لطف مسئولان، این بخش نیز مجدداً از سال آینده به جدول جشنواره بازگردد.

به گزارش ایران تئاتر  محمدرضا جمال کارگردان نمایش رادیو تئاتر شین که به همراه گروه تئاتر نماد پیش‌ازاین نیز تجربه موفقی را در اجرای عمومی این اثر کسب کرده بود بابیان مطلب فوق افزود: اینکه چه دلایلی وجود داشته تا بخش رادیو تئاتر بعد از چند دوره حضور موفق در متن جشنواره تئاتر فجر از این رخداد حذف شود برای ما پوشیده است؛ اما بااین‌حال ذکر این نکته ضروری است که اساساً رادیو تئاتر مخاطبان خوب خودش را پیداکرده و شاهد این مدعا نیز اجراهای متعدد رادیو تئاتر در طول سال در نقاط مختلف کشور است. وی افزود: درنهایت اینکه چنانچه بتوانیم بخشی از مردم و تماشاگران را از طریق صحنه به مقوله مهم رادیو و نمایش جذب و علاقه‌مند سازیم به هدف اصلی و فلسفه رادیو تئاتر دست‌یافته‌ایم؛ و همین مسئله اهمیت و ارزش والای این بخش را آشکار می‌سازد.
کارگردان رادیو تئاتر شین در ادامه افزود: اضافه شدن بخش به‌علاوه فجر به جشنواره در دو سال اخیر یکی از آن اتفاقات مثبت و شایسته‌ای که اثرات آن در آینده به چشم خواهد آمد به‌شرط اینکه این بخش استمرار داشته باشد و چنانچه مسئولان و سیاست‌گذاران جشنواره، این بخش را رقابتی کرده و رادیو تئاتر را حتی در همین بخش به جشنواره بازگردانند آنگاه افزایش کیفیت آثار شرکت‌کننده از خوب به خوب‌تر را شاهد خواهیم بود.
محمدرضا جمال همچنین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه سه‌نقطه درزمینهٔ فراهم ساختن فضا و امکانات برای گروه‌های جوان، تجربه‌گرا و برای به صحنه آوردن آثارشان تأکید کرد: مشاوره به گروه‌های جوان، یکی از شروط اصلی برای کسب تجربه و افزایش کیفیت آثار این گروه‌هاست که مدیریت کلان تئاتر کشور می‌بایست به آن توجه کند و حضور مشاوران کارآزموده و باتجربه در سالن‌های نمایشی برای کمک به این گروه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز رشد افزون‌تر تئاتر کشور باشد. اتفاقی که خوشبختانه باتدبیر مدیران تماشاخانه سه‌نقطه در این مجموعه رخ‌داده و امیدوارم به‌زودی این امر مهم به سایر تماشاخانه‌ها نیز تسری یابد.
رادیو تئاتر شین برگرفته از داستانکهای احمد شاملو روزهای شنبه دوم و یکشنبه سوم بهمن‌ماه در بخش به‌علاوه تئاتر فجر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ساعت 19 در سالن زنده‌یاد استاد رکن‌الدین خسروی تماشاخانه سه‌نقطه به روی صحنه می‌رود.

 




نظرات کاربران