در حال بارگذاری ...
در ایام جشنواره تئاتر فجر اتفاق می‌افتد

میزبانی تماشاخانه ایرانشهر از 16 نمایش

تماشاخانه ایرانشهر میزبان ۱۵ نمایش ایرانی و یک نمایش خارجی از کشور هلند می‌شود.

 به گزارش ایران تئاتر در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر تماشاخانه ایرانشهر میزبان 15 نمایش داخلی و 1 نمایش خارجی از کشور هلند به شرح زیر است:
«نمایش حادثه در  ویشی» به کارگردانی منیژه محامدی
«راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی
«جاودانگی» به کارگردانی نیما دهقان
«خانه ابری» به کارگردانی مشترک سیامک احصایی و حمید پور آذری
«پنجاه و چهارمین سالگرد ...» به کارگردانی ارمین حمدی پور
«چهل‌گیس و حسن‌کچل» به کارگردانی پوران مرادی
«صوراسرافیل» به کارگردانی عامر مسافر آستانه
«ماتریوشکا» به کارگردانی پارسا پیروز فر
«دیابولیک، رومئو و ژولیت» به کارگردانی آتیلا پسیانی
«هاروی» به کارگردانی ملودی آرام نیا
«بیستون می‌تازد» به کارگردانی امین رضایی اردانی
«بادکنک» به کارگردانی بوکیه شووگمن از کشور هلند
«نگاهمان می‌کنند» به کارگردانی محمدرضا اصلی
«کابوس حضرت اشرف» به کارگردانی حسین پاکدل
«از زیرزمین تا پشت‌بام» به کارگردانی افسانه ماهیان
«نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» به کارگردانی کیومرث مرادی
براساس این گزارش تماشاخانه ایرانشهر در دومین روز از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر میزبان مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، رحمت امینی، محمود فرهنگ، منوچهر اکبر لو، جهانبخش سلطانی، صادق صفایی، اصغر همت، شیرین بزرگمهر، هرمز هدایت، علی بی‌غم و تعدادی از مدیران کمپانی‌های بین‌الملل بود.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا یازدهم بهمن برگزار می‌شود.
 

 




مطالب مرتبط

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران