در حال بارگذاری ...

عملکرد دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها در گفت‌وگو با جلال تجنگی

تلاش کردیم تا ترس از«بی‌اطلاعی از فرایند برگزاری جشنواره» را برای متقاضیان کم کنیم. جلال تجنگی مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها در مرکز هنرهای نمایش ضمن بیان این مطلب در ارتباط با عملکرد این واحد طی سال ۸۵ به سایت ایران تئاتر گفت:«برگزاری دو جشنواره بین‌المللی، یک جشنواره سراسری و یک همایش سراسری از عمده فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره‌ها است که طی آن بیش از ۷۵۰ متن نمایش‌نامه دریافت کردیم.» وی تلاش برای گسترش حوزه عملکرد دبیرخانه از برگزاری جشنواره به حیطه اطلا‌ع‌رسانی، جمع‌آوری داده‌ها، ارتباط با هنرمندان و فعالان تئاتر را از مهمترین اقدامات انجام شده دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها دانست

تلاش کردیم تا ترس از«بی‌اطلاعی از فرایند برگزاری جشنواره» را برای متقاضیان کم کنیم.
جلال تجنگی مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها در مرکز هنرهای نمایش ضمن بیان این مطلب در ارتباط با عملکرد این واحد طی سال 85 به سایت ایران تئاتر گفت:«برگزاری دو جشنواره بین‌المللی، یک جشنواره سراسری و یک همایش سراسری از عمده فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره‌ها است که طی آن بیش از 750 متن نمایش‌نامه دریافت کردیم.»
وی تلاش برای گسترش حوزه عملکرد دبیرخانه از برگزاری جشنواره به حیطه اطلا‌ع‌رسانی، جمع‌آوری داده‌ها، ارتباط با هنرمندان و فعالان تئاتر را از مهمترین اقدامات انجام شده دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها دانست و در ادامه با تشریح دامنه عملکرد این واحد به موارد زیر اشاره کرد:
1- برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی(مبارک) از 12 تا 18 شهریور ماه 85 در سه بخش صحنه‌ای بین‌المللی و خیابانی که در مجموع 159 نوبت اجرا داشتند.
2- برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان از 18 تا 22 آبان 85 (اصفهان) که در سه بخش مسابقه، میزبان و مهمان خارجی با 16 نمایش و 44 نوبت اجرا انجام شد.
3- برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 18 تا 27 دی ماه 85 در بخش‌های تولیدات سال 85 تهران، منتخبین جشنواره‌های تئاتر مناطق، جشنواره جشنواره‌ها، بخش ویژه پیامبر اعظم(ص) و بخش بین‌الملل، به صورت صحنه‌ای و خیابانی. در این جشنواره 54 نمایش صحنه‌ای و 22 نمایش خیابانی 172 نوبت اجرا داشتند.
4- برگزاری سومین همایش سراسری آئین‌های عاشورایی از اول تا 12 بهمن ماه 85 با 23 نمایش در بخش‌های ویژه و مسابقه که در مجموع46 نوبت اجرا داشتند.
تجنگی در پایان گفت:«سعی کردیم ارتباطی به موقع، دقیق، سریع و مداوم ، از مرحله فراخوان تا دریافت متون، بازخوانی، بازبینی و... با هنرمندان داشته باشیم»