در حال بارگذاری ...

اعلام اسامی برگزیدگان مسابقه عکس‌های برتر نیمه اول سال 85

حمید سمندریان، امیر عابدی و سیامک زمردی‌مطلق مسابقه عکس‌های برتر نیمه اول سال ۸۵ را داوری کردند. به گزارش سایت ایران تئاتر، در این مسابقه که با همت ماهنامه صحنه و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، خانه عکاسان ایران ...

حمید سمندریان، امیر عابدی و سیامک زمردی‌مطلق مسابقه عکس‌های برتر نیمه اول سال 85 را داوری کردند.
به گزارش سایت ایران تئاتر، در این مسابقه که با همت ماهنامه صحنه و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، خانه عکاسان ایران و روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری برگزار شد، 32 عکاس با 315 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
این در حالی است که در مجموع و در سه مرحله 34 اثر از 16 عکاس در بخش مسابقه نهایی، به رقابت پرداختند.
بدین ترتیب پنج عکاس برگزیده عبارتند از: شکوفه هاشمیان، علی اوغازیان، رئوفه رستمی، آکو سالمی و سارا ساسانی.
همچنین عکاسان منتخب راه یافته به بخش مسابقه نهایی شامل: علیرضا کیان‌پور، گلریز فرمانی، قادر عاقلی، آزیتا بیات، نیما اسماعیل‌پور، زهرا مصفاتبریزی، حسین نوشیر، شهرام نوشیر، محمدمهدی کشاورزی، ابراهیم سیان و مریم مجد هستند.
گفتنی است 34 اثر راه یافته به بخش مسابقه نهایی به همراه آثار منتخب عکس‌های تئاتر نیمه دوم در نمایشگاهی تحت عنوان"عکس‌های برتر سال 85" در سال آینده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
همچنین این مسابقه(عکس‌های برتر تئاتر) به صورت دائمی با همکاری ماهنامه صحنه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، خانه عکاسان ایران و روابط عمومی و امور بین‌الملل حوزه هنری، به صورت دائمی برگزار خواهد شد.
بیانیه هیئت داوران به شرح زیر است:
کارکردهای عملی عکاسی تئاتر، نیازهای تئاتر و مخاطبان آن را همواره برآورده کرده است، اما نیاز به تعریف جامع‌تر و کاربردی‌تر و از همه مهمتر حرفه‌ای‌تر کماکان احساس می‌شود.
هیئت داوران در داوری این مسابقه، داشتن حداقل استانداردهای عکاسی یعنی بهره‌مندی کافی از نور موجود و استفاده به جا از ابزارهای عکاسی، استفاده به موقع از شرایط فیزیکی مقابل عکاس، انتخاب زاویه درست، لحظه نگاری مناسب، به معنی کشف لحظه‌ای که در آن موقعیت مناسب در آن به تصویر درآمده باشد، بهره‌مندی از وجوه متمایز کننده میان عکاسی واقعی تئاتر با برخی دیگر از رشته‌های عکاسی و خلق فضایی در عکس جهت انعکاس فضای دراماتیزه یک نمایش به بیننده عکس از جمله نکاتی بودند که از نگاه و زاویه دید یک عکاس تئاتر مدنظر قرار داشتند.
هیئت داوران با عنایت به نکات مطروحه، بارها عکس‌ها را بدون دانستن عنوان عکاس و نمایش ملاحظه کرده و تمام توان خود را برای قضاوت بی‌طرفانه و عادلانه به کار بستند و در پایان امیدوار است که شرایط صنفی و تشکیلاتی نمایش کشور به سمتی رهنمون شود که عکاسی تئاتر به عنوان یگانه پل ارتباطی و تبلیغاتی میان نمایش با مخاطبان آن به جایگاه واقعی و حرفه‌ای خود دست یابد.

هیئت داوران عکس‌های برتر نیمه اول سال 85