در حال بارگذاری ...
در ششمین روز جشنواره تئاتر فجر:

از شاخص تا خروج اضطراری به نمایش در می آید

جشنواره تئاتر فجر در ششمین روز برگزاری خود میزبان ۱۰ نمایش در بخش صحنه‌ای است.

به گزارش ایران تئاتر، اسامی نمایش‌هایی که روز ششم بهمن ماه اجرا می‌شوند، به شرح زیر است:

نمایش«شاخص» به نویسندگی وکارگردانی فوآدکوچی و مایکل آدوبریتو از فرانسه دیگر نمایشی است که در ششمین روز جشنواره اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 17و21 در تالار اصلی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در سالنی که یک کتابخانه بزرگ در آن قرار گرفته است، 5 قهرمان این نمایش، درباره نقش کتاب در زندگی خود صحبت می‌کنند. فواد کوچی، میخائیل اودوبرتو، جمال فروچه، فرید عفیفی بازیگرانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: رودی تورس (مسئول صدا)، ماتئو پلتیر (مسئول نور) و ویویان بونیر (مدیر گروه) اشاره کرد.

 

«درباره تصویرت ازمن تجدید نظر کن» عنوان نمایشی است نوشته نغمه ثمینی و کارآروند دشت آرای که در تالار «چهارسو» تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش به‌عنوان کاری مشترک از هلند و ایران ، در دو نوبت 18:30 و 21به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: این نمایش اجرایی بینافرهنگی است، پژوهشی که تصویری که ما از دیگران داریم را زیر سوال می‌برد و وضعیت فعلی و تاثیر تئاتر و هنر را در جامعه جهانی ما به چالش میکشد. : آروند دشت آرای، مارین ون هولک، مالت شولز، آروشا بیگی، استورات دنیسن، آزاده میرزایی، دیبا خاتمی، مایکل بلوس بازیگران این نمایش 120 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: السک ون هولک (تهیه کننده)، فرهاد فزونی (کارگردان هنری)، سیسیل برومر (دراماتورژ)، مارین ون هولک (مشاور هنری)، سامان ارشدی (طراحی حرکت)، امین یزدانی (دستیار اول کارگردان و هماهنگ کننده پروژه)، رومینا دواچی (دستیار دوم کارگردان)، کیوان جدیری (مدیر صحنه)، استودیو تهران (گرافیک)، مهتاب علیزاده (مدیر فنی)، کیارش مصیبی (عکاس)، عسل عباسیان (مشاور رسانه ای) و مریم رضازاده (روابط عمومی) اشاره کرد.

 

تالار «سایه» در روز ششم جشنواره شاهد اجرای نمایش «شیشه» به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام است که به زبان انگلیسی اجرا می‌شود. این نمایش در دو نوبت 17 و 19 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دختری به دلیل مشکلات درسی و خانوادگی، قصد مهاجرت به استرالیا را دارد که ... . شیلا ماریل تنها بازیگر است که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: غزاله جهان‌بین (دستیار کارگردان)، اصغر خلیلی (طراح صحنه)، مژگان عیوضی (طراح لباس)، میرامیر میری، فرامرز نیوپور،امیرحسین مختاری (نوازندگان)، وحید تقی‌زاده (طراح پوستر و بروشور)، حسین شهبازی (منشی صحنه)، ماهانا نریمانی (مدیر صحنه)، حسین صمیمی (ویدئو آرت) و آیدا دژاکام (مدیر تولید) اشاره کرد.

 

اما تالار «قشقایی» میزبان نمایش «دستاری که بر پیکر اسب پیک در راه در عجب راهی ،دی ...»به نویسندگی و کارگردانی جواد صداقت است. این نمایش که کاری از بوشهر است، در دو سانس 17:30 و 19:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: پیکی برای رساندن گزارش واقعه‌ای تلخ در راه است. پیکر اسب ناگهان می ایستد و از آن سو، دایه خبر تولد را بر زنی مقدس زودتر از پیک می رساند. الهام ابنی، آرمان حسین‌زاده، فاطمه کشاورز، امیرحسین نبات‌خورسنگی، سعید باباخانی، رضا تخت‌طاوس، میترا کشاورز، عبدالله عادلی‌مقدم بازیگرانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: الهام ابنی (طراح لباس و گریم)، رضا تخت‌طاوس (طراح پوستر و بروشور)، احمد حمیدیان (آهنگساز)، محمدجعفر سعیدی (نوازنده) و مریم رودبارانی (روابط عمومی و مشاور رسانه بین‌الملل) اشاره کرد.

 

«چریکه‌ی چیای هالوز به زبان کردی» نوشته و کار بختیار پنجه‌ای کاری از مهاباد است که در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. این نمایش در دو نوبت 17 و 20 اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: عبدالعزیز خان برخلاف خواست ریش‌سپیدان و معیارهای پذیرفته شده جامعه، تصمیم می‌گیرد پسرانش را داماد کند. این خواست عبدالعزیزخان او را در جدالی مرگبار با تقدیر درگیر کرده و در نهایت هر سه فرزندش در جریان مراسم عروسی یکی پس از دیگری می‌میرند و آخرین پسرش سیدوان ناخواسته به دست پدرش کشته می‌شود. احمد نقده، امید خاک‌پور، گلچین دنیادیده، مسعود حنیفی، سیاوش پیداو، کامران خاوری، مژگان عزیزی، سینا جوانمرد بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سامان ارمی (طراح صحنه و نور)، عطا روشن‌زاده (طراح لباس)، علی صمیمی (طراح آفیش و بروشور)، سیدحسن سیدپور (طراح گریم)، شورش ماملی (طراح موسیقی)، امید خاک‌پور (دستیار کارگردان و سرپرست گروه)، کیوان مولودزاده (مدیر صحنه)، امیر خاک‌پور (منشی صحنه)، مهران فقری، آزاد کاکه‌ممی (برنامه‌ریزی و هماهنگی)، حسین عزیزی، کامیار آهنگری (فیلم و عکس)، سیامک فقیه‌زاده (صدابردار) و غفور پیرزاده (روابط عمومی) اشاره کرد.

 

دز تالار هنر نیز نمایش « دوبه دل »به نویسندگی جلیل امیری و کارگردانی سامان پهلوان درینی کاری از جیرفت در دو نوبت 17و 19به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: سیدابراهیم که پس از 9 سال چشم به راهی، دارای فرزند شده است، با دل سپردن به یاوه‌های دیگران، دچار چنان خیزابه‌هایی می‌شود که دیگر راهی مگر دل سپردن به نادانی ندارد. مهدی جعفری، روح‌الله آریس، علی صادقی‌زاده، پریسا شاه‌مرادی، محمد جعفری، منصور بافتی‌پور، سجاد عطارپور، آرزو جعفری، الهه شیخ‌اسدی، سحر وزیری، زهرا مهرابی، روح الله عبدالسلامی، هانیه افضلی، آریوسام امیری، الناز ذاکری بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: جلیل امیری (مشاور کارگردان و بازیگردان)، روح‌الله آریس (دستیار کارگردان)، جلیل امیری(طراح صحنه و نور و سرپرست گروه)، زهره خیرالدین (طراح لباس و گریم)، مهدی جعفری (طراح پوستر و بروشور)، مصطفی پلاشی (مجری نور و موسیقی)، محمد جعفری (عکاس)، علیرضا عسگری (مدیر صحنه)، اسما ایران‌منش (منشی صحنه)، حمید کاشانی (آهنگساز)، میلاد مقیمی‌زاده (مدیر روابط عمومی) و محسن میرزایی (مدیر تولید) اشاره کرد.

 

در تالار مولوی نمایش «گرگ ومیش» به نویسندگی و کارگردانی کریستینا گالیبانی و ایلیالو گینبوهل کاری از سوئیس در چهار نوبت 15، 17 و 19و 21 به صحنه می‌رود. نمایش «گرگ ومیش» نیز به نویسندگی وکارگردانی کریستینا گالبیاتی وایلیالوگینبوهل ازکشور سوئیس درتئاتر مولوی اجرا دارد که در چهار نوبت 15، 17، 19 و 21 روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: گرگ و میش مرز بین روز و شب است، هنگامی که سایه‌ها طولانی می‌شوند و تاریکی حکمفرما است. ما از نور به سمت تاریکی میرویم، زیبایی از بین می‌رود، ما با ناپایداری آن مواجه می‌شویم. تصاویری از شوک الکتریکی، از خاموش و روشن شدن نور، از تغییر سایه‌ها، از طغیان شدید آب  سقوط و فرو رفتن. کریستینا گالبیاتی، ایلیا لوگینبوهل بازیگران و ایده پردازان این نمایش 50 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سیمونا گونلا (دراماتورژ)، پائولو سولسیا (طراح نور)، لوییس فرناندز دیاز (افکت و صدا)، ژوک لارینز، وینت مانشوون (همکاران ایده‌پردازی) و استودیو سی سی آر زد (گرافیک و عکس) اشاره کرد.

 

«ناسور» نام نمایشی است به نویسندگی خیراله تقیانی پور و کارگردانی افسانه زمانی که در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 18 و 20:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در عمارتی اعیانی، اواخر قاجار، سه زن خاطرات روزهای رفته را مرور می‌کنند. با مرور این خاطرات پرده از رازهایی برداشته می‌شود که ... . نسیم ادبی، رویا میرعلمی، گیتی قاسمی، الهه شه‌پرست، علیرضا آرا، بهناز بستان‌دوست بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: پیمان شریعتی (مدیر تولید)، سینا ییلاق‌بیگی (طراح صحنه)، مژگان عیوضی (طراح لباس)، ماریا حاجیها (طراح و مجری گریم)، رویا مرادی (طراح نور)، ابراهیم حسینی (طراح پوسترو برشور)، مژده پورزنگنه، عرفان شافعی (گروه کارگردانی)، عنایت‌الله خادم‌بشیری (آهنگساز)، عباس حیدری، حسین عبدالله‌زاده، مهریار قنبری، عنایت‌الله خادم‌بشیری (نوازندگان)، محسن هاشمی (تعلیم دهنده شبیه خوانی)، عرفان شافعی (مدیر صحنه)، احسان نقابت (عکاس)، آریان رضایی (مشاور تبلیغات) و مهدی یوسفی‌کیا (روابط عمومی) اشاره کرد.

 

تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر نمایش «هاروی» نوشته مری چیس و کار ملودی آرام نیا اجرا می‌شود. این نمایش در دو نوبت 17 و 20 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: اِلوود با خرگوش بزرگ سفیدی دوست است که این خرگوش را هیچ کس نمی‌بیند و همین موضوع داستانی برای خانواده او پیش می‌آورد و ... . مهدى بجستانى، مهدى بوسلیک، شقایق دهقان، معصومه رحمانى، کاظم سیاحى، رامین سیاردشتى، یلدا عباسى، مسعود کرامتى، سروناز نانکلى، پرهام یدالهى بازیگران این نمایش 80 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: روزبه کمالى (مدیر تولید)، آرزو رونقى‌ (دستیار کارگردان)، امیرحسین دوانى (طراح صحنه)، علیرضا حبیبى (طراح نور)، سمانه حسینى (طراح لباس)، مونا جعفرى (طراح گریم)، میلاد آرام‌نیا (طراح پوستر)، رودابه کاشانى (ساخت ماسک)، آنکیدو دارش (موسیقی)، حمیدرضا بزدوده، شایان موسوى (مدیران صحنه)، علیرضا حسینى، فرید حسینى (روابط عمومى) و مصطفى کاظمى (عکاس) اشاره کرد.

 

«خروج اضطراری» نوشته ساناز اسدی و رافعه رستمی کار مهرداد مصطفوی نام نمایشی است که از تهران در جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 16 و 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: روایتی از زندگی عده‌ای جوان در شمال که از یک صبح تا شب، مسیر زندگیشان تغییر می‌کند. زوجی که در شرف ازدواج و مراسم عروسی هستند ولی حضور تصادفی یکی از دوستانشان، مسیر این ازدواج را تغییر می‌دهد. آیدین بهاری، سجاد تابش، آذین نظری، سرور عرب‌پور، امیراحمد قزوینی بازیگران این نمایش 60 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: آندیا عبدالرسول، شروین عقیلی (گروه کارگردانی)، امید اکبری (طراح صحنه)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، نسرین خرمی (طراح لباس)، فهیمه صافی (طراح پوستر)، رامین نودهقان (آهنگساز)، محمد براری، شروین عقیلی (ساخت تیزر)، علی حدادی (سینماگراف)، پردیس عزیزی، میرصبا مدنی (تدوین) و بهنود اناری (عکاس) اشاره کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران