در حال بارگذاری ...
در هشتمین روز جشنواره سی و پنجم:

از دامپزشکی تا بادکنک به نمایش در می آید

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در هشتمین روز برگزاری خود ، میزبان ۹ نمایش در بخش صحنه‌ای است.

به گزارش ایران تئاتر، اسامی نمایش‌هایی که روز هشتم بهمن ماه اجرا می‌شوند، به شرح زیر است:

نمایش «زمستان بود» عنوان نمایشی است نوشته و کار امین ابراهیمی که در تالار «چهارسو» تئاتر شهر اجرا می‌شود. این نمایش به‌عنوان کاری از کوهدشت، در دو نوبت 18:30 و 20:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خانواده‌ای درگیر سرطان دختر بزرگ خانواده‌شان هستند که برای درمان به تهران آمده‌اند. مشکلات اقتصادی و تلاش آنها برای حل مریضی کودک، رازهای پنهانی و زخم‌های کهنه را آشکار می‌کند و ... . امین ابراهیمی، نسیم وفایی، علی پوراحمدیان، حدیث گودرزی، دانش دولتشاه، فاطمه گرایی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: مجتبی ابراهیمی (مشاور کارگردان)، علی پوراحمدیان (دستیار کارگردان)، روح‌الله امامی (طراح صحنه)، لیلا خسروی (طراح لباس)، رضا شاه‌کرمی (طراح نور)، پیام غلامی (آهنگساز)، رامین صادقی، سجاد ابراهیمی، امید عباسپور، رضا شاه‌کرمی (نوازندگان)، فرشید عزیزپور (مدیر اجرایی)، جواد فلاح‌نژاد (مدیر صحنه)، امیرمحمد سپهوند (منشی صحنه) و حسین حسینی (افکت و نور) اشاره کرد.

تالار «سایه» در روز هشتم جشنواره شاهد اجرای نمایش «دا» به نویسندگی مشترک فاطمه رضایی و محمدرضا طاهری و کارگردانی زهرا تنوری است. این نمایش به‌عنوان کاری از فسا در دو نوبت 17 و 19 به صحنه می‌رود.در خلاصه داستان این اثر آمده است: ضرغام که طبیعت جسمی‌اش، ترانسکسشوال است، در روستایی متولد می‌شود. فرهنگ سنتی شورای روستا و پدربزرگش کدخدا، نحوه نگرش و رفتار ضرغام را نمی‌پذیرند. مادر ضرغام، نازلی از فرزندش دفاع می‌کند، در حالیکه پدر ضرغام به دلیل قتلی مشکوک، سالهاست نازلی و ضرغام را تنها گذاشته است تا ... . جلال‌الدین نصری نوبندگانی، محمد بیژنی‌نسب، زهرا کارگر، سحرکدیور و محمدحسین جهانگیری، نجمه زارعی، علی دهقان بازیگران و بازی سازانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می توان به: محمد بیژنی‌نسب (دستیار کارگردان، طراح صحنه و گریم)، زهرا صحراپور (طراح لباس)، علیرضا حیران (طراح پوستر و بروشور)، مهدی بهرامیان، امین بهرامیان، غلامرضا جهانگیری، علیرضا حیران (نوازندگان)، غلام‌رضا جهانگیری، محمدحسین جهانگیری، علی دهقان (مدیران صحنه)، ناهید خداداد (منشی صحنه) و بهروز نصیرزاده (عکاس) اشاره کرد.

همچنین در این روز تالار «قشقایی» میزبان نمایش «تو را از من گرفتی» به نویسندگی و کارگردانی اکبر صادقی است. این نمایش که کاری از پیله سوار است، در دو سانس 17:30 و 19:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: مخاطب همزمان شاهد دو روایت است. در روایت اول زندگی نویسنده و در روایت دوم، زندگی شخصیت‌هایی که نویسنده در حال نوشتن آنهاست روایت می‌شود. در داستانی که نوشته می‌شود، مهران و علیرضا بنا به تصادفی در گذشته دور، مجبور به زندگی در کنار هم می‌شوند و حالا ... . سایه عباسپور، صادق مولایی، اکبر صادقی بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: یاسمن صمدزاد (دستیار کارگردان)، یوسف دادجو (بازیگردان)، اکبر صادقی (طراح صحنه)، حدیث بیله‌سواری (طراح لباس)، محمدرضا عرفانی (موسیقی) و آیدا باقری‌نژاد (منشی صحنه) اشاره کرد.

«پرتره مرد ریخته» نوشته و کار مشترک غلامحسین دولت آبادی و آراز بارسقیان کاری از تهران است که در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌رود. این نمایش در دو نوبت 17 و 20 اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: داستان به دو مقطع از زندگی نمایشنامه‌نویس و کارگردان پیشرو و مطرح تئاتر ایران یعنی عبدالحسین نوشین می‌پردازد. در پرده‌ اول نمایش نوشین را می‌بینیم که در آستانه‌ فرار از ایران است. در پرده‌ی دوم او را در مسکو می‌بینیم. او در آخرین روزهای زندگی‌اش است و مدت‌ها از فرارش از ایران گذشته و ... . اصغر همت تنها بازیگری است که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازد.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به : سینا ییلاق‌بیگی (طراح صحنه و لباس)، عابس خلقی، امیر ترحمی (طراحان نور) و هدی پیدایش (طراح پوستر و بروشور) اشاره کرد.

در تالار هنر نیز نمایش «مرگ آنجل‌ها» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی محسن اردشیر اجرا می‌شود. این نمایش که کاری از آمل است، در دو نوبت 16:30و 19به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: ماهی‌های آنجل در یک آکوریوم زندگی می‌کنند که با ورود چند ماهی دیگر جنگ صورت می‌گیرد و ... . سعید شفیعیان، پونه قدیری، محمدرضا شجاعی، کمیل احمدی، مجید اکبری، اسماعیل شایان‌پور، مرتضی ابراهیمی، الناز شعبانی، سیدمهیار ورزگان، نگار مجدد، آیدا احمدی، مرضیه سیفی، سارا یزدانی، زهرا طهماسبی، مریم سبک‌رو، پریا صالحی، علی آهنگری، افشین نبی‌پور، حسنا هدایتی، طراوت طاهری، سیدسجاد حسینی، امیرعلی یزدی، امیرمحمد بهزادی، مبینا کَلوانی، علی ‌تقی‌زاده، یسنا بهداد، سونیا اَخیان، محمدرضا لطفی، یلدا منفردی، میلاد میرقربانی، صدرا طاهرنژاد، محدثه حسن‌نژاد، مریم کبیری، سحر فرزادی، سیده نرگس حسین‌دوست، ابوالفضل رفیع‌زاده، زهرا حسنی‌کریمی، علی زارع، محمدحسین اکبری، ساغر شُکری بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: غنچه شکوهیان، محسن اردشیر (طراحان حرکت)، مازیار نصری (طراح نور)، اسماعیل شایان‌پور، مازیار نصری (مجریان نور)، الهام همت (طراح گرافیک)، محمد جورسرا (طراح کلیپ)، داوود طهماسبی (عکاس و فیلمبردار)، عرفان پُرقوه (موسیقی و افکت) و سهیلا قزلسُفلو (روابط عمومی) اشاره کرد.

 

در تالار مولوی نمایش «گرگ و میش» به نویسندگی و کارگردانی کریستینا گالیبانی و ایلیالو گینبوهل به صحنه می رود. این نمایش از سوئیس در جشنواره حضور دارد و در سه نوبت 17 و 19و 21 اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: گرگ و میش مرز بین روز و شب است، هنگامی که سایه‌ها طولانی می‌شوند و تاریکی حکمفرما است. ما از نور به سمت تاریکی میرویم، زیبایی از بین می‌رود، ما با ناپایداری آن مواجه می‌شویم. تصاویری از شوک الکتریکی، از خاموش و روشن شدن نور، از تغییر سایه‌ها، از طغیان شدید آب  سقوط و فرو رفتن. کریستینا گالبیاتی، ایلیا لوگینبوهل بازیگران و ایده پردازان این نمایش 50 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سیمونا گونلا (دراماتورژ)، پائولو سولسیا (طراح نور)، لوییس فرناندز دیاز (افکت و صدا)، ژوک لارینز، وینت مانشوون (همکاران ایده‌پردازی) و استودیو سی سی آر زد (گرافیک و عکس) اشاره کرد.

«همسرایی یتیمان» نام نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی جرزی زون کاری از لهستان است که در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در یک اجرا ساعت 18 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: ما صدایی را می‌شنویم که واژگان قدیمی را زمزمه می‌کند: فقدان، نبود و درد ناشی از غیبت کسی، واژگانی درباره از دست دادن کسی برای همیشه، درباره ناپدیدشدنی که کاری از دست ما ساخته نیست، و ما باید آن را بپذیریم، چرا که هیچ کار دیگری از ما بر نمی‌آید، و باید با آن کنار بیاییم همان گونه که با تنهایی خود کنار آمده‌ایم. کارولینا بوندارونک، کاتارزینا گوکات، پائولینا لاسیک، مارتینا مالچارک، گرازینا سربرینی رزا، جاستینا وودسیک، مارتا زون، اسلاوک بندیکوسکی، بارتک سیانیاوا، پاول مونسیل، میکال اورزیلوزکی بازیگرانی هستند که در این نمایش 55 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: جوانا جاسکو روکا (طراح صحنه و لباس)، اریک ماکوهون (طراح حرکات)، گرزگورز بوئر (مربی حرکات ریتمیک بازیگران)، مونیکا کوزلوسکا (دستیار کارگردان) و جرزی زون (انتخاب موسیقی) اشاره کرد.

تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر میزبان مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه عکس، پوستر، نمایشنامه نویسی و پژوهش است. این مراسم ساعت18:30 برگزار می‌شود.

«بادکنک» نوشته و کار بوکیه شووگمن نام نمایشی است که از هلند در جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد. این نمایش در سه نوبت نوبت 15 ، 19 و 21:30 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در گوشه‌ای از سالن بزرگ، کپه ای از پارچه‌های سفید قرار دارد. یکی از پارچه‌ها کم‌کم جان می‌گیرد. نمایش بادکنک، سفری است برای درنوردیدن مرزها و فضا. بادکنک، یک سفر جادویی به بیرون و درون، روشنایی و تاریکی است. بوکیه شووگمن، کوکی اک، ایبلیس گاردیا فراگوتی بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می توان به: کوکی اک (طراح)، یوشم فن تول (موسیقی)، راشل فچوانگ (مدیر عامل)، یور فن دیگل (هماهنگی فنی) و یونی ورمیر (مدیر تولید) اشاره کرد.

«دامپزشکی» نوشته و کار شیرین جروقی نام نمایشی است که از تهران در جشنواره تئاتر فجر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 16 و 18 در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خانواده‌ای از طریق رادیو مشکلاتشان را با مردم در میان می‌گذارند و در طی این کار متوجه خیلی حقایق می‌شوند ... . امین اسفندیار، صادق برقعی، هادی شیخ‌الاسلامی،کیوان محمدی، ستاره ملکی، زهرا مهرابی، علی نورانی بازیگرانی هستند که در «دامپزشکی» نقش آفرینی شخصیت های نمایشنامه را بر عهده دارند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سجاد افشاریان (تهیه کننده)، سعید زارعی (مدیر پروژه)، عرشیا زینعلی (مدیر اجرایی)، حسنیه زاهدی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، مجید یوسفی (طراح صحنه و لباس)، شاهین آزما، مهدی صادقی (عکاسان)، سرور یزدی (گرافیست)، سام بهشتی (مشاور رسانه ای) و امیر قالیچی (تبلیغات مجازی) اشاره کرد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران