در حال بارگذاری ...
علاقه‌مندان به بخش صحنه‌ای تا 10 بهمن فرصت دارند

شمارش معکوس جشنواره تئاتر دانشگاهی آغاز شد

در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر دانشگاهی، متقاضیان باید فرم مربوطه در سایت جشنواره را با دقت و بر اساس دستورالعمل ذکرشده تـا پایان ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تکمیل و ارسـال کنند.

به گزارش ایران تئاتر بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با تا کید بر «تئاتر به‌مثابه اندیشه در تولیدات تئاتر دانشگاهی»، «توجــه بــر حضــور شــورای مشــورتی کانون‌های نمایــش کشــور و پیونــد هرچــه بیشــتر آن بــا دبیرخانــه جشــنواره تئاتــر دانشــگاهی»، «پیگیری مطالبات دانشجویان و اجرای عموم آثار برگزیده» و «برقراری دبیرخانه ثابت و مستقل» به‌عنوان اهداف و رویکرد این دوره از جشنواره، فراخوان خود را منتشر کرد.
این دوره از جشنواره در ۷ بخش «تئاتر صحنه»، «تجربه‌های اجرا»، «مدرسان دانشگاه»، «برگزیدگان جشنواره‌های دانشجویی»، «نمایشنامه‌نویسی» جایزه ا کبر رادی، «پژوهش» جایزه فرهاد ناظرزاده کرمانی و «عکس و پوستر تئاتر» برگزار می‌شود.
در بخش صحنه‌ای جشنواره، متقاضیان باید فرم مربوطه در سایت جشنواره را با دقت و بر اساس دستورالعمل ذکرشده تـا پایان ۱۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تکمیل و ارسـال کنند.
در بخش تجربه‌های اجرا نیز متقاضیـان بایـد فـرم مربوطـه در سایت جشـنواره را به‌دقت مطالعـه و بر اساس دستورالعمل ذکرشده به همـراه فرم پیشنهاد نامه و طرح اجرایی خود تا پایان ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تکمیل و ارسال کنند.
در بخش مدرسان، تمامـی آثـار ارسـالی در ایـن بخـش به‌صورت فیلـم اجـرای اثـر بازبینـی می‌شوند، بـه همیـن منظـور گروه‌های شرکت‌کننده فیلـم اجـرای نمایـش خـود را در ۳ نسـخه به‌صورت لـوح فشـرده تـا ۲۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ بـه دبیرخانـه جشـنواره ارسـال کنند.
در بخش برگزیدگان جشنواره‌های دانشجویی، تنهـا آثـاری از سـوی جشـنواره پذیرفته خواهنـد شـد کـه در آخریـن دوره یکـی از جشنواره‌های دانشـجویی، در بـازه زمانـی خـردادماه ۱۳۹۵ الی اسـفندماه ۱۳۹۵ حضورداشته باشـند.
در بخش نمایشنامه‌نویسی، متقاضیـان حضـور در این بخـش باید فـرم مربوطـه در سایت جشـنواره را بـا دقــت مطالعـه و بـر اساس دسـتورالعمل ذکرشده تـا پایـان ۲۵ اسـفندمـاه ۱۳۹۵ تکمیـل و اثـر خـود را بارگـذاری کنند.
در بخش پژوهش، متقاضیـان حضـور در ایـن بخـش بایـد فـرم مربوطـه در سـایت جشـنواره را بـا دقـت مطالعـه و بـر اسـاس دسـتورالعمل ذکرشده تـا پایـان ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تکمیـل و بـه همـراه چکیـده مقالات خـود بارگـذاری کنند.
در بخش عکس، متقاضیـان شـرکت در ایـن بخـش می‌توانند پـس از تکمیـل فـرم ثبت‌نام در سـایت جشـنواره تــا تاریــخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ مجموعه‌ای شــامل ۸ تــا ۱۵ فریــم عکــس را بــه دبیرخانــه جشــنواره ارســال کنند.
بخش پوستر نیز تنهـا ویـژه پوسـتر نمایش‌های حاضـر در جشـنواره بـوده و به‌صورت رقابتـی برگـزار می‌شود. در ایـن بخـش هنرمنـد گرافیسـت می‌تواند توضیحـات خـود را در طراحـی اثـر بــا توجــه بــه اثــر نمایشــی در حــد یــک پاراگراف بــه پیوســت پوســتر طراحی‌شده تــا پایــان ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ بـه دبیرخانـه جشـنواره ارسـال کنـد.
علاقه‌مندان و دانشجویان تئاتری برای دسترسی به فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.iiutf.ir مراجعه کنند.
بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری مهدی گمار اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران