در حال بارگذاری ...
با یک تغییر در جدول اجرای روز دهم جشنواره سی و پنجم:

12+1 نمایش به روی صحنه می روند

جشنواره تئاتر فجر در دهمین روز برگزاری خود میزبان ۱۳ اثر نمایشی در بخش صحنه‌‍‌ای است.

به گزارش ایران تئاتر، اسامی نمایش‌هایی که روز10 بهمن ماه اجرا می شوند به شرح زیر است:

«نمایش روان پریشی ۴.۴۸» ازکشور گرجستان به دلیل مشکل زمانی پیش آمده برای بازیگران در روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه در دو نوبت ساعت ۱۴ و ۲۰ در تالار هنر به صحنه خوهد رفت. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در «نمایش روان پریشی ۴.۴۸»، نظاره گر چالش درونی میان دو وجه از شخصیت اصلی هستیم. دو بازیگر زن که نقش این دو وجه را بازی می‌کنند در مقابل هم قرار می‌گیرند. روسودان ماکاشویلی، ماریان کیتیان بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: مورمان کارتوزیا (تهیه کننده)، کنستانتین پورتسلاتزی (طراح حرکات)، لا نادیراشویلی (طراح نور)، آنا موسیدزه (طراح لباس)، نینو چاوچاوادزه (مسئول آکسسوار و پخش زیرنویس)، لوان کاپیشویلی (مسئول فنی صحنه)، گوچا کاکوریدزه (مدیر صحنه)، رمی سیسوردیا (ویدئو پروژکتور)، امزار بگیاشویلی (صدا بردار) و تیناتین شرازاداشویلی (مدیر گروه) اشاره کرد.

 

نمایش«دراعماق» به نویسندگی ماکسیم گورکی وکارگردانی دیوید دویشویلی از گرجستان ساعت 19درتالار وحدت اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: در یک روز فوق‌العاده شما خود را در قصری پر زرق و برق خواهید یافت که در میان انبوهی از زباله‌ها قرار دارد و شما در میان زباله‌ها در جستجوی صلحید. در این بعدازظهر دل‌انگیز، لطفا با ما باشید و داستان مردی را ببینید که در اعماق غرق می‌شود. نانا بوتخوزی، نانا کالاتوزیاشویلی، اِکاترین دمت‌رادزه، لوبا گوگوریشویلی، آنا تسترلی، کاخابر کینتسوراشویلی، تورنیک گوگریچیانی، الکساندر بگالیشویلی، شالوا میریاشویلی، دیوید بشیتایشویلی، آرچیل سولوقاشویلی، آوتاندیل چاخوناشویلی، گیورگی باخوتاشویلی، زال چیکوباوا، یورگی گولسیانی، گیوی کارسلادزه بازیگرانی هستند که در این نمایش 170 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: مورمان کارتوزیا (تهیه کننده)، کنستانتین پورتسلاتزی (طراح حرکات)، لا نادیراشویلی (طراح نور)، آنا موسیدزه (طراح لباس)، نینو چاوچاوادزه (مسئول آکسسوار و پخش زیرنویس)، لوان کاپیشویلی (مسئول فنی صحنه)، گوچا کاکوریدزه (مدیر صحنه)، رمی سیسوردیا (ویدئو پروژکشن)، امزار بگیاشویلی (صدابردار) و تیناتین شرازاداشویلی (مدیر گروه) اشاره کرد.

 

نمایش «آنجا» به نویسندگی وکارگردانی جواسترامگرن از نروژ در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 17و20روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: چهار مخالف سیاسی از اتحاد جماهیر شوروی سابق، در منطقه‌ای میان شرق وغرب گرفتار آمده اند. نوستالژی، اختلالات روانی، و نیازهای مبرم اجتماعی ، فضای ناهماهنگی را ایجاد نموده است. سوال اساسی اما این است: آیا آنها باید راه خود را به سمت ناشناخته‌ها ادامه دهند یا به مکانی که می شناسند باید برگردند؟ . توربورن هار، کر تکسناس، اسپن ریبولی برک و یان ایوار لوند، بازیگران این نمایش 60 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: هانس اسکوگن (مهندس صدا)، نورا هاگن (مهندس نور)، نات بری (عکاس) و تین لوند (مدیر پروژه) اشاره کرد.

 

«رسوب» به نویسندگی وکارگردانی مسعود عقلی از مشهد عنوان نمایشی است که در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود. این نمایش در دو نوبت 18:30 و 20:30 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: امیر که خبرنگار مناطق جنگ‌زده در خاورمیانه است، به‌ همراه نامزدش سماح به خانه پدری در ایران باز می‌گردد تا ازدواج کند. اما اوضاع خانواده امیر چه اقتصادی و چه روحی بسیار آشفته است و آن‌ها توانایی حمایت از امیر را ندارند. امیر تلاش می‌کند تا برای اصلاح امور دست به عمل بزند اما موانع مختلفی را بر سر راه خویش می‌بیند. سعید صادقی، فاطمه توانا، مهسا اکبرپور، جواد محمدزاده، تارخ اردشیری، پریا هروی بازیگرانی هستند که در این نمایش 75 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: حمید سالاری، مصطفی نصیری (دستیاران کارگردان)، مسعود عقلی (طراح صحنه)، سمیه ارقبایی (طراح و مجری گریم)، محبوبه سلطانی (طراح لباس)، جواد علی خوئیان (طراح پوستر و بروشور)، مسعود عقلی، مصطفی نصیری (موسیقی)، سپینود اسدزاده‌تبریزی (منشی صحنه) و پویا غازی (مدیر روابط عمومی و مدیر صحنه) اشاره کرد.

 

نمایش«لوسیا» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی شهاب مهربانپور نیز در تالار سایه مجموعه تئاترشهر  و در دو نوبت 17و19 اجرا دارد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خانواده اصلانی بعد از فوت پدر خانواده به خانه ییلاقی خود در شهرستان می‌روند و در آنجا یکی از پسرهای خانواده به دلیل درگیری با یکی از روستاییان بر سر زمین‌های پدری‌اش، به قتل می‌رسد و ... . سپهر زمانی، جواد پولادی، ساناز طاری، حانیه مفلح، مهدی حسینی‌نیا، ملودی آرام‌نیا بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: بهین بلوری (طراح لباس)، شهاب مهربان (طراح نور)، فرهاد میرمحمدصادقی (طراح صدا و موسیقی) و وهاب مهربان (تهیه کننده) اشاره کرد.

 

«اسب‌ها ایستاده می میرند» به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی از بجنورد نیز درتالار قشقایی مجموعه تئاترشهر اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت 17:30 و 19:30 به صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: خورشید و دومان بازماندگان جنگی هستند که حالا در دامان صنم قابله، در کوه شاه‌جهان، همچنان منتظر بازگشت مادران اسیرشده خویشند. تا اینکه شیلان از راه می‌رسد و ... . احسان کمالی، المیرا صادقی، آزاده حیدرزاده، احمد زعفرانی، سیدعلی محمدی، سحر علیزاده، رضا روشندل، حدیث فیروزه، شهلا ایمانی، حسین رحیمی، مهدی ایمانی، علی احسانی، عارف شریفیان، زینب پاک‌منظر، امیر سهامی، شیرین نادمی، آوا عابدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: علی یزدانی (مدیر تولید)، امین فرحی (مشاور کارگردان)، وحید لک (مشاور هنر)، سعید حسنلو (طراح صحنه)، مسعود زمانی (طراح پوستر و بروشور)، صادق غلامی، هیوا ربانی (دستیاران کارگردان)، لیلا انبارلو (مدیر صحنه)، سعید شیخ‌روشندل (آهنگساز)، استاد عیسی قلی‌پور(عیسی بخشی)، هاشم فرهادی (نوازندگان)، پرستو ضیائی (مدیر امور رسانه و سایت) و آرش فیروزه (مدیر پروژه) اشاره کرد.

 

همچنین تماشاخانه سنگلج میزبان نمایش«افراسیاب» به نویسندگی مشترک حامد امان‌پور و سحر رضوانی و کارگردانی و طراحی مصطفی حمیدی‌فر است که در دو نوبت 17و20روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: افراسیاب آب را بسته و دیو خشکسالی سرچشمه جوشان را از آن خود کرده است، کیخسرو در راه مانده و اینک زنان افراسیاب خود در پی رهایی هستند. محمدامین مقیسه، مهدی جلینی، حسین امینی، محدثه خواجه، مرتضی ربیعی، مژگان امینی، حمید گردشی، محمد رضی، مهرداد علوی‌زاده، شیدا شهیدی‌فر، شادی منصوری، مهسا نوری، مهدی عابدی، مجتبی مهری، سیدمحمد نامنی، متین حکم‌آبادی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: محبوبه هادی (طراح لباس)، علی  قربانی‌فرد (طراح نور)، سمیرا سالاری (طراح گریم)، مهرداد علوی‌زاده (طراح گرافیک)، مریم دروکی (موسیقی) و محمد دارینی، حسین جَلَمبادانی (مدیران پروژه) اشاره کرد.

 

نمایش«و هزارسال و یک روز» به نویسندگی، کارگردانی و طراحی عباس کریمی دیگر اثری است که در دهمین روز جشنواره اجرا می شود. این نمایش در تالار هنر ودر دو نوبت 17 و 19 روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: بنا بر روایتی امام هشتم، حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع)، بوسیله انگور آغشته به زهر به شهادت می‌رسد.مامون خلیفه عباسی با تزویر و ریا ضمن برپایی مجالس عزا به دنبال قصاص قاتلان آن امام رئوف است، در این میان سربازان و کارگزاران او به باغبانی که انگور را کاشته می‌رسند و ... . جواد پورسعید، اسحاق فرنود، مهسا درگزی، شیوا حسین‌زاده، سمیرا محمدی بازیگرانی هستند که در این نمایش 65 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سهیلا پورجابر (طراح نور)، سپیده سلیمان‌زاده (مجری نور)، کیهان حجتی (آهنگساز)، سمیرا امیریان (ساخت عروسک و دکور)، سارا کریمی (گریم)، محمد کریمی‌مقدم (طراح پوستر و برشور) و آرش فیروزه (مدیر صحنه) اشاره کرد.

 

نمایش«تشریفات» به نویسندگی احسان غفوری وکارگردانی رامین اکبری در تئاتر مولوی اجرا دارد. این نمایش در دونوبت ساعت17و19روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: رییس،  معاون، مامور تحقیقات، وکیل و مستخدم مشغول بررسی پرونده هایشان هستند که ... . منصور نصیری، سعید مردی، شهریار فرد، حسین حسینیان، داود سبحانی، نوید فیاض، سلماز شعاعی، جعفر کرمانی بازیگرانی هستند که در این نمایش 50 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: سمانه افکاری، محمد قدس (تهیه کنندگان)، سلماز شعاعی (طراح صحنه و لباس)، جعفر کرمانی (طراح پوستر و بروشور)، رضا رضایی (طراح نور)، علیرضا حسینی، فرید حسینی (روابط عمومی) و اشکان خلج (عکاس) اشاره کرد.

 

«آکواریوم کانگورو» به نویسندگی وکارگردانی مجیدکاظم زاده مژدهی از رشت نیز در تالار حافظ اجرا دارد. این نمایش در دو نوبت18و20:30 روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: سدی شکسته و اهالی خانه‌ای در نقطه صفر مرزی همگی کشته شده‌اند. درست چند ثانیه پیش از شکستن سد، سرباز گلوله به قلب دختر و به مغز مادر و به چشم پدر زده و حالا بعد از شکستن سد هر روز به خواستگاری دختری می‌آید که خودش او را کشته و ... . محمد رسائلی، مصطفی غلامی، پریسا قاسمی، الهه فرخی بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: رضا حقی‌صفت (مشاور کارگردان)، محمد رسائلی (طراح صحنه و لباس)، مرتضی غلامی (طراح گریم)، علیرضا وحدی (طراحی مولتی مدیا)، آرمین یوسف‌زاده (طراح نور و عکس و تصویر)، هامون مرتضایی (طراح پوستر)، گروه موسیقی (pica) آرسام شمسی، فرهاد ورزشی، مصطفی گرامی، مسعود حقیقی، نیلوفر نوری (موسیقی)، نیکی بنی‌اسد، مهرداد آبسالان، محمد کاظم‌زاده‌مژدهی، امین خلیق معینی، امیررضا کاظمی، علیرضا رفیق، پرهام بهرامی‌نیا، علیرضا ظهورطلب (گروه کارگردانی)، علیر‌ضا قاسم‌خانی،علیرضا وحدی (عکاسان) و حمید علی‌سرایی (مدیر روابط عمومی) اشاره کرد.

 

نمایش«کابوس حضرت اشرف» به نویسندگی وکارگردانی حسین پاکدل دیگر نمایشی است که در دهمین روز جشنواره روی صحنه می‌رود. این نمایش در دو نوبت 17و20 در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «کابوس حضرت اشرف» به حوادثی از تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد و مفاهیم نمایشی را به شکلی مدرن و گروتسک بازگو می‌کند. حمیدرضا نعیمی، عاطفه رضوی، مهدی پاکدل، کوروش تهامی، امیرکاوه آهنین‌جان، محمدصادق ملک، سوده شرحی، مهران امام‌بخش، آرش فلاحت‌پیشه، مرتضی آقاحسینی، نیکی مظفری، مهرداد مسیحا، آرش خاموشی بازیگرانی هستند که در این نمایش 120 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: نورالدین حیدری‌ماهر (مجری طرح)، ایمان افشاریان (دراماتورژ)، ایمان یزدی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، ایمان افشاریان، مهدی پاکدل (طراحان صحنه)، سوده شرحی (طراح لباس)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، ابراهیم اثباتی (موسیقی)، یاسمین برزگر (منشی صحنه)، مهران اَنامی (مدیر صحنه) و مریم نراقی (مشاور رسانه ای اشاره کرد.

 

نمایش«از زیرزمین تا پشت بام» به نویسندگی مهین صدری و کارگردانی افسانه ماهیان نیز دردو نوبت 18و21 در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: این نمایش داستان عده‌ای موزیسین جوان است که در رویای آمریکا ایران را ترک می‌کنند و بعد از مدتی کوتاه موسیقی به یاد فراموشی سپرده می‌شود و اختلافات بین اعضای گروه به اوج می‌رسد. از زیرزمین تا پشت بام روایت نسلی است که سعادت و خوشبختی‌اش را در جایی بیرون از خانه جستجو می‌کند و سرنوشت دردناکی برای خود رقم می‌زند. الهام کردا، هوتن شکیبا، مارین ون‌هولک، سعید زارعی بازیگرانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: رها رحمتی (تک خوان)، منوچهر شجاع (طراح صحنه، لباس و نور)، امیر اسمی (طراح پوستر و بروشور)، محمدرضا جدیدی (طراح صدا، افکت و موسیقی)، سایه سدیفی (مدرس و طراح آواز)، زمان وفاجویی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، شیما مرادی (دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، امیرسپهر تقی‌لو (مدیر صحنه)، مهرداد متجلی (عکس و ویدئو) و محمدرضا حسین‌زاده (مدیر تولید) اشاره کرد.

 

همچنین تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان میزبان نمایش«جهان انزوا» به نویسندگی نانومی والاس، طراحی و کارگردانی رضاکوچک‌زاده است که در دو نوبت 16و18روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان این اثر آمده است: کبوتران و کتاب‌های کم‌یاب جوان عرب از دست رفته‌اند و او می‌کوشد با یادآوری آن‌ها و دوستان نزدیکش، تصویر میهن پیش از جنگ را برای ما زنده کند. جهان انزوا از تراژدی جهان بی‌کتاب می‌گوید که به جنگ‌ها می‌انجامد. امیر محمدی، محسن خدری بازیگران این نمایش 65 دقیقه ای هستند.

از دیگر عوامل این نمایش می توان به: فرهاد مهندس‌پور (مشاور کارگردان)، حسین رنج‌بر (مدیر تولید)، سارا اسکندری (طراح چهره پردازی)، ناهید سلطانی (طراح لباس)، صادق پیران‌دخت (دستیار کارگردان)، پریا حسنی (منشی صحنه)، آریا معزی (عکاس) و جواد تمدنی (مشاور رسانه ای) اشاره کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم
مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

دنبال رشد محتوا و فرم تئاتر کودک و نوجوان هستیم

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی می‌گوید تنها دلیل عدم حضور گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره تئاتر فجر برگزاری جشنواره تخصصی تئاتر کودک و نوجوان بود و اداره کل هنرهای نمایشی به دنبال رشد محتوا و فرم این رویداد هنری و همچنین تئاتر کودک و نوجوان است.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش هویت ملی جشنواره تئاتر فجر

میثم حبیبی: «همه خواب بودیم» روایتی متفاوت از زندگی حاج قاسم سلیمانی است

کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» می‌گوید ما می‌خواهیم جریانی مستندگونه از زندگی و آنچه آن شب برای خانواده حاج قاسم رقم خورده را برای مخاطب روایت کنیم.

|

گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی
گفت‌وگو با حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»

برخوانی یک اتفاق تاریخی

حامد مکملی، نویسنده و کارگردان نمایش «آریوبرزن»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده است، می‌گوید این نمایش یک برخوانی از داستان سردار بزرگ پارسی است که در برابر اسکندر مقدونی ایستاد و برای سرزمینش جان ...

|

در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند
در گفت‌وگو با کوروش شاهونه، کارگردان نمایش «هیدن» مطرح شد

چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند

کوروش شاهونه، یکی از نویسندگان و کارگردان نمایش «هیدن»، از جمله آثار حاضر در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌گوید این اثر بر پایه اندیشه چشم‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند بنا شده است. حقیقتی که می‌تواند به کل روابط جوامع انسانی ...

|

نظرات کاربران