در حال بارگذاری ...
«تماشاخانه آفتاب» میزبان نمایشی تازه

«ماراساد» در بندرعباس به صحنه می‌رود

نمایش «ماراساد»، اقتباسی آزاد از نمایشنامه «شکنجه و قتل ژان پل مارا به اجرای ساکنان تیمارستان شارنتون به کارگردانی مارکی دو ساد» اجراهای محدود خود را آغاز کرد.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «ماراساد» به کارگردانى مریم برزگر و با بازى شکیب شجره، همایون حیدر زاده به مدت ٤ شب از تاریخ ١٧ تا ٢٠ بهمن‌ماه ساعت ١٩:٣٠ در بندرعباس، تماشاخانه آفتاب به صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است که مارکی دو ساد، نویسنده دیوانه فرانسوی در تیمارستان شارنتون بستری است، بیماری روحی و چند شخصیتی وی را به زندگی و کارگردانی تصاویر و احوالات ذهنی‌اش می‌کشاند تا جایی که پرستارش سیمون را نیز وادار به ایفای نقش در زندگی ذهنی خود می‌کند. نمایش ذهنی مارکی دو ساد، مرگ ژان پل مارا سردار خوناشام ارتش ژاکوبن ها در انقلاب فرانسه است که براثر بیماری پوستی و سوزش بدن در لاوک آب‌خنک بسر می‌برد و توسط شارلوت کورده جوان از مخالفان تفکراتش در حمامش به قتل می‌رسد... دیگر عوامل نمایش عبارت‌اند از: طراح لباس: الهام قاسمیان، طراح صدا و آهنگساز الکترونیک: سعید هژبری، آهنگساز کلاسیک: پندار عظیمی، طراح گرافیک پوستر: امیر رجبی، عکاس: مهدی پارسی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی، روابط عمومی: گروه هنری پژواک




نظرات کاربران