در حال بارگذاری ...
استقبال بی‌سابقه آلمانی‌ها از یک نمایش ایرانی؛

نمایش «مکبث زار» در دومین جشنواره مونیخ اجرا شد

نمایش «مکبث زار» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی با اجرا در دومین جشنواره آرت مونیخ مورد استقبال پرشور و بی‌سابقه تماشاگران آلمانی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی گروه تئاتر «تی‌تووک»، نمایش «مکبث زار» با نام کامل «تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند مکبث» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی طی روزهای گذشته در سالن «پپرتئاتر» شهر مونیخ اجرا شد که با استقبال بی‌سابقه و گسترده مخاطبان آلمانی واقع شد.

مدیر سالن «پپرتئاتر» پس از اجرای این نمایش گفت:«من ده سال است مدیر این سالن هستم و امروز با افتخار اعلام می‌کنم نمایش «مکبث زار» یکی از بهترین اجراهایی است که در این سالن روی صحنه رفته است».

این نمایش امسال در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز در شهرهای یزد، آمل و بندرعباس روی صحنه رفت که با تشویق و تحسین چشم‌گیر تماشاگران داخلی روبه‌رو شد.

در نمایش «مکبث زار»، محمد سایبانی، داوود اسلامی، بهروز عباسی، حسین اصیلی، بهنام پانیزه، الهام اسکندری، سارا شاهی و بهرنگ عباس‌پور بازی دارند. دیگر عوامل اجرا عبارتند از: سیما کهنمویی(دستیار کارگردان)، ام. جی. جایباش(منشی صحنه)، ابراهیم پشت‌کوهی(طراح صحنه)، فاطیما پشت‌کوهی(طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور، عماد زارعی(موسیقی)، بودا عباس‌نیا (طراح پوستر و عکاس)، احمدرضا حجارزاده (امور رسانه و روابط‌عمومی).

گفتنی است «مکبث زار» پیش از این هم در جشنواره‌های جهانی حضور موفق و درخشانی داشته است.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

«مکبث زار» جایزه بزرگ جشنواره تئاتر بغداد را دریافت کرد

«مکبث زار» جایزه بزرگ جشنواره تئاتر بغداد را دریافت کرد

نمایش «مکبث زار» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، در رقابت با آثاری از کشورهای ایتالیا، فرانسه، بلژیک، مراکش، الجزایر، عمان، مصر، تونس، عراق و آلمان، جایزه بزرگ چهارمین جشنواره بین‌المللی بغداد را دریافت کرد.

|

نظرات کاربران