در حال بارگذاری ...
با اکران فیلم-تئاتر «ارثیه ایرانی» در خانه هنرمندان

اثر اکبر رادی با حضور محمود دولت‌آبادی تحلیل می‌شود

نشست پخش و تحلیل فیلم-تئاتر «ارثیه ایرانی» در خانه هنرمندان ایران تئاتر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر ؛ نشست پخش و نقد و بررسی فیلم تئاتر «ارثیه ایرانی» ساعت 16 روز چهارشنبه بیستم بهمن‌ماه 95 در تالار استاد جلیل شهناز برگزار می‌شود.

در این مراسم ، ابتدا فیلم-تئاتر ارثیه ایرانی اکران می­شود سپس تحلیل و بررسی این اثر با حضور محمود دولت‌آبادی (نویسنده)، فارس باقری (نمایشنامه‌­نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر) و بهزاد صدیقی (نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر و مدرس تئاتر) انجام خواهد شد.

نمایش «ارثیه ایرانی» به کارگردانی خلیل موحد دیلمانی در آذر و دی‌ماه سال 1349 توسط گروه میترا در تالار سنگلج روی صحنه رفته ­بود. سعید امیرسلیمانی، آذر فخر، آهو خردمند، محمد مطیع، آزیتا لاچینی، نازی حسنی، محسن سهرابی، خسرو شجاع زاده، جمشید عسگریان و علی‌­اصغر عسگریان در این نمایش بازی می­ کنند .

گفتنی است موسسه اکبر رادی در نظر دارد تا هرماه یکی از آثار فیلم-تئاتر آثار اکبر رادی را که پیش‌ازاین توسط کارگردانان معاصر روی صحنه رفته بود، اکران کرده و با حضور اساتید تئاتر و بینا رشته‌ای مورد تحلیل و بررسی قرار دهد. ­

علاقه­‌مندان برای تهیه بلیت این فیلم-تئاتر می‌­توانند به سایت تیک ایت مراجعه کنند و در تاریخ یادشده به خانه­ هنرمندان ایران – تالار استاد جلیل شهناز واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران