در حال بارگذاری ...
اجرای متن داریو فو توسط هنرمندان ایرانی در اروپا

بازیگران ایرانی در سوئد به صحنه می‌روند

دو استندآپ کمدی و یک نمایش به کارگردانی کاوه مهدوی و بازی امیرکربلایی زاده، معصومه شیخ‌زاده و فرامرز قلیچ خانی در سوئد به صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، دو استندآپ کمدی با بازی امیرکربلایی زاده و کارگردانی کاوه مهدوی یکشنبه 24بهمن‌ماه ساعت16:30 در سوئد اجرا می‌شود. استندآپ کمدی «صلح» و یک استندآپ کمدی دیگر که بی‌کلام است، با بازی امیر کربلایی زاده‌، در سالنی اجرا می‌شود که85 درصد مخاطبان غیر ایرانی هستند.

همچنین نمایش «زن تنها» نوشته داریو فو که یک شخصیت زن دارد، با بازی فرامرز قلیچ خانی و معصومه شیخ‌زاده به صحنه می رود که قلیچ خانی نقش یک زن را در این نمایش بازی می کند. دراماتورژی این متن را کاوه مهدوی برعهده داشته و برای این اجرا از ترجمه منیژه محامدی از متن «زن تنها» استفاده‌شده و قرار است انجمن تئاتر سوئد و کشورهای اسکاندیناوی به تماشای این اثر بنشینند.

کاوه مهدوی، کارگردان این نمایش‌ها درباره این سفر به ایران تئاتر گفت:‌ «ما همراه با گروهمان با مجموعه نمایش‌هایی به سوئد می‌رویم و امیدوار هستیم در این مدت کوتاهی که در کشور سوئد اقامت داریم، بتوانیم زمینه‌ساز مراودات فرهنگی خوبی در آینده  باشیم».

او گفت: ‌«بنیاد «استرینبرگ» یکی از قوی‌ترین بنیادهای تئاتری در کشور سوئد است و تلاش می‌کنیم بتوانیم بستر همکاری خوبی را داشته باشیم. با توجه به اینکه با نمایندگان انجمن ایکیا (انجمن مراودات فرهنگی ایران و سوئد) صحبت کرده‌ایم، فکر می‌کنم شرایط خوبی برای تبادلات فرهنگی در آینده وجود دارد».




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با کاوه مهدوی مطرح شد

«آبی‌گونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه‌ و شعار
در گفت‌وگو با کاوه مهدوی مطرح شد

«آبی‌گونه»؛ نمایشی با محوریت اخلاق با پرهیز از کلیشه‌ و شعار

کاوه مهدوی، نویسنده و کارگردان نمایش «آبی‌گونه» می‌گوید، بسیاری از مسائل  و موضوعات در شخصیت و فرهنگ ما نهادینه شده است و موفقیت یک اثری هنری در پرهیز از پرداخت شعارگونه و دوری از کلیشه‌های مرسوم است.

|

نظرات کاربران